Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   [huisdier] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=932978)

robbzooi 21-08-2004 12:34

[huisdier]

hey mensen ik had een vraagje..
ik wil graag een kraai als huisdier als dat enigsinds mogelijk is, zijn er hier mensen die een kraai houden en hoe moet je ze verzorgen als t kan, dan bedoel ik dus wat ze moeten eten enzo ik ga hem niet binnen houden maar gewoon buiten maar het zou wel cool zijn als hij/zij bij ons in de tuin komt en gewoon echt bij je in de buurt komt enzo.

mag geen huisdier meer van mn moeder maja:o

Super-Eefjuh 21-08-2004 13:07

Je kan tamme kauwen kopen.... kauw is ook een kraaisoort..

Weet niet hoe die zijn in het onderhouden, zelf zou ik dan eerder voor een papegaai gaan (logisch want ik heb dr een :P )

Denk toch niet dat je veel met een kauw/kraai kan doen.... denk dat ze toch niet zo "knuffelig" enzow zijn..

robbzooi 21-08-2004 13:22

wil geen knuffeldier als ik dat wil hou ik t bij me knuffel aap:o

Super-Eefjuh 21-08-2004 14:05

Waarom wil je hem dan wel?

Stoer doen?

Boozle 21-08-2004 15:26

WTF, moet je met een kraai. :| :s :|

duifeltje 21-08-2004 16:38

Zoek een babykraai, zorg dat ie uit het nest valt en voed hem op. klaaaaaar ;)

Raven 21-08-2004 17:34

ik zou liever een raaf nemen ..
die zijn wat knuffeliger

Super-Eefjuh 21-08-2004 22:46

jah of een cavia.. die knuffelen ook graag..

Kom op zeg.. ik bedoel.. die beesten horen in de natuur.. die zijn helemaal niet ge"domesticeerd"

Een kraai of iets in die richting hoort gewoon lekker in de natuur als je dan zo graag een vogel als huisdier wil neem dan een kanarie ofzow..

Dit is volgens mij alleen maar een actie uit stoerdoenerij zovan: kijk mij ik heb een kraai! :rolleyes:

11568 22-08-2004 09:05

Ik dacht dat het illegaal was om een kaai/krauw als huisdier te houden, zou ik nog maar even goed uitzoeken als ik jou was.

Super-Eefjuh 22-08-2004 09:35

Naja.. en al zou t niet illegaal zijn, is t nog debiel :)

Neem dan een slang.. ook stoer.. :rolleyes:

Daar zal vast je moeder ook erg blij me zijn!

Poor twisted me 22-08-2004 11:43

ik heb ooit een kauw gehad, maar niet omdat ik die zo graag als huisdier wilde hebben.
Onze hond had hem bijna gevangen toen hij op een dag in onze tuin zat. Hij kon niet vliegen maar zat wel de hele tijd naar z'n ouders te kraaien.

Die waren er dus niet, dus hebben we hem een tijd in een kooi gehad zitten, buiten. We gaven hem altijd brinta, en dat at ie op :D
Toen ie volwassen was heb ik "express" de kooi open laten staan, zodat ie weg kon. Dat beest had toch niks in dat kooitje daar.

Mijn opa heeft vroeger ook weleens een kauw gehad, en het schijnt dat je ze toch wel veel kunt leren als je er lang mee bezig bent. Het was dan ook een tip van hem om hem brinta te geven. Iets anders at hij ook niet, omdat hij het niet wilde.

Ik heb die kauw nooit tam gekregen, en hij kon flink bijten, en krassen met z'n klauwen.

Eend 22-08-2004 17:37

Laat die kraai alsjeblieft waar ze horen. Een kraai in gevangenschap nemen voor je eigen pleziertje? Kraaien horen buiten te kunne vliegen.

Neem alsjeblieft een konijn of zo, die zijn gewent om in een kooi te zitten.
en als je dan toch een grote vogel wilt, neem dan een papegaai.

Verder moet je een vergunning hebben geloof ik als je wilde vogels gaat houden. Het is in ieder geval tot zekere mate verboden.

Kauw 22-05-2005 21:57

Hallo!!! :mad: waarvoor zou zo'n prachtig dier zijn vrijheid ontnemne??!!! :mad: :mad: :mad: het is het ech niet waard en er zijn zeer weinig mensen waarbij het lukt om een kauw/kraai op te voeden kijk maar op deze site:

http://www.fixeer.nl/kauwen/waarom_kauwen.htm

en doe jezelf, het beestje en mij alsjeblieft een lol en houd het bij kijken en (goede!) dingen voeren! op straat!! je kan me mailen voor meer info heb nu wegens ongelofelijk irritante ouders niet veel tijd :mad: :mad: :mad:
ps ik heb zelf ook ervaring met het houden van vogels in het speciaal kauwen maar ook andere...
Groetjes, Kauw

Henkje 23-05-2005 14:21

volgens mij mag je inheemse dieren niet als huisdier houden

Henkje 23-05-2005 14:22

kauwen moet je trouwens kattenvoer geven met meelwormen oid, het zijn 'roofvogels'

MTpower 23-05-2005 14:24

Mijn tante heeft een kraai gehad, die had mn neef gered van een kat.
Was echt wel leuk, kon ook een paar woordjes enzo, net als een papegaai.
Verzorging moet je gewoon eens naar informeren bij een dierenspeciaalzaak, die verkopen vast wel kant-en-klaar voer.

