![]() |
Vingers knakken
Heej mensen
Ik wil ff vragen... Als je je vingers knakt (nie breken) kan er dan consequenties veroorzaken? Greetz XC |
Ja, je gewrichten gaan op den duur slijtage vertonen.
(Zonde als het is door iets dat niet nodig is.) |
zeker weten ja! Na een tijd zal er echt 1 flinke vorm van slijtage optreden. En da's niet fijn...
|
het is ook erg slecht voor je pezen
|
Ik hoorde dat er vocht tussen je gewrichten komt, wat uiteindelijk de kans op reuma vergroot. Of dit waar is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het errug ranzig is als iemand met z'n vingers knakt!!! |
Citaat:
|
ik heb al verschillende keren op tv van artsen gehoord dat dit allemaal fabeltjes zijn en dat het helemaal niet slecht is om met je vingers te knakken
|
kans op reuma word groter, heb ik ook wel eens gehoort.
maarja, t was geen dokter die dat zei ofzo, gewoon een natuurkundeleraar... |
ik doe het heel vaak, en niet alleen met m'n vingers, ik doe het ook met me armen, benen, voeten, tenen en jaaaaaah, met me nek! die laatste is wel ranzig, maarjah, soort verslaving, ik denk zelf niet dat je er reuma van kan krijgen, maar het is wel slecht, zeker voor de nek!
(n) |
Ik dacht dus ook dat je der reuma van kon krijgen, maar dat blijkt niet waar te zijn. Tussen je botjes zit er lucht en tis dat dat zo'n knakkend geluid maakt. Het kan geen kwaad, zei een dokter mij eens. Ik doe het niet hoor, kvind het echt een vies geluid
X-je |
Als je het vaak doet kan het inderdaad bovenstaande consequenties met zich meebrengen. Niet doen dus..!
|
ja ik doe dit altijd, en mijn polsen kraak ik ook.... 't is ech slecht voor je... want je botten slijten langzaam af en dan gaan al die schilfertjes zich ophopen en dan krijg je reuma....
tenminste zoiets was het... ik ga er ook mee stoppe... als dat lukt.. |
Het knakken is volgens mij dat je je vinger heel even ontwricht of een klein beetje. Doe je dit te hard, dan kunnen de pezen van je vingers uitrekken, maar in een kleiner stadium slijt je bot en dat is alleen maar slecht.
Er zei iemand dat er lucht bij je botten zit, maar dat is niet waar. |
Het schijnt helemaal niet zo te zijn dat je er reuma van krijgt.. maar echt goed lijkt het me idd niet neej
*knakt zelf ook regelmatig dr vingers :o* |
ik kan me vingers niet eens knakken! krijg het niet voor melkaar..
|
Citaat:
|
ik vind het altijd behoorlijk eng als iemand z'n vingers knakt.
Vat zoeizo niet waarom je dat zou willen doen :rolleyes: |
Stel, je hebt al een tijdje je vingers geknakt, en de gewrichten zijn dus versleten. En dus nu heb je bijvoorbeeld al een tijdje niet je vingers geknakt, worden de gewrichten dan weer beter? Of blijft het slecht?
|
dan blijft t zow, omdat dus die 'verslijting' zow sloom is gegaan is er weinig dat hersteld wordt bij dat bot. Dus niet als een botbreuk als je snapt wat ik bedoel.
|
Ik doe het ook zovaak, vingers laten knakken en m'n nek. Voelt juist goed aan, voelt het wat 'losser'.
Het is trouwens wel het vocht tussen je gewrichten (tenminste, dat hoor ik van iedereen) |
Ik vraag het net eigenlijk aan m'n moeder (die is dokter geweest) en die zegt dat het of het vocht tussen je gewrichten is die je hoort. Of het 'bot' wat in je 'kom' zit (als je snapt wat ik bedoel :p) dat terugketst.
Van dat knakken krijg je trouwens GEEN reuma. Reuma is een gewrichtsontsteking en dat krijg je niet door al dat geknak ;) |
Citaat:
|
mijn teen knakt welleens.. maar tis niet zo dat ik expres dat ga doen.. als ik voel dat er zo'n knak zit dan loop ik er ff meej en dan issut na die knak over..
Maar verder doeik het niet maar mijn vriend knakt elke dag vaak zijn vingers! enorm ranzig geluid. |
hey allemaal, ik heb laatst aan mijn fysio eens gevraagd of het kwaad kon om te knakken, maar het is niet heel erg, ik zelf kan het met mn nek, vingers, knieen, tenen enzo. het is natuurlijk beter om het niet te doen, want als je knakt rek je je kap spieren ofzo uit, er gebeurd dan niks, maar niet knakken is natuurlijk beter!!!!
ps..( ik ben er ook verslaafd aan hoor, je kan er zo makkelijk mensen mee op de kast jagen...:D knak knak knak.....) |
Citaat:
keb dus met mn linker-enkel die zover 'door is geknakt' dat als ik dus gewoon loop of fiets elke keer die knak blijft. Wat ik ook doe t helpt niet (meer). Best irri, 't enigste wat ik nog kan doen is mn enkel totaal niet bewegen en m'n voet stijf houden maar dat loopt ook nie echt lekker :rolleyes: . |
Iedereen zegt iets anders :D
|
Mijn duimen knakken vanzelf... :S
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18. |