![]() |
Hoe ziet jou ideale school eruit?
Nou vertel het..................
Zoals de traditie zegt begint de ts Mijn ideale school is een school waar geen tijd geld, je mag op je eigen tempo de leerstof doornemen. je hoef niet persé een proefwerk dan en dan te maken. Maak en lees de stof door en als je eraan toe bent maak je het proefwerk. Als enige geldt dat je de stof van het desbetreffende jaar wel voor het einde van het schooljaar af moet hebben en dat je minimaal 20 uur per week op school moet werken. |
Jouwww..
Op mijn ideale school zitten heel veel aardige mensen, maar ook nare mensen, anders heb je niks om je lekker kwaad over te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind mijn school aardig ideaal, alleen vind ik dat de tweede fase afgeschaft moest worden, maar das volgens mij een ander onderwerp.
|
ik vind dat ze op mijn ideale school het grote verschil tussen de 3de klas Havo en 4de klas Havo kleiner moeten maken..
In de 3de ging ik heel normaal over, nu in de 4de blijf ik dik zitten.. en dat moet kleiner worden dus :o |
een gezellige school zonder problemen :)
|
mn school is prima zo alleen moeten die uit de hoogte gevallen dozen een andere school zoeken
|
Een school zonder leerlingen. (n)
behalve ik OMG, ik lijk Agatha Bulstronk wel. :o |
een school waar je tussen 9 en 11 moet beginnen en tussen 2 en 3 weer mag stoppen (y) waar geen irritante leraren rondlopen of ander vaag personeel en waar je totaal op eigen tempo mag werken :)
|
Citaat:
maar het belangrijkste nog wel dat je op je eigen tempo kan werken. De tweede fase heeft dat al enigsinds, maar leraren lopen nog te veel achter leerlingen aan te jagen als het om bijhouden van stof gaat. |
Citaat:
Mijn ideale school is eigenlijk al mijn school :). Ik wil graag in mijn eigen tempo werken en veel dingen zelfstandig doen. Eigenlijk zou mijn school iets weg moeten hebben van : 's ochtends uitleg en instructie en 's middags zelfstandig aan het werk met elkaar :). |
Citaat:
|
Citaat:
ps. is de tweede fase beter qua eigen tampo werken dan de derde klas. In de derde klas ging ik af en toe maar wat lees boeken lezen tijdens de les :p . En sommige docenten zegen het niet eens of deden alsof ze het niet zagen. |
Citaat:
|
Ik vind de Rijksuniversiteit Leiden wel een voorbeeld van de ideale uni eigenlijk. :cool:
|
afgebrand het beste ;)
neej maar geen iritante leraren, niet te veel uur op een dag en zelf je vakken kiezen (niet met een minium) |
Citaat:
Alleen daarna was het wat minder leuk. :( En zoveel vrijheid was er niet, heb je de stof niet binnen een jaar af , blijf je zitten. Zo eenvoudig is het. |
Citaat:
Hoe wil je het trouwens oplossen met de mensen die in maart al door de stof heen zijn? |
Citaat:
En mensen die het niet aankunnen kunnen altijd nog naar de normale school :evil: . |
Klassen van ongeveer 20 leerlingen.
Een klein schooltje. Een leuke mix van uit te boek werken en bijv practicum doen, of excursie oid. De leraren krijgen voldoende tijd om hun werk na te kijken/gemotiveerd te blijven/zich voor te bereiden op de lessen. Voor de rest is alles hetzelfde als op een normale school. |
Aardige leraren, het liefts jonge, vrouwelijke en aantrekkelijke :D
Euh... Leraren die je goed voorlichting geven over van alles...zoals over vervolgopleidingen. Wat het HBO inhoudt, wat de universiteit inhoudt, waarom het een beter is dan de ander, hoe je na 5 havo naar 5 vwo kunt... Dit soort simpele dingen worden niet eens verteld bij ons op school. En...fatsoenlijke fietsparkeergelegenheden! Nooit, maar dan ook nooit kan ik mijn fiets ergens fatsoenlijk neer zetten. Je moet je fiets altijd tussen 10 andere fietsen binnen 1 vierkante meter proppen :| De rekeningen van de fietsenmaker lopen zo nogal hoog op...Maar ja, ik parkeer tegenwoordig mijn fiets gewoon buiten de hekken, wat stiekem niet mag, maar ach. Er moeten natuurlijk ook leuke mensen op de school zijn, leuke meisjes het liefst :P GEwoon mensen waarmee je plezier kunt hebben. En de schooltijden! Ik heb het liefst les van 8.30 tot 14.05/14.50 ofzo. In plaats van 8.30 tot 16.30 met heel wat tussen uren. Voor de rest houd ik het zoals het op mijn school is. |
Citaat:
ofzo :p? ik wil wel bij jouw op die school zitten :p |
Citaat:
:p Hmm, ik zou niet op een andere uni willen zitten. Ben wel tevreden eigenlijk:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Qua middelbare school:
