![]() |
Hoe kom ik van mijn verslaving af?
Ik rook nu al sinds zomer vorig jaar.
Ik heb op Google gezocht naar Stoppen met roken enz. maar ik kan niks zeg maar uhm... 'kind'vriendelijks vinden. En ik durf niet naar de apotheek om nicotinekauwgom enz. te kopen. :( Kan iemand me helpen? |
zorg voor afleiding. Zorg dat je elk moment van de dag weet wat je moet doen, zodat je niet uit verveling of gewoonte weer een sigaret neemt. Verder elke keer als je zin hebt, iets anders nemen. Of gewone kauwgom of iets anders.
Maar het belangrijkste is gewoon doorzettingsvermogen. Elke dag wordt het iets minder moeilijk... |
Kauwgom kauw ik zoiezo al dus daar heb ik nix aan (kauw het altijd) maar ik zal he tproberen (y)
|
dan lukt het je al helemaal niet om een baan te vinden als oppas, alsje dus rookt ( lol)
|
nicotinekauwgum is dan ook onzin
doorzettingsvermogen is waar het om draait stoppen en nooit meer doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
heb je alle sigaretten die je nog hebt al weggegooid? |
Citaat:
|
Ik heb ze door het toilet heengespoeld inc. aansteker maar mijn moeder rookt ook en haar shag ligt gewoon in de kamer :(
|
Je bent 13 en al verslaafd aan roken :eek: . Als ik jouw was zou ik gewoon geen nieuwe meer kopen en een sterke wil hebben.
|
Ja, ik heb ze al weggespoeld en nu proberen maar.
Weten jullie iets van een site van stoppen met roken voor tieners ofzo? :( |
|
Gewoon stoppen, mietje.
|
Citaat:
|
Bij 5 sigaretten per dag bespaart u:
Na 1 jaar: € 365 Na 5 jaar: € 1825 Na 10 jaar: € 3650 :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
sterker nog, je bent het al aan het doen, en je houdt er niet mee op |
Citaat:
|
goed dat je je sigaretten en aansteker door het toilet hebt gespoeld (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
haha hoe kan je nou van een jaartje roken totaly verslaafd zijn....zo moeilijk zal het toch niet zijn om ff geen sigaretje te roken??? ik snap dat het moeilijk is, ik heb het ook...maar ik heb nu afgelopen dagen niet gerookt..!! ik rook vanaf mijn 14e, dus al 6 jaar...ik heb alleen met niet roken als ik bij mijn vrienden ben of op school/werk...ik rook nooit thuis...alleen als mijn ouders weg zijn, maar afgelopen dagen heb ik 0 komma 0 gerookt, omdat ik met andere dingetjes bezig ben....dus zoek afleiding... maar ik vind het raar dat je na een jaar roken moeite heb om 1 uur niet te roken :rolleyes: laat staan hoe lang je het vol kan houden niet te roken als je langer rookt? |
Citaat:
je er verslaafd aan kan raken ed. Dat het jou makkelijker afgaat terwijl jij langer rookt, betekent nog niet dat het niet kan dat de TS er wél 'totaly verslaafd' is, en er (veel) moeite mee heeft ed... En ontopic; wat Gothic zei... Succes. (y) |
Citaat:
niet dat ie het afgelopen jaar nooit langer dan een uur achter elkaar niet heeft gerookt |
Stoppen is voor mietjes, :nono: een echte man gaat het gevecht met longkanker aan..
|
Citaat:
|
Citaat:
TS, hoeveel rookte je per dag & waarom ben je begonnen? |
Kies iets uit wat je graag wil kopen.
Leg vervolgens al het geld wat je bespaart door niet te roken opzij en spaar op die manier iets groots bij elkaar. Dat kan een flinke stimulans zijn om niet te roken. |
join the AA
|
ik rook ook en kan ook niet stoppen maar ik wil niet stoppen ik vind het gewoon lekker soms ff sigaretje op te steken, na het eten, op een terasje enzoooo :) maar uhm watje moet doen, uhm mijn dokter is eraf gekomen door alleen nog maar kauwgom te eten HAHA hij eet de hele dag door kauwgom het is niet normaal meer.. maarja nu zittie daar mee....... das baluh
|
Hmmh ik spreek niet uit ervaring maar ik denk dat je het gewoon heel graag zelf moet willen. Dat op zich lijkt me al genoeg motivatie. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
roken is voor mietjes niet roken is voor de ECHTE man/vrouw |
@ TS: koop LOLLIES. Wanneer je de behoefte hebt om een sigaret op te steken, neem je een lollie. Dan heb je toch als het ware een "stokje" in je mond.
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon stoppen man, niemand kan je helpen behalve jijzelf. |
Citaat:
|
Als je er echt van af wilt post je hier niet, er zijn genoeg instanties die je kunnen helpen. En misschien kun je ook wat gemotiveerd worden vanuit je omgeving. Ouders, opvoeders, broers, zussen. Jezelf belonen kan helpen, maar beloond worden werkt vaak nog beter.
|
Hoi, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden dat je begon met roken?
|
Een lollie vind ik juist niet slim, dan word je weer dikker enzo. Neem dan een tandenstoker, daar gebeurt niks ergs mee. Goed dat je wilt stoppen.
|
Sorry, maar in zulke dingen ben ik vrij hard: Eigen schuld, had je maar niet moeten beginnen :)
Wat doen om eraf te komen? Ehh, niet roken? |
Stoppen, en als je niet kunt stoppen, ben je gewoon niet eraan toe.
|
doe het samen met een clubje vrienden die ook roken. wees hard voor jezelf.
koop de ranzigste sigaretten zodat je gedoemd bent om te stoppen. en als het niet lukt, probeer het dan later nog eens.. 'de enigste weg naar je longen moet je asfalteren' :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar iedereen kan ervan af komen. Een beetje doorzettingsvermogen en de wil om alternatieven te zoeken voor het roken (lollies bijvoorbeeld, en nee: zo snel word je daar heus niet dik van. Alleen je tanden gaan maar rotten :p). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vraag ik me af of je wel verslaafd kan raken aan zuurtjes. Je moet het meer zien als een middel om de directe drang naar een sigaret te stoppen. Als je zin hebt in een peuk, een lolly of zuurtje in je mond doen. Niets mis mee. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |