![]() |
Blaren
Zit je lekker te drummen, voel je een blaar opkomen.
Bestaat er iets dat blaren tegen gaat? Zalf of een soort pleister o.d? Dank. |
--> lichaam en gezondheid.
|
Je hebt blaren-tape ofzo, drumt niet echt fijn, en al helemaal niet als de blaren er al zitten, maar misschien helpt 't wel als je 't opplakt voordat de blaren beginnen.
Wat voor stokken gebruik je ? Bij sommige goedkope stokken heb ik namelijk sneller blaarvorming dan bij bijvoorbeeld Ludwig of Vic Firth. |
blaar = teveel druk op je stok
|
Citaat:
Drum-handschoentjes, is dat wat? Lijkt me niet omdat het vrij warm onder de handschoen word. @ Carn Zou kunnen, nu ik weer nieuwe vellen heb vooral. |
Mijn buurjongen gebruikte vroeger van die vingerloze handschoentjes, scheen te helpen.
|
Citaat:
|
ach ja het is opzich ook wel stoer als je met lappen vlees aan je handen stug doorspeelt
|
Van die handschoenen zijn echt driewerf kut.
Ik heb tegenwoordig weinig last meer van blaren maar vroeger deed ik er gewoon een pleister op. Speelt niet echt fijn maar goed. |
Citaat:
Halverwege de eerste show zaten m'n handen al onder de blaren, en dat met nog twee shows te gaan! Echt té pijnlijk, er was weinig meer over van m'n handen na dat weeken :| voor mij echt nooit meer goedkope stokken :p |
n00b..
niet te hard knijpen ;) |
Door drummen, daar word je hard van. (y)
|
van die blaarpleisters op je poten plakken. En dan een week vantevore zodat dat nepvel wat op zo'n blaarpleister zit, al op je huid is gegroeid. Zodat je een dikke laag eelt hebt, en geen blaren krijgt.. (y)
|
nee
|
"ontspan... wordt een met je drumstok" :o
|
eelt kweken
|
Citaat:
|
Citaat:
nou ja, je grip moet eigenlijk zo los zijn dat iemand op een willekeurig moment de stok uit je hand kan trekken zonder enige moeite. Eigenlijk is de clue niet om je stok vast te houden, maar om te zorgen dat ie niet wegvliegt |
Citaat:
/ einde topic.. klaar is Kees ;) |
Citaat:
|
zo doen echte mannen dat....... :rolleyes:
http://picserver.student.utwente.nl/...4TF4K76/p.jpeg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet hoelang je al drumt, maar bij mij ging het na een aantal jaar over omdat mijn techniek gewoon beter en soepeler werd, waardoor ik minder krampachtig ging spelen en geen blaren meer kreeg.
Het hoort er een beetje bij. Je kunt je vingers intapen maar als je dat verkeerd doet krijg je nog steeds blaren, speelt ook niet echt fijn. Handschoentjes kun je proberen, zelf geen ervaring mee. Maar na een hele avond spelen met de spotlights op je gericht heb je daar volgens mij altijd wel last van. Gewoon mee leren leven/drummen. ;) |
Citaat:
:nono: Amateur. Ik kan rimshotten als ik mn stok vasthoud met 1 vinger. rimshot heeft ook weinig met grip te maken, je moet gewoon de stok goed positioneren. Tip aan alle drummers; Als Jim Chapin weer in het land is; zeker naar een clinic/masterclass van gaan, die gast heeft nog onder Sanford Moeller gestudeerd, en Moeller was een van de grootheden aangaande techniek en grip. Chapin is 85 maar ik denk dat je diehard death metal drummer moet zijn wil je zijn handjes bij houden. (L) http://www.musicstation.nl/DSC00382.jpg http://www.musicstation.nl/DSC00338.jpg (met ondergetekende in zwarte machine head trui in het midden :P ) |
Oh ja, naast Simon Philips in de 013 de 25e van oktober houdt Paradiso 27 September een Drumavondje met Martijn Bosman, Ro Krom, Ruud de Graaff, Steve Smith en Stephen Perkins.
|
En natuurlijk op 4 september de clinic van Mel Gaynor (Simple Minds) @ Drumstation Eindhoven en op 18 september de "officiële" opening van Drumwold (te Ittervoort) met aanwezigheid van onder andere Thomas Lang, Mike Mangini, Ton Dijkman, Michael Schack en Billy Cobham (heersch!)
|
Ohja. :o
|
Citaat:
|
wedje dat ik net zo hard kan rimmen met 1 vinger?
(geniale zin!) |
Hehe, wedje dat jij met 1 vinger geen stok fatsoenlijk vast kunt houden?
|
sgoed. sixpack hoeg?
|
:D
Laat maar komen (y) |
Citaat:
:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tja, als er iets sucky is dan is het zo`n kreng wat laag staat. Maar in het geval Chapin stond ie net iets hoger ten behoefte van demonstratie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb hem op rim hoogte staan.
|
Citaat:
En ik heb sinds kort tape op mijn stokken geplakt voor beter grip, misschien komt het wel daar door. |
oei Tape is een no-no. Grip problemen en aanverwante zaken liggen aan de speler, niet aan het materiaal. Klinkt suf maar zo is het wel. Die Cyberlessons zijn idd wel aardig, maar het heeft ongeveer de didactische waarde van een aflevering van Tik-Tak, leuk om een keer te zien maar veel informatie valt er ook niet uit te halen.
|
Het eerste wat je met drummen doet.. is toch leren om je stokken goed vast te houden?
teminste bij mij was da wel het geval.. lang over gedaan trouwens ;) .. |
De simpelste dingen duren altijd het langs :cool:
Wel vet met Jim toen, die gast kon van 3 meter afstand zien wat er fout was "die vinger iets omhoog; je pink iets verder daarheen" en dan zit je van :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |