![]() |
de ander willen veranderen
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.
Ik krijg vaak de indruk dat vrouwen denken nog wel vanalles aan een man te kunnen veranderen. Voornamelijk dingen als kledingstijl (witten sokken verbannen), eetgewoonte etc. Nou blijkt toch vrij vaak dat dat eigenlijk niet te doen is, tenzij de vrouw altijd maar de kleren voor haar man klaar zou leggen, zij altijd voor het eten zorgt en de drank in huis haalt. Maar wat nou als de man op zakenreis moet? kan hij de goede klerencombinaties dan nog wel terugvinden, zal hij dan niet toch gewoon vette dingen gaan eten? - Waarom hebben vrouwen zo vaak de neiging een man te willen verbeteren (maar zijn vervolgens teleurgesteld als het niet lukt) - Waarom kunnen we iemand niet gewoon nemen zoals ie is? - Zouden we niet gewoon van te voren al moeten bedenken of we met iemand zouden kunnen leven zonder er iets aan proberen te veranderen (aantal uren sport etc.) |
veranderen is een nono aanpassen kan wel.
accepteer elkaar zoals je bent en alle problemen zijn opgelost... |
true true...
Ik neem mijn vriendje zoals ie is...maar ik probeer hem wel dingen bij te leren, en dan moet je dat niet meteen als negatief veranderen zien....BV hij kan niet met geld omgaan, maakts zijn loon binnen 1,5 week op en moet de rest van de maand met 40 euro rondkomen (hij woont alleen), dan zegt ie tegen mij dat hij het niet leuks vind dat ik dan boodschappen moet betalen, maja als hij het geld op maakt moet dat wel :mad: hij voelt zichzelf er wel rot onder zegt hij maar hij doet er niks aan...dus elke keer wijs ik hem erop, elke maand opnieuw, wees zuinig...deze maand heb ik hem als tip gegeven dat hij op moet schrijven wat hij kan besteden en dan uit rekent wat hij per week mag uitgeven zodat we ook nog wat leuke dingen kunnen doen ipv de hele dag op dat kleine kamertje te zitten van m.... in een relatie moet je geven en nemen, ik moet dingen ook over hebben voor hem...ik moet mezelf ook aanpassen etc... bv er is veel gezeik geweest met mijn ouders over hem, ze mogen hem niet ofzo....maar dat heb ik ook allemaal over mij heen laten komen? of niet dan? je moet dingen voor elkaar over hebben....niet zo zeer veranderen, maar aanpassen misschien.... een leuk voorbeeldje: mijn vriend heeft wellus als hij t-shirt met lange mouwen aan heeft nog een gewoon t-shirt eronder maar dan zoon lelijk licht blauw kleurtje, terwijl zn boven shirt een mooie kleur heeft, dat vloekt dus enorm, maar dat snapt hij niet....haha dus dan vertel ik m dat hij misc beter een ander kleur onder t-shirt aan kan doen...en als hij het niet wilt doet hij het niet....maar ik geef m alleen maar een tip dan..... ik ben het niet mee eens dat vrouwen mannen altijd willen veranderen, ik zie het iig niet in mijn omgeving.... |
misschien zou ik van het woord veranderen een ander woord moeten maken.
want juist dat steeds hem 'leren met geld om te gaan' 'adviseren over kleding' etc. etc. uit zichzelf zou hij het dus niet zo snel anders doen, waarom zou je het als vrouw zijnde dan nog willen proberen het hem anders te leren, zeg maar? jouw (destina1984) verhaal is namelijk precies wat ik bedoel! moeten we dat allemaal wel (willen) doen en het niet gewoon maar laten gaan? |
Regel nummer een: mensen zijn niet te veranderen. Ze kunnen zich misschien anders gaan gedragen tegenover een bepaald persoon, zoals een vriendin. Stel jouw vriend krijgt het ultimatum: of je bent zuinig met geld, of ik dump je. Waarschijnlijk zal hij zijn gedrag dan wel aanpassen. Maar dat is gewoon een reactie op druk van buitenaf, als een hond die je iets leert door hem te straffen als hij het fout doet. Zijn karakter en persoonlijkheid veranderen er echt niet door.
|
Citaat:
Edit: Veel mensen werken ook nog veel aan zichzelf, ik probeer ook bijvoorbeeld nog steeds meer te onwikkelen en mezelf op die manier te 'verbeteren'. Is het dan niet logisch dat je dat bewust of onbewust bij een ander ook probeert? |
Citaat:
Als hij zijn geldgedrag niet veranderd (hij heeft ook nog eens schulden) dan zie ik de toekomst niet zitten tussen ons? ik wil ook kinderen en een huisje, maar met schulden krijg je geen hypotheek, en met een slechte basis wil ik niet aan kinderen beginnen.....waarom is het zo erg om dingen voor elkaar over te hebben, om dingen een beetje aan te passen....het gaat er toch om in een relatie dat je REKENING met elkaar houdt? |
Citaat:
@destina1984: natuurlijk moet hij zorgen dat hij beter met zijn geld om leert te gaan en dat hij van zijn schulden af komt. Natuurlijk moeten mensen rekening met elkaar houden en moeten mensen zich enigszinds aan elkaar aanpassen, maar waar ik meer op doel is: als een jongen altijd witten sokken draagt en hij dat zijn hele leven al gedaan heeft, zou je het dan moeten proberen hem dat af te leren, zou je dat niet gewoon moeten accepteren? Het is tenslotte zijn smaak en die kun je niet veranderen, toch? Of in jouw geval, zou je hem echt af moeten proberen te leren dat hij dat lichtblauwe T-shirt onder dat andere draagt of zou je het gewoon moeten laten gaan, omdat hij dat nou eenmaal oke vind? |
ik heb al eerder gezegt, ik zeg m alleen dat ik het vind vloeken, en als hij zoiets heeft van: mens zit niet te zeuren.....is hij echt niet verplicht om om te kleden hoor...hij zegt mij ook wanneer iets niet staat of wel...en als hij het mooi vind moet hij lekker doen:) dat is juist leuk dat mensen van elkaar verschillen....het is alleen een mening geven...subtieletjes...
ik denk dat we elkaar gewoon niet zo goed begrijpen...haha |
Citaat:
|
Citaat:
uuuh ahhaa bijna:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap serieus niet waarom je in godsnaam iemand zou willen veranderen. Ik ben op 'm gevallen zoals ie is, waarom zou ik 'm moeten aanpassen? Dan is ie toch niet leuk genoeg...?
|
tjah, ik weet niet waarom. Het is me wel opgevallen dat het bijna altijd wel gebeurt dat in een relatie vooral de vrouw vaak loopt te zeuren over dat de man zich moet gedragen en z'n rommel moet opruimen.
Ik weet niet waarom dat is. Maar ik kan me voorstellen dat je ook wel wilt dat er rekening met je gehouden wordt. Maar of dat ook echt proberen te veranderen is. T'is meer proberen op te voeden denk ik. |
Citaat:
|
haha, dat zou mij niet eens lukken. ik krijg hem niet afgericht en hij mij niet :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij groeien veel mensen eigenlijk uit elkaar, maar willen dat niet toegeven en zeggen dat het alleen kleine ergernissen zijn. Nou en dan 'kan hij zich toch wel aanpassen'.
En het is stom. En dan is hij idd niet leuk genoeg (meer). |
ik hoop dat mijn vriendje niet verandert :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26. |