MTpower 23-05-2005 14:26

Citaat:

Eend schreef op 22-08-2004 @ 18:37 :
Laat die kraai alsjeblieft waar ze horen. Een kraai in gevangenschap nemen voor je eigen pleziertje? Kraaien horen buiten te kunne vliegen.
Net als alle andere vogels :rolleyes:
Denk je dat ze papegaaien in de fabriek maken ofzo? :rolleyes:

Kauw 23-05-2005 14:42

Citaat:

MTpower schreef op 23-05-2005 @ 15:26 :

Ja, eigelijk wel.. maar kraaien en kauwen zijn nog wilder en ontembaarder..

MTpower 23-05-2005 14:50

Citaat:

Kauw schreef op 23-05-2005 @ 15:42 :
Ja, eigelijk wel.. maar kraaien en kauwen zijn nog wilder en ontembaarder..
Mn tante had een kraai en dat beest was zo tam als wat....

Kauw 23-05-2005 15:50

Citaat:

MTpower schreef op 23-05-2005 @ 15:50 :
Mn tante had een kraai en dat beest was zo tam als wat....
Ja, maar dat was waarschijnlijk een kauw (was ie ong. zo groot als een duif?) en ze horen er gewoon niet en mis. was ie een uitzondering..

wizkid 23-05-2005 16:45

Citaat:

MTpower schreef op 23-05-2005 @ 15:26 :

Als het over wilde vogels gaat...laat die beesten zitten en ga ze dus ook niet uit een nest ergens halen.
Nee papegaaien komen niet uit een fabriek, maar het is (lijkt mij) net zoiets als bij honden en katten, als ze vanaf kleins af aan in een omgeving met mensen hebben gezeten kun je ze wel nemen (vind ik).

Kauw 23-05-2005 16:54

Citaat:

wizkid schreef op 23-05-2005 @ 17:45 :
Als het over wilde vogels gaat...laat die beesten zitten en ga ze dus ook niet uit een nest ergens halen.
Nee papegaaien komen niet uit een fabriek, maar het is (lijkt mij) net zoiets als bij honden en katten, als ze vanaf kleins af aan in een omgeving met mensen hebben gezeten kun je ze wel nemen (vind ik).

lekker wizkid! wel eens met je maar eigelijk horen papegaaien ook niet bij mensen.. die zijn het gelukkigst met elkaar en pikken zichzelf vaak kaal uit frustratie! :eek:

wizkid 23-05-2005 17:08

Citaat:

Kauw schreef op 23-05-2005 @ 17:54 :
lekker wizkid! wel eens met je maar eigelijk horen papegaaien ook niet bij mensen.. die zijn het gelukkigst met elkaar en pikken zichzelf vaak kaal uit frustratie! :eek:
Ik zeg ook niet dat die vogels dan helemaal alleen in een kooitje gepropt moeten zitten.

Kauw 23-05-2005 17:12

Citaat:

wizkid schreef op 23-05-2005 @ 18:08 :
Ik zeg ook niet dat die vogels dan helemaal alleen in een kooitje gepropt moeten zitten.
nee, maar dan nog, ze zijn blijer vrij! (van jongsafaan ik zeg niet dat je nu alle papegaaien moet vrijlaten!) honden bv niet.

Kauw 23-05-2005 17:17

Citaat:

Eend schreef op 22-08-2004 @ 18:37 :

Neem alsjeblieft een konijn of zo, die zijn gewent om in een kooi te zitten.
en als je dan toch een grote vogel wilt, neem dan een papegaai.

Verder moet je een vergunning hebben geloof ik als je wilde vogels gaat houden. Het is in ieder geval tot zekere mate verboden.

het is inderdaad verboden om kraaien/kauwen te houden als ze geen ring hebben die geldig is voor dat beestje.
Groetjes, Kauw

PS: IEDEREEN KIJK EENS OP

www.fixeer.nl/kauwen/waarom_kauwen.htm !

ALS DIT ONDERWERP JE ECHT INTERERSEERT

Kauw 23-05-2005 17:18

Citaat:

duifeltje schreef op 21-08-2004 @ 17:38 :
Zoek een babykraai, zorg dat ie uit het nest valt en voed hem op. klaaaaaar ;)
als je dombo heet... :mad:

MTpower 23-05-2005 19:49

Citaat:

Kauw schreef op 23-05-2005 @ 16:50 :
Ja, maar dat was waarschijnlijk een kauw (was ie ong. zo groot als een duif?) en ze horen er gewoon niet en mis. was ie een uitzondering..
Ik ben niet dom... dacht ik zelf.. :rolleyes:
Ik ken het verschil wel tussen een kraai en een kauw...

Kauw 23-05-2005 20:22

Citaat:

MTpower schreef op 23-05-2005 @ 20:49 :
Ik ben niet dom... dacht ik zelf.. :rolleyes:
Ik ken het verschil wel tussen een kraai en een kauw...

Dat zeg ik niet maar als je eens wist hoeveel mensen tegen een kauw kraai zeggen zelfs terwijl ze eigelijk weten dat het een kauw is..... :eek: :o :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.