![]() |
Portishead
Wat vind iedereen hier van Portishead?
Ik vind het echt zeer relaxte muziek ineens, pas ontdekt! Vertel! Ik wil graag tips als dat kan, beetje jammer dat downloaden zo langzaam nu is bij mij :( ....... |
Erg goed, jammer dat ze niks meer doen (?).
tips: Glorybox All mine Mysterons Roads Sour Times |
zeer goede band. Heerlijke muziek
aanrader is toch wel de cd Portishead live in NYC (PNYC) |
Ja, ze zijn goed. Eigenlijk moet je gewoon de hele cd Dummy downloaden om mee te beginnen.
|
Lalo Schifrin met Danube Incident :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Love them.
Heb nu twee cd's van ze, Dummy en Portishead. Erg verschillend en toch hetzelfde :). Dummy was mijn eerste en vind ik idd ook nog steeds de beste, misschien omdat de muziek toendertijd zo nieuw voor mij was (een jaar of 5/6 geleden), hoewel Portishead ook erg goed is. |
ik heb dummy ergens en ik vond hem vet alleen nu luister ik m nooit meer
ik vond wandering star en sour times mooi |
wandering star is een geweldig nummer <3
ik had ooit 2 cd's van ze maar waar ze nu zijn weet ik niet op mijn zusjes' muur ofzo (lang verhaal) |
Citaat:
|
portishead :cool:
|
Citaat:
en haar stem geeft aan haar andere muziek toch ook een beetje die portishead sfeer |
hele fijne muziek!
zo af en toe werd een concert van hun nog weleens uitgezonden op tmf of mtv |
Citaat:
Wel gaaf, overigens. |
portishead was een tijd terug 1 van mijn favo bands.. iets te veel geluisterd en sindsdien liggen mijn cd's een beetje weg te stoffen..
favo nummers: roads, mysterons, strangers, revenge of the number, all mine dummy is goed om mee te beginnen als je nog niet veel van ze kent, portishead - s/t is toch wat minder toegankelijk vind ik. hun remix-album met mad professor vind ik ook zwaar relax.. ik las trouwens ergens dat beth gibbons ook heeft meegewerkt aan het nieuwe album van joss stone.. ga ik binnenkort maar even downloaden dus. |
geniale muziek (heb ze ook nog 6 jaar geleden op lowlands gezien, en dat was ook zeer vet).
alleen kan ik er niet altijd naar luisteren. |
ik vind ze wel ok, de clip bij only you is geweldig.
|
Ze hebben 3 cd's; Portishead, Dummy en Live on Roseland NYC. Ik kan je er geen aanraden, want ze zijn allemaal geweldig. Een tijdje terug (lees 1 jaar) stond er in de Oor iets over een nieuw Portishead album, maar dat is alleen bij geruchten gebleven :(
|
Citaat:
|
Ja, alle drie de albums zijn (Y)
Aanraders: -elysium -wandering stars -all mine -seven months |
Portishead belooft al 4 jaar een nieuw album.
|
hmm, idd wel relaxte muziek.
iemand die nog andere artiesten kent voor dit soort genre in het kader van relaxtheid? :P |
Citaat:
|
dankuwel.
|
Heel erg fijne muziek! Ik ken er niet veel van en heb dus ook niks toe te voegen qua aanraders.
|
Citaat:
|
donder op man, geen enkele band klinkt hetzelfde en dit komt het dichtst erbij in de buurt, zeker qua chill vibe.
Vergelijk maar nr's als Massive Attack - Black Milk Moby - Whispering Wind Portishead - Mysterons |
ja idd, ik kon moby al, en dit soort 'relaxte' muziek bedoelde ik ook ook al is moby niet echt triphop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tnx! :D
|
no prob
|
ze gaven ooit min of meer hun afscheidsconcert op lowlands.
ik kende ze niet zei tegen een vriend 'we moeten dit checken' 'ja maar fun lovin criminals is ook bezig' 'ok' spijt achteraf. |
^ :(
ach de flc zijn ook wel leuk.. wacht, huey moet ook in het lifestyle famous opperdude topic (y) |
saai
|
Portishead (y)
|
wandering star (Y) ;)
|
Ja vet, ik heb dummy op vinyl (y)
triphop is okay! |
Mysterons! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ah bedankt mensen! (y) :D *gaat erg op zoek nu*
|
portishead,
toch wel een band die een trademark sound heeft, de bristol (nee niet de winkel :P) sound welteverstaan. |
ik heb dummy en nog een andere en ik vind ze cool
|
echt zo'n band die iedereen leuk vindt
dus ik durf het haaaast niet te zeggen (maar ik vind ze saai (n) ) |
martina topley-bird is misschien ook wel een aanrader als je portishead ok vindt.
|
Lamb ook wel denk ik:)
|
cardigans - gran turismo ook min of meer
portishead is (y) en volgens mij zitten ze al ruim 2 jaar in australië hun nieuwe album op te nemen... :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42. |