Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   wat kun je doen aan... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=93006)

-bambi- 15-05-2002 21:32

wat kun je doen aan...

Ik weet dat er best veel jongeren zijn die er last van hebben,
van uitslag/pukkeltjes/puistjes/bultjes of wat dan ook op hun rug boven, zeg maar schouderblad,
ik irriteer me er helemaal dood aan vooral zomers maar is er iemand die weet wat daar aan te doen is???

I hope so...

thx

ekki 15-05-2002 21:46

biergist eten
veel water drinken

Leonoor 15-05-2002 21:47

Citaat:

ekki schreef:
biergist eten
Eten? :eek:

Pilletjes slikken toch hopelijk? :p

Darkwell 15-05-2002 21:48

veel met je rug in de zon gaan zitten, dan drogen ze uit. Verder heb je wel middeltjes, die kun je bij de apotheek halen, ik weet niet of het op doktersrecept moet. Is geloof ik ook eigenlijk voor je gezicht, gaan ze heel snel weg.

Leonoor 15-05-2002 21:51

benzylperoxide

Kun je gewoon bij de apotheek kopen, is idd eigenlijk voor je gezicht bedoeld, geloof ik, maar het werkt erg goed. iig het proberen waard, lijkt me.

-bambi- 15-05-2002 22:01

ok thanks :)

Weten jullie misschien ook de naam van zo'n middeltje?

ik heb het zalfje Benzac, dat is ook iets tegen puistjes enz. wat ik s'ochtends en s'avonds op m'n gezicht smeer,
zou ik dat ook op m'n rug kunnen smeren?

Leonoor 15-05-2002 22:04

Citaat:

-bambi- schreef:
ok thanks :)

Weten jullie misschien ook de naam van zo'n middeltje?

ik heb het zalfje Benzac, dat is ook iets tegen puistjes enz. wat ik s'ochtends en s'avonds op m'n gezicht smeer,
zou ik dat ook op m'n rug kunnen smeren?

Dat zei ik net; benzylperoxide. Das ongeveer net zo iets als Benzac, geloof ik. Lijkt me dat je dat ook wel op je rug kunt smeren. Anders ff aan een apotheker of de dokter vragen.

GeNeVa 15-05-2002 22:10

Recept:

Een tomaat in twee-en snijden, en die over de bultjes heenwrijven. Zorgen dat er vooral vocht van de tomaat op je huid komt. (Schijnt te helpen)

-bambi- 15-05-2002 22:18

Citaat:

Leonoor schreef:

Dat zei ik net; benzylperoxide. Das ongeveer net zo iets als Benzac, geloof ik. Lijkt me dat je dat ook wel op je rug kunt smeren. Anders ff aan een apotheker of de dokter vragen.

ok thx :)

Vaal 15-05-2002 22:23

Ja benzac gebruik ik ook maar dat moet je cht NIET 's ochtends op doen want t bestaat voor een deel uit benzylperoxide en daar gaan je mooie kleertjes een beetje anders van kleuren (op je kraag krijg je een heel erg verbleekte rand) Bij mij werkte het na 2 weken 's avonds gebruiken echt heel erg zichtbaar resultaat!

Ilsch 16-05-2002 14:14

*gaat ook maar benzac proberen*

ekki 16-05-2002 14:59

Citaat:

Leonoor schreef:

Eten? :eek:

Pilletjes slikken toch hopelijk? :p

ik zei niet dat je moest kauwen ;).
idd, pilletjes. die zijn trouwens niet zo heel duur. en benzoylperoxide is rotzooi. maarja, als het moet dan moet het.

Ilsch 16-05-2002 15:46

Citaat:

ekki schreef:

ik zei niet dat je moest kauwen ;).
idd, pilletjes. die zijn trouwens niet zo heel duur. en benzoylperoxide is rotzooi. maarja, als het moet dan moet het.

zeg je nu ;) ben ik net naar de apotheek geweest ;):p

DizZyRicK 19-05-2002 10:52

Citaat:

Leonoor schreef:

Hep ik geprobeerd met clerasiel...twerd aleen maar erger..:(
Maja...zon werkt wel ja :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.