![]() |
[PHP] Een image maken van een website..
Ik heb geen idee of het zou kunnen, maar zou het met PHP mogelijk zijn om van een website een plaatje te maken (een thumbnail).
Iemand toevallig een idee hoe enzo? :) |
|
Pr.Scr.?
|
Citaat:
|
Citaat:
Jammer :/ |
Je zou een serverside scriptje kunnen maken dat een website opent in een browser en er vervolgens een screenshot van maakt.
Erg snel zal het niet zijn, maar voor een update om de paar minuten is het best reëel. |
Citaat:
|
eeh, maak een (X)HTML & CSS parser die het resultaat met GD wegschrijft.. :P
|
Citaat:
Hoe laat je tabellen ed goed plaatjes... :| |
Kan je niets met een pdfprintertje/converter of andere converter?
|
Citaat:
maar de enigste zinnige is dan html2pdf.. En dan werkt het al niet meer als er css word gebruikt :/ |
Dat is vrij complex, zoals deathz0rz al zegt is zelf renderen eigenlijk de enige methode (die ik weet). Als je dat goed wilt doen, is dat heel complex. Je zou een shell om de MSHTML dll kunnen bouwen ofzo, maar hoe dan ook het wordt of proprietary of een complex open source project.
|
Citaat:
Maar ik was idd al bang dat het erg lastig zou gaan worden, ik had nl al wel gezocht maar er is weinig over te vinden ed. |
Wat wil je precies bereiken afgezien van linux en php, misschien zijn er nog andere wegen die naar rome gaan.
|
Citaat:
|
Misschien een optie:
Gebruik de open-source Gecko engine als renderengine en verbouw deze zodanig dat de output naar een bestand gaat. Waarschijnlijk kun je Gecko aanspreken zonder rare browsers e.d. Moet kunnen :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Serieus: vergeet het, dit is complex en als je het echt wilt moet je er veel energie in steken. Mocht je het doen, reg dan een projectje op SourceForge, hebben anderen er ook nog wat aan. :) |
Citaat:
Citaat:
Heb er nu iig geen tijd voor :p |
Het was trouwens ter aanvulling van: http://lookup.webzilla.nl
|
Citaat:
|
als je het op een win32 server doet (eeks) kan je het proberen met W32api Functions
|
Citaat:
Teminste: die wil ik hier niet voor gaan gebruiken :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55. |