Ik vind dat je niet teveel vrijheid moet hebben en dat er een behoorlijke werkdruk moet zijn gebaseerd op onderwijs van niveau (en daar twijfel ik bij sommige docenten en bepaald onderwijsmarteriaal nog wel eens aan). Daardoor wordt je gedwongen om te presteren. Uiteraard moet het wel een beetje gezellig zijn, maar uiteindelijk gaat het om het diploma. Op de Uni: De Rechtenfaculteit van de VU vind ik prima functioneren en heb ik verder geen aanmerkingen op. |
Citaat:
|
Citaat:
En je kan altijd nog emailen. :) |
Citaat:
Mijn school was ik eigenlijk heel tevreden over. Heb op het Montessori gezeten en dat beviel heel goed. Het enige wat ik wil veranderen zijn de leerlingen. |
Nog een ideetje , voor de basisschool
groep 3-4-5 daarover moet je 2 jaar doen, mag niet sneller, werk je toch sneller krijg je verrijkingsmateriaal. Ben je naar 2 jaar een twijfel geval van over gaan naar 6-7 dan ga je naar de groep 5-6 ,die groep duurt een jaar. Anders naar 6-7. Over 6-7 moet je minimaal een jaar doen. En dan een jaar lang groep 8 waar je als verrijkingsstof wiskunde kan doen. Je kan dus in totaal dus 2 jaar overslaan en er zijn verschillende mogelijkheden . Hier een paar voorbeleden 1. 3-4-5 (3 jaar) 6-7 (2 jaar) 8 2. 3-4-5 (2 jaar) 5-6 (1 jaar) 6-7 (1 jaar) 8 je spaart een jaar 3.3-4-5 ( 2jaar) 6-7 ( 1 jaar) 8 Je spaart 2 jaar De middelbare school (uitgaande van Vwo) klas 1- 2-(3) minimaal 2 jaar over doen. Je gaat dan naar klas 3-4 de wat slimme leerlingen doen dat in een jaar en gaan dan naar klas 5. De andere doen dat dan in 2 jaar en gaan ook naar klas 5. klas 5 duurt altijd een jaar en klas 6 ook. maximale versnelling 1 jaar. En totale maximale versnelling 3 jaar. |
harry potter gelezen? :D
|
Citaat:
|
Een onbeperkt aantal vakken (ook niet-reguliere zoals Russisch etc.) en alle dingen die ík interessant vindt. Die kan ik dan ook allemaal kiezen en op mijn eigen tempo (binnen een gestelde tijd) doorwerken.
Maar goed, dat is niet echt mogelijk. |
Citaat:
|
afgebrand
|
Mn ideale school heeft lekkere zachte banken ipv houten stoelen, aardige leraren, je mag er zelf je tempo bepalen, dus als je niets doet wordt niemand kwaad (zo was 2e fase dacht ik ook bedoeld maar de leraren blijven gewoon in je nek hijgen); om de 2 uur een pauze van een half uur zodat je rustig kunt praten en genoeg tafels en stoelen in de aula! Verder zijn er veel 1e klassers die de glazen ophalen en de rommel van je ophalen. (y) (y)
|
Citaat:
De Iederwijsschool vind ik vrij ideaal als school. Dit is een school waar kinderen van verschillende leeftijden met elkaar zijn. Op eigen initiatief leren de kinderen datgene wat zij op dat moment belangrijk vinden. Er wordt ze niks opgedrongen, zoals op andere scholen wel het geval is. Het leerproces verloopt puur vanuit henzelf. |
Mijn school zou al een stuk beter zijn als ze ruim van te voren aankondigen wanneer je je boeken op moet halen.... (hoorde gisteravond pas dat ik zometeen m'n boeken op moet halen)
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh ja er moeten ook genoeg docenten zijn en die moeten weten waar ze het over hebben en hoe het systeem werkt. Nu word ik steeds overal maar heen gestuurd en niemand weet hoe het zit. En ze moeten op de pabo toelatingstesten doen want ik word knettergek van al die dozen. Ik hoop maar dat er veel zijn gestopt na vorig jaar. |
http://www.iederwijs.nl/ :evil:
|
Op mijn ideale school wordt de leerlingen het verschil uitgelegd tussen het bezittelijk en het persoonlijk voornaamwoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zelfstandig vakken volgen, maar wel met wat begeleiding en volgens een bepaald tempo als minimum (sneller mag dus ook). Aan het einde van elk semester een examenperiode en geen eind-examens. (Een gemiddelde van die semester-examens wordt je eindcijfer.)
Zoiets... |
Citaat:
|
Er zou ten eerste iets moeten zijn tussen tso en bso.
ook een mogelijkheid om met zomercursussen een graad hoger te gaan bijvoorbeeld 1 ? (tussen bso en tso) naar 2 aso. Er zou ook meer duidelijk gemaakt moeten worden dat er iets is als theoretisch tso en praktische tso zo zouden er meer scholen zijn die iw en tw geven. En in de derde graad zou er meer zelfstandig gewerkt moeten worden. ! plus laat de mensen die na 2 moderne overgaan naar 2 tso die cursussen eens lezen. Want voor de mensen die 2 tso hebben gedaan is herhaling in het derde ook niet leuk. |
Roze met glow in de dark wit. En dan over blacklights.:cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |