![]() |
Spoor twee uit gemakzucht
Spoor twee uit gemakzucht
Steeds wanneer ik jou op spoor twee zag staan Wilde jij net zoals ik met exact dezelfde trein naar huis toe gaan We bleven beiden wachten stonden er hetzelfde bij Een beetje non-genānt muziekje in je oren en een arm in je zij Te wachten op een trein puur uit onafhank'lijkheid Want dertig kilometer fietsen was voor mij nou niet direct een tweede mog'lijkheid Maar toen ik je weken later nergens meer heb kunnen zien Ben ik mij langzaam gaan bedenken of jij de doelen van het fietsen inmiddels toch wel had gezien En dan was het toch wel saai zo in mijn eentje op spoor twee Ik weet niet of het handig is maar diep van binnen fiets ik liever dertig kilometer mee.... |
De derde strofe en de laatste twee regels van de vierde strofe vind ik niet goed genoeg. Als je dat op een iets natuurlijkere manier weet te verwoorden zou dat geweldig zijn. Als ik het zo lees lijkt het een beetje alsof je daar in bochten hebt moeten wringen om het ritme heel te houden. Als dat je lukt heb je een heerlijk lief gedicht geschreven wat menig lezer met een glimlach het lezen doet eindigen.
|
die moet je opsturen naar de rails, naar contact gezocht ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |