![]() |
ijskoud...
Jezelf ontmoeten…
Wees wie je wilt zijn Met al je plussen en je minnen Met je onrust en je pijn En met je liefde diep van binnen Met je zorgen, je vertrouwen Met je vreugde en je leed Met wat zich nog zal ontvouwen En… met wat je het liefste maar vergeet… Met je warmte, je bezieling En jouw spontaniteit Met je pracht gevoel voor humor Met je stijl, je waardigheid Wees wie je wilt zijn Dan wint jouw licht aan kracht en gloed Dan zal je stralen vanuit je kern Omdat je dan… jezelf ontmoet… Ijskoud Zappens langs kanalen weer niets op TV.... Ik zet het nieuws maar even aan en luister met een half oor mee Opeens wordt mijn blik getrokken naar een beeld dat ze laten zien; Een foto van een meisje zo te zien een jaar of 18 Het meisje kijkt me aan zo gelukkig en met een lach Maar nu is ze vermoord door iemand eerder vrijgelaten wegens goed gedrag Rechtop zit ik in mijn stoel en luister naar het nieuwsbericht Tranen vullen mijn ogen en belemmeren het zicht Ook mij had dit kunnen overkomen ze was tenslotte even oud Het is te erg voor woorden ik heb het IJSKOUD... … (geen titel) Een ogenblik van stilte Waarin niet wordt gepraat Kan zo duidelijk zeggen Dat je elkaar verstaat Zo'n ogenblik van stilte Van slechts 'aanwezig' zijn Kan een leegte vullen En doorbreekt verdriet en pijn De vicieuze cirkel van het beeld Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken Blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht Blijf ik geloven zoals ik altijd heb geloofd Blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan Als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan Blijft mij overkomen wat mij allemaal overkomt |
heyhey,
ik vind hem wel mooi (y) zet je wel aan het denken, alleen dit lijkt meer op een verhaal dan een gedicht :| |
het is ook een verhaal, iets wat je hebt gezien, wat je meemaakt, verpakt in dichtvorm....
|
opzich erg mooi, maar toch vind ik het meer een verhaal. Ik denk dat dat komt door de dichtvorm die je hebt gebruikt. Die is helemaal hetzelfde, waardoor het op een verhaal gaat lijken.
|
Reactie's op 'jezelf ontmoeten':
Daaaan 19V - Lid gepost op 18-08-2004 @ 13:50 -------------------------------------------------------------------------------- kan zo op en tegeltje voor tegen de muur ik vind het wel mooi, maar toch te simpel en ik stoor me aan die rijm.. anniemoppie 16V - Lid gepost op 18-08-2004 @ 13:51 -------------------------------------------------------------------------------- mwah, niet echt boeiend gedicht. opzich snap ik goed wat je wilt vertellen, dat heb je ook prima op papier gezet. Maar als ik het eenmaal gelezen heb denk ik dus, er zit niet echt iets speciaals aan. |
Reactie's op 'de vicieuze cirkel van het beeld':
geen dichter 15M - Lid gepost op 18-08-2004 @ 14:10 -------------------------------------------------------------------------------- heyhey, ik vind het wel mooi dat je met zo makkenlijke woorden zoiets leuks maakt het raakt me wel wederom vind ik het weer niet echt een gedicht maar daar stoor ik me niet aan |
Sorry dat ik het niet eerder gezien heb, want pas toen ik zag dat je 4 topics op één dag had geopend hadden er al enkele mensen gereageerd, wat het bijeenvoegen nogal moeilijk maakt...
Maar ik heb dus die 4 topics tot 1 topic gemaakt; in de regels staat duidelijk dat je maar 2 topics per dag mag openen :). Voor het gemak heb ik het nu maar meteen in 1 topic gezet, ik hoop dat je er zo tevreden mee bent :). |
Citaat:
hahah prima...ik had die regels niet gelezen:s ben ik te lui voor maar ik snap het...ik zal er rekening mee houden:) tnx wat vind je van de gedichtjes? |
ik vind hm echt mooi! vraag me niet waarom, tis mooi
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |