![]() |
[mp3] 51 seconden idmdeuntje
rechtermuisknop; opslaan als
heb hier al lang niks meer gepost dus ik dacht, ik laat maar eens een keer horen waar ik nu mee bezig ben. het is nog lang niet af trouwens, ben er gisteravond mee begonnen + net nog wat aan gewerkt.. klein stukje dus maar. het is een soort van melodieuze idm ofzo, beetje plaid-achtig. gemaakt in cubase sx2 met wat vsti's+vstfx, geen presets gebruikt en alle samples gemaakt door moi. |
melodieus ja.. hitsig. het heeft ook echt een vette sound en daar hou ik van. idd een beetje plaid achtig hoewel ik als ik die drums wegdenk er ook een beetje jimmy edgar in kan horen, puur omdat hij dat soort tunes veel gebruikt. maar het outro is niet een statement dat je denkt van dat staat of HO afgelopen. nee ik zou een afbouwender outro eraan breien. ik vind hem sowieso een beetje kort, van mij had dit best wat langer door mogen dreunen. desnoods middels een improvisatie van een herhaling. ja ik vind dit toch wat leuker dan je acid uitstapjes (y) maar ik hou dan ook erg van het vrolijke van plaid.
oh sorry ik lees net dat je er nog mee bezig bent (y) |
Plaid wannabe!
|
Citaat:
|
ik weet neit eens wat plaid is maar ik vind het echt vet grapppig klinken! kewl! ( jammer dat t zo kort is ik zou hier wel een uurtje naar kunnen luisteren en lekker gehersenspeold kunnen worden!
|
thanks, het is kort inderdaad maar ik maak 'm vandaag of morgen of overmorgen of de dag na overmorgen of ergens in die richting wel af, misschien.
|
me likes :D ben geen kenner maar t klinkt gewoon zwaar chill
|
klinkt goed!
idd beetje plaid-achtig er zou wat mij betreft iets meer variatie in de drumsamples mogen (als in: meerdere verschillende samples, dus dat je niet steeds precies dezelfde snaredrum hoort), maar echt storend is dit niet. laat horen alstie af is! |
Citaat:
|
hehe, nu snap ik ook waarom jij mijn tunes altijd wat minder digt...
maar t klinkt vet en zoals al jouw dingen: een hoog computerspel gehalte. :cool: |
geinig :cool:
|
vind t niet echt wat
|
waah koel! :cool:
meerr!! (y) |
Ik heb er totaal geen verstand van dus daarom wilde ik eerste niet reageren, maar je bent ook vast blij met een reactie als in 'ik heb hem de hele ochtend op laten staan en het ging gewoon níet vervelen, ik vind het geweldig'. Het einde vond ik wat abrupt, dat wel, maar verder echt heel erg gaaf.
|
Alle lagen passen goed bij elkaar , vette sound. (y) Nou wat uitbreiden.....
|
Citaat:
|
Je probeersel doet me ook denken aan Vim . Engelsman die met zn laptop en Atari verrassend goede tracks in elkaar draait.
|
Citaat:
zeker ken ik die engelsman, is ook een grote invloed, wel erg (tracker)underground.. mensen die 'm niet kennen check www.monotonik.com (y) |
Citaat:
check vooral de thrash80 tracks (mijn favorieten) |
oh en verder thanks voor alle reacties, heb 'm een tijdje laten liggen maar ga 'm toch maar afmaken dan ;)
|
behalve dat het nummer niet iets unieks eigens heeft heb ik er niks op af te dingen. gaat idd. niet vervelen en productioneel beetje droog maar zeker voldoende. de kortheid boeit me niet, ik luister toch vaak nummers half ;) het is beter dan een versie die gaat vervelen imho.
|
te mobiel jamba achtig :D:D sorry maar vind het echt niks
|
Citaat:
@bocf; klopt wel dat er niet echt iets unieks eigens inzit, en ook weinig dingen als fx etc. ja.. het is ook meer een oefening in productie (compressie/eq/fx) dan dat het echt inhoud heeft. |
Die bass klinkt lekker(y)
|
Citaat:
|
klinkt lekker (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14. |