![]() |
anti christ en de Apocalyps
Kan iemand mij uitleggen wat de anti-christ en de Apocalyps enzo is? Ik lees allemaal dingen daarover maar heb geen idee wat t is:S
|
Apocalyps is het einde der tijden waarin Jezus en Mehdi de anti-Christ zullen bestrijden en het laatste oordeel zullen vellen over elk persoon.
|
Dood en verderf. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
gesellig...... en iedereen die geen christen is gaat eraan? |
Citaat:
|
Citaat:
of zie ik nu dingen helemaal verkeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb geen zin om de thread te lezen, maar de apocalyps is gewoon een wijs woord voor het laatste boek van de bijbel, openbaringen, en de anti-christ is - naar ik begrepen heb - de duivel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vrees dat diegenen die vatbaar zijn voor deze inzichten reeds gek zijn en dus niet meer bekeerd moeten worden. Trouwens, er is toch maar plaats voor 144.000 zielen in de hemel, en die plaatsen zijn al bezet door het totaal aan heiligen van de voorbije millennia, want vergeet niet: zeer veel heiligen zijn niet geregistreerd!
Groeten, fil P.S. Ik ben een ongeregistreerde heilige, voorlopig. |
Citaat:
en medhi en moslims hebben natuurlijk niks met christenen te maken. ze zullen heus niet samenwerken ;). |
He, ik word uit de weg geruimd bij de Apocalyps! :D (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Gezien de povere doch niet negeerbare geschiedkundige informatie over Jezus schat ik de kans dat die man echt bestaan heeft hoog in. Dit wil echter niet zeggen dat hij wonderen verricht heeft, laat staan dat die grapjas verrezen is (!), dat is natuurlijk onzin die er later bij is verzonnen, zoals gebruikelijk bij de meeste godsdienstige geschriften. Wie vandaag de dag symboliek letterlijk opvat is naïef of dom. Het is bespottelijk te geloven dat Jezus de (enige) zoon van god is en dat het christendom (of de islam, of enz...) de ware godsdienst is. De verzachtende omstandigheden van zo'n aanname zijn: opvoeding, leefmilieu, geestelijke stabiliteit en intelligentie van de personen in kwestie. De Middeleeuwen zijn voorbij en wij zien dat er een heel aantal verschillende godsdiensten zijn die naast elkaar bestaan en allen gebruikmaken van het verhaal om bepaalde dingen uit te drukken. Zeer mooi en insprirerend, maar laat ons alsjeblieft niet zo dom zijn om alles letterlijk op te vatten en daardoor blind te zijn voor de verlenging van het gezonde verstand: de wetenschap! Alles wat we van de wereld kunnen "zien" en delen is gelijklopend met de wetenschap. Over wat we niet kunnen zien lopen de meningen vanzelfsprekend uiteen! Tot zover m'n ietwat zeldzame verschijning op het forum-onderdeel "Het Terras", hihi. Groeten, fil |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, hij zat in het ziekenfonds. En hij was alcoholist. |
Citaat:
|
Citaat:
|