![]() |
Waardoor komt er een einde aan het menselijk leven op aarde?
Komt het doordat het evenwicht van de aarde verstort raakt als de maan te ver afdwaalt? Doordat de energie van de zon verdwijnt? Doordat we het voorelkaar krijgen iets uit te roeien wat we wel nodig hadden? Of vernietigen we doodleuk ons zelf.
Persoonlijk denk ik dat we er aan gaan doordat er een meteoriet inslaat. Er zijn er zo veel van en ze missen ons elke keer op niet al te grote afstand. Het erge is dat we als we ze uberhaupt zien, ze pas zien als ze al 2/3 dagen geleden gepasseerd zijn. Het zou dus in eens over kunnen zijn. Wat denken jullie? |
nah, dan moet het wel een hele flinke zijn.
om eerlijk te zijn: de mensheid zou in zo'n geval flink uitgedund worden, maar nog wel overleven. ooit gehoord van gedroogd voer? is zo 10 jaar houdbaar, het ozu geen pretje zijn, maar zo'n post-impact winter is wel te overleven. de flora zal zich snel genoeg herstellen, denk ik. fauna ook wel, meorieten moet je niet onderschatten, maar ook niet overschatten. wat wel een zeer reële optie is, is dat een kleinere meteoriet een stad platlegt, waarna dat betreffende land dat ziet als een nucleaire aanval :) |
Een meteoriet zou idd wel kunnen.
Verder is er een kans op een kernoorlog (of je gaat dood door de druk-/hittegolf, of door de radioactieve straling). En anders worden we wel door een uitzettende en/of ontploffende zon verbrand. Maar dat duurt nog ongeveer 4,6 miljard jaar. |
ziekte
meteoriet stel aliens die ons uitroeien |
Citaat:
|
Citaat:
correctie: ongeveer 6, maar tegen die tijd kunnen andere zaken de mensheid uitroeien. de meteoriet kan heel goed, maar het gebeurd niet bepaalt dagelijks dat grote meteorieten inslaan. ziektes? tja, er zullen vast wel overlevenden zijn. oorlog? nah, ook vast wel overlevenden, hoe weinig ook. de vraag is eigenlijk: zijn we in staat de planeet te verlaten als zoiets gebeurd. ruimtevaart is het volgende overlevingsmiddel denk ik dus. |
Citaat:
|
door evolutie, het zal ons hetzelfde vergaan als de neanderthalers
|
De mens zal nooit vergaan , we zijn een luis in de pels van het universum. Ik denk dat de mens binnen nu en 2000 jaar wel in staat is andere planeten te koloniseren. Dan is het risico verspreid (en een nieuw risico ontstaat , als de nieuwe wereld zich wil afsplitsen van de oude)
|
Citaat:
|
Citaat:
Om Ray Anderson en Brian Witzke even aan te halen als zo'n dergelijk voorwerp op ons afkomt. We zullen op geen enkele manier gewaarschuwd worden, het object wordt pas 1 sec voor inslag zichtbaar door de dampkring. Het is verder onwaarschijnlijk dat iemand het door een telescoop zou zien. Afhankelijk van verschillende variabelen (snelheid, hoek, baan, botsingsopp, massa/dichtheid) kan je een voorstelling maken van de inslag. Zelfs als de massa zeer klein is maar de snelheid van kosmisch niveau is er nog een aanzienlijk gevaar. EEn komeet die binnenkomt zal alle lucht eronder samenpersen, omdat de lucht niet kan ontsnappen. De temperatuur eronder zal stijgen tot ongeveer 60000K. Alles op z'n pad zal verdwijnen als cellofaan in een vlam. 1 sec na binnen dringen slaat de komeet in het verdamt direct. De krachtige luchtstroom zal duizende m³ steen, aarde en overhitte gasssen wegblazen. Elk leven binnen 240 km zal sterven. Pas 1500 km verder zal de stormwind geleidelijk aan afnemen. Maar dat is pas het 1ste effect. De inslag zal vrijwel zeker een reeds vernietigende aardbevingen in werk zetten, vulkanen zullen gaan spuwen en vloedgolven zouden oprijzen. Er is geschat dat de eerste dag minstens 1,5 miljard mensen zullen sterven. De grote hoeveelheid roet en as zou de zon verduisteren voor maanden, waarschijnlijk voor jaren. Waardoor alle groeicycli raken verstoord. En vergeet niet dat we het waarschijnlijk zonder waarschuwing 'zien' aankomen. Stel als we hem zien aankomen kunnen we nog niets doen. We hebben geen mechanisme om de bom miljoenen km door de ruimte te leiden, bovendien kunnen onze huidige raketten niet aan de zwaartekracht van de aarde ontsnappen. Tom Gehrels denkt zelfs dat een waarschuwing een jaar voor dato te laat zal zijn om, mochten we een bom kunnen sturen, de komeet te vernietigen. |
Ik denk een klimaatverandering.
