![]() |
[Windows] Mist bestand
Als ik opstart, zegt de computer dat ik het bestand <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe mis, en dat ik die moet herstellen of opnieuw installeren. Nu is het probleem, ik heb een -weliswaar gebrande- cd van windows xp. Maar als ik dan de computer opstart reageert hij er niet op. Ik heb in de bios first boot device enz ook omgezet (weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan, ben daar niet zo'n held in) en toen pakte hij hem nog niet. Als ik F8 druk voor veilige modus pakt hij dat menu wel, maar zodra ik veilige modus wil starten zegt hij weer: " ik mis blabla-\system32\ntoskrnl.exe"
Wat te doen :| |
NTOSKRNL.EX_ bevindt zich in \i386\ van je Windows XP-CD. Wat je moet doen is het volgende:
- Start op vanaf de CD en ga naar de recovery-mode. - Je komt vervolgens in een beperkte CLI terecht, waar je het volgende in dient te tikken: Code:
EXPAND X:\I386\NTOSKRNL.EX_ C:\WINDOWS\SYSTEM32\NTOSKRNL.EXEEdit: Je first boot device moet je CD-ROM station zijn, hetgeen vaak aangegeven staat met "ATAPI". Als dat allemaal klopt, en de CD wil tòch niet booten, heb je domweg een slechte kopie te pakken die niet bootable is. Vanzelfsprekend moet je wel even aangeven dat je op wil starten vanaf CD door op een toets te drukken wanneer je systeem dat aangeeft. Edit 2: Dit is geen hard- maar software. |
dat is een virus, het enige wat nu nog helpt is formatteren, windows eropzetten en gelijk de nieuwste antivirus
suc6! |
Citaat:
|
Hmmzzz gaat lekker vandaag met alle verkeerd geplaatste topics....
--> Software?? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het kan dan namelijk ook zo zijn dat je moederbord stuk is dus...Ik plaatste het maar hier, ik vind het verschil nou niet echt groot.
|
Citaat:
En ik kon ook geen windows xp meer starten. Alleen nog maar ms dos... Ik heb geprobeerd met de recovery cd de shit te helpen.Maar hij reageerde nergens op. Maar ik kreeg een nieuwe moederboard en de pc werkt weer naar behoren. |
Citaat:
|
Citaat:
Na 2 dagen heeft hij ondervonden dat de moederboard niet meer correct werkten. En gelukkig heb ik nog steeds garantie.Dus ben ik er goed vanaf gekomen. |
Citaat:
|
Een nieuwe kernel in de winkel kopen. Weegt 2 kilo en kost 14 95.
Oops, toch maar Software. ;) -> S&M |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14. |