![]() |
Tuinkabouters
De tuinkabouters vallen aan
Ik kan zien Hoe dreigend ze in de tuin staan Arrogant lachend bovendien Niemand die het gevaar ziet Van een kabouter in de tuin Luisteren doen ze niet Straks ligt de hele wereld in puin Ze wachten op de volgende volle maan Houden hun hengels en gieters gereed De mensheid gaat eraan Maar het interesseert ze geen reet De buren haten mij Ik stamp hun kabouters fijn Ooit zijn ze blij, Ooit zullen ze me dankbaar zijn. |
*Glimlach*
Leuk, ik kan er om lachen, het roept een leuk beeld op. Er is ook zo'n strip in de Telegraaf elke dag (is het Wibo en Van Gorp ofzoiets) en daar komt ook altijd zo'n vage humor over de tuinkabouters aan bod. Er zijn natuurlijk wat mindere vormdingetjes, maar die storen me eigenlijk helemaal niet, het gaat hier echt om het onderwerp. Het kan natuurlijk altijd beter afgewerkt, maar pfff... Het doet me trouwens denken aan een conversatie van mij met RBN. Ik zag vanuit mijn raam zeker 10 konijnen rondhuppelen op een beperkt stukje gras en begon toen te weeklagen over de aanval die ze beraamden ^^. |
beetje schizofreen?
haha, ik vind hem eigelijk wel leuk, vooral de laatste alinea ik hou wel van simpel taalgebruik en niet te veel moeilijkheid in een gedicht |
Straks ligt de hele wereld in puin
Deze zin is mijns inziens veel te lang om in het ritme te passen, maar ik zal verder niet gaan miepen over taalkundige of ritmische dingen ;). Ik kon er, evenals Mutant, zeker wel om lachen; het is een speels gedicht, en bovendien heerlijk cynisch. De boodschap kan ik er wel ongeveer uithalen, het is iig vrij maatschappijkritisch. Het gaat over waanzin in de wereld/het niet begrijpen van ingrijpen door sommige mensen ed., dat is hoe ik het zie. |
Is echt wel een leuk gedicht. Moest lachen toen ik het las maar er bekroop me ook het gevoel waar het naartoe gaat met deze wereld. Onder een schijnbaar onschuldig beeld weet je toch wel duidelijk te zeggen hoe je denkt over alles. Knap gedaan :)
|
Ja, het glimlach gevoel.... :)
Mooie ironische/sarcastische wereldbeschouwing! |
Ik vind hem flauw :o .
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |