![]() |
Het gatara spel
een beetje aangepast
Pak een willekeurig boek uit de boeken kast sla het open en citeer een willekeurige passage. de gene die titel/auteur raad citeert op zijn beurt een boek hints zijn toegestaan |
Here we go:
Onder uw vaandel zal ons vaderland dan tot een eer en aanzien komen en onder uw leiding kunnen dan de woorden van Petrarca bewaarheid worden: "Moed zal de wapens nemen tegen geweld. En 't strijden zal slechts kort zijn. Want de oude geestkracht is in de harten van Italie nog niet dood." |
Citaat:
heb geen boek bij de hand |
Het was een van die afbeeldingen, die zo zijn gemaakt dat de ogen je volgen wanneer je je verplaatst. GROTE BROER ZIET U stond er onder.
|
ik borg de telefoon op onder mijn bureau en probeerde niet te grijnzen. Beter kon niet! Een mobiele telefoon stond op de lijst met dingen die ik nog wilde kopen (mijn kamer had geen telefoonaansluiting) en nu kreeg ik zomaar 1 van 500 dollar.
'De duivel draagt Prada' auteur: Laura Weisberger |
Citaat:
|
iemand anders mag een nieuw stukje citeren :o
|
nu: Sandy
Ik zweeg en dronk in 4 grote teugen een glas van shirleys ijsthee. het koude vocht stak als een ijshaak in het midden van mijn voorhoofd en ik moest wachten tot het ijs was gesmolten. |
Citaat:
|
'Je moet het wachtwoord geven als je door de grote poort naar binnen of naar buiten gaat, wist je dat niet?' zei hij. 'Ja, dat weet ik wel,' zei ik. En het wachtwoord weet ik trouwens ook -'Alle macht aan Tangil, onze bevrijder', dat heb ik Jossie horen zeggen, heb ik je dat nog niet verteld?'
Jonatan staarde me aan. Een hele tijd bleef hij mij aanstaren, en toen begon hij te lachen. 'Kruimel, jij bent mij er ook een,' zei hij. Een jeugdklassieker. :o |
minderbroeder m (-s) Franciscan friar
mindere m-v (-n) inferior; hij is de ~ van zijn broer he is inferior to his brother; een ~ mil a private; de ~n mil the rank and file Kramers woordenboeken (die ligt nou eenmaal het dichtst bij) |
L' illettrisme touche de nombreus français.
Selon une enquête, 40 % des Français rencontreraient des difficultés dans la lecture ou l'écriture. Un handicap pour s'insérer. Grande Randonnées, bronnenboek lezen en schrijven havo, frans voor de tweede fase. |
volgensmij lezen sommige de opdracht niet goed
:x |
de straat was afgezet. Schouder aan schouder kwamen de soldaten op ons af, en plotseling werd het doodstil: De kale man lachte niet meer en keek verwilderd om zich heen. Wij werden naar de overvalwagens geduwd, terwijl de joden roerloos midden op de straat achterbleven; toen de wagen langzaam wegreed, zag ik hoe de jood die voor beer had gespeeld zich langzaam aankledde. Hij had als lokaas gediend. Ditmaal gaven de nazi's de voorkeur voor pools vee.
de hoofdpersoon heet martin het is een oorlogsverhaal geen nederlandse schrijver. |
ow verkeerd gelezen :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Volgende: "Omdat alleen maar boeren of de meest onervaren groentjes bij ondervragingen direct alles achter elkaar ontkennen. Maar een man met een greintje ontwikkeling en ervaring zal beslist en zo goed mogelijk alle uiterlijke en onweerlegbare feiten trachten toe te geven; hij zal er alleen andere oorzaken voor aandragen, hij komt zo tussen neus en lippen met zijn eigen speciale en onverwachte nuance aanzetten die er een volkomen andere betekenis aan geeft en deze feiten in een ander licht plaatst." Hint: vertaald uit het Russisch |
:cool: trouwens dat dit spel naar mij vernoemd is :o
|
Gatara: HINT!!! :p.
|
Citaat:
mijn hint was dat het uit het Russisch vertaald was :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Of Het kalf stoot de eik?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie doet de volgende eiglijk? |
Citaat:
"Wat mankeert jou?" riep Ida Rhew tegen Hely die door de achterdeur de keuken in kwam rennen - langs het fornuis, waar Ida zwetend de melk met custard stond te roeren voor een bananenpudding - de hordeur achter zich dicht liet knallen en de trap op denderde naar Harriets kamer. |
Citaat:
|
Donna Tartt - De Kleine Vriend
*pakt boek* Als Eddie op zaterdag niemand kon vinden om mee te spelen, ging hij vaak naar het spoorwegemplacement. Hij had daar geen bepaalde reden voor; hij vond het gewoon leuk. Hij fietste eerst door Witcham Street tot hij aan het kruispunt met Route 2 kwam, waar hij dan linksaf sloeg. Zo'n anderhalve kilometer verderop, op de hoek van Neibolt Street en Route 2, stond de Neibolt Street Church School. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nee, wordt niet echt nageleefd hier.. |
Citaat:
en nee dat word niet echt na geleefd |
ik begin wle over nieuw
Zo heeft zijn logeer partij in remban , begin 1857, op zijn minst stof aangedragen voor een multatuli's meest gedreven werken geschreven in een tijd dat hij toch al in vorm was: in ruim een jaar tussen juni 1861 en oktober 1862 schreef hij minnebrieven en de eerste bundel Ideeen. moet een eitje zijn :) |
Mijn boek was: Stephen King - Het.
Snap je nu de hint ;). |
"Ze zeggen,"had Christian gezegd, "dat er in Altona alleen maar aanhangers van de verlichting en vrijdenkers wonen die de samenleving kapot willen maken." Struensee had rustig geknikt.
"KAPOTMAKEN!!! Onze gevesitgde samenleving." "Ja, Uwe Majesteit," had Struensee geantwoord. "Dat word gezegt. Anderen spreken over een Europees centrum van de verlichting." "En wat zegt u, dokter Struensee?" Hint: Gaat over Deense revolutie rond 1770. |
De aarde had toen z'n muil geopend en hen opgeslokt met Korach die tegelijk met de groep stierf, toen het vuur die tweehonderdvijftig man verteerde. Zo werden ze een waarschuwend teken.
|
Eh, het is de bedoeling dat je eerst de vorige raadt voordat je een nieuwe post...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27. |