Maar ook denk ik dat er mensen zullen zijn die het overleven. Maar ze gaan dan wel weer zo leven als 20,000 jaar geleden. |
Citaat:
maar ja, is dat het einde van de mensheid, of leven onze genen daarin voort? |
Citaat:
|
Citaat:
uiteraard is dit niet echt uitsterven, eerder evolueren. voor echt volledig uittesterven moeten er al doom-scenario's opkomen en die zijn niet echt voorspelbaar... |
paar eeuwen later :)
ik heb niets te vrezen(toch wel :o ), ik w8 op mijn dood :cool: |
Citaat:
|
Ik gok op evolutie: in de loop van de tijd verdwijnt de bekende mens en gaat over in een andere soort....einde mens.
Maar de optie van "WW III door Bush" klinkt ook wel erg aannemelijk... |
Citaat:
|
denk nie dat iedereen door een oorlog kan uitsterven... (zulle mayb paar mutaties ontstaan door radio-activiteit van de bommetjes of zo ma zal wel een of andere stam die geisoleerd op e berg leeft of zo overleven
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wij zijn toch niet geevolueert uit de Neanderthalers. |
Waarom zouden we uitsterven? Dat mensen niet meer verder leven op Aarde zou goed kunnen over een aantal jaren, en dat we verder leven in ruimtekolonies of op een andere planeet.
|
Citaat:
|
Ge-evolueerd.
|
Mischien sterven we zo uit door elkaar te verbeteren. A. vind een bom uit stuurt het op B af. B verbeterd de bom stuurt het op A. af enz. en dan bye bye aarde.
|
door een doomscenario! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
For Him Magazine
|
1 grote wereldoorlog waarbij toevallig iedereen dood gaat.. gezellig he?
En anders een meteoriet inslag.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja; ook ik zal vast en zeker medicijnen gaan slikken als ik ziek word. |
Citaat:
|
Citaat:
overleven voortplanten verspreiden (y) |
Messchien dat de aarde langzaam gaat draaien want kijk naar venus en mercuruis. 100 zoveel dagen voor 1 dag. Maar ik denk van niet want daar zorgt onze zon ervoor.
Ik denk door een meteoriet. En een ijstijd. Zie futurestorm 2050 van discovery (y) |
interessant :cool:
oorlog en ziekte valt wel te overleven. In uithoeken van de wereld zullen altijd wel een aantal mensen beschermd blijven. een meteoriet of iets dergelijks lijkt me wel mooi :) iets waar geen enkel persoon iets aan kan veranderen, of ie wil of niet. hoe zou het dan gaan met de lui die op dit moment in de ruimte rondzweven? ik heb totaal geen natuurkundige kennis of zo maar t fascineert me wel :) |
Haha 6 miljard jaar, dat de mens dan nog steeds vrolijk rondloopt over aarde, en nog steeds lekker menselijk is, en lekker oorlog voert en tegen problemen vecht. Ik zie het niet voor me.
Ik zie het eerder voor me dat over 50 jaar olie opraakt, hout zeer duur en schaars wordt, het klimaat drastisch verandert, ziektes komen door slechte hygiëne en overbevolking (india, china) En met al die problemen, komt vast wel iemand (Amerika) in de stemming om oorlog te voeren. Ik geef de mens, 200 jaar, dan is het voorbij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
optie 1: broeikas-effect
optie 2: een wereldoorlog optie 3: een nieuwe ijstijd |
Geef mij de ijstijd maar, alles beter dan de zon :)
maar ze zeggen ook dat over 1000 jaar de ijstijd zich gaat herhalen ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
zowel India en China verbeteren zich in rap tempo en zijn hard op weg om wereldmachten te worden. ik denk ook niet dat dit scenario dan erg waarschijnlijk is. |
Citaat:
Ik geef de mens wel wat langer te tijd. Of misschien wel helemaal geen tijd en blijven we bestaan. |
Niet, we gaan toch over een 100 jaar op andere planeten wonen. En dan zullen we ons als een enge ziekte verspreiden en andere beschavingen overnemen of uitroeien.
Hehe... :bloos: |
Citaat:
|
OK, 1000 jaar dan, hehe.
|
Het is sowieso onmogelijk voor een object met massa om de lichtsnelheid te bereiken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |