Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   na hoelang een nieuwe?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=933060)

ilse 21-08-2004 14:15

na hoelang een nieuwe??

eigenlijk wat de titel al zegt, als je een relatie hebt gehad, na hoe lang is het dan "normaal" om weer een nieuwe relatie te beginnen? althans, wat vinden jullie?

Eresh'kigål 21-08-2004 14:17

Vrij is vrij, en iedereen maakt zelf uit wanneer hij of zij eraan toe is. Sommige mensen misschien al na 2 dagen, maar uit respect voor vriend/vriendin wachten ze dan nog maar wat langer. Het heeft ook voor een deel met normen en waarden te maken. Ik denk dat het gemiddelde ongeveer 2 tot 3 maanden is.

Kazet Nagorra 21-08-2004 14:23

In principe is daar natuurlijk geen minimum op, maar wanneer je na 1 dag al een nieuw iemand hebt gevonden heb je de vorige relatie wel veel te laat afgebroken.

WolterB 21-08-2004 14:49

Je kan iets nieuws beginnen als je over de andere heen bent.
Daar is echt geen standaard tijd voor bepaald en is bij iedereen anders.
Wanneer je jezelf er prettig bij voelt is alles goed, is dat nog neit zo, dan moet je vooral wachten

Lorelei 21-08-2004 14:51

Verschillend :)

ilse 21-08-2004 14:52

okee, dat snap ik. houden jullie daarbij nog rekening met de ex of heb je zo iets van het is over en dan ook maar echt klaar?

Roos 21-08-2004 14:55

Uit is uit... Dus ik hou er niet speicaal rekening mee. Maar als ik uit een relatie kom, vind ik het sowieso fijner om even single te zijn :)

Lorelei 21-08-2004 14:56

Citaat:

illie1987 schreef op 21-08-2004 @ 15:52 :
okee, dat snap ik. houden jullie daarbij nog rekening met de ex of heb je zo iets van het is over en dan ook maar echt klaar?
Bij m'n laatste ex was het over en uit. Klaar. Bij de ex daarvoor heeft het iets langer geduurd. Maar daar was het verschil in het 'uit gaan' ook erg duidelijk. Maar m'n laatste ex heb ik de punt erachter gezet.. bij die daarvoor.. hebben we het wel samen gedaan maar kwam dat door een stomme fout die ik had gemaakt.
Ik hou er rekening mee in die zin dat ik niet met z'n beste vriend iets zal beginnen.. verder niet.

ilse 21-08-2004 14:58

dus na 2 dagen echt wat met een ander beginnen zou kunnen en is dan niet een beetje flauw voor de ander (beetje pissed want dst doet de ex van een vriendin :mad: )

Lorelei 21-08-2004 15:01

Citaat:

illie1987 schreef op 21-08-2004 @ 15:58 :
dus na 2 dagen echt wat met een ander beginnen zou kunnen en is dan niet een beetje flauw voor de ander (beetje pissed want dst doet de ex van een vriendin :mad: )
Het is flauw. Het geeft ook wel aan hoe erg genoeg iemand dus van de relatie had.. maar ja.. 't 'mag' wel. Ik zou 2 dagen niet doen trouwens. :|

ThePinkFlamingo 21-08-2004 15:03

Licht eraan. Tussen mn 1e en mn 2e zaten 3 maanden, tussen mn 2e en mn 3e een half jaar, tussen mn 3e en mn 4e 1 week, en tussen mn 4e, en mn nog nooit op komen dagen 5e zit tot nu toe bijna een jaar.

MissesLena 21-08-2004 15:05

Officieel geldt de bekende 3 seconden regel, ingaand vanaf het moment dat het laatste woord heeft plaatsgevonden met de huidige kandidaat, gerekend tot het moment van de eerste zoen bij de volgende kandidaat.

:|

Nee. Het gaat er niet om wat anderen normaal vinden, maar wat JIJ normaal vindt. Kijk eens wat vaker naar dr. Phill... ;)

filia dei 21-08-2004 15:13

Tjah, ik vind 2 of 3 maanden ook wel redelijk. Maar goed, eigenlijk boeit het niet zo.

Susanne 21-08-2004 15:26

meestal als het uit is heb ik al snel weer zin in iets nieuws (als ik over de zelfmedelijden periode heen ben) maar vaak is het zo dat ik niet meteen zin heb in een nieuwe relatie of zo.. (y)

evanescence 21-08-2004 15:36

wanneer je weer verliefd wordt en er klaar voor bent

Mr.Oizo 21-08-2004 19:40

Hangt van een aantal factoren af:
- Hoe lang je relatie is geweest. Meestal bij een wat langere relatie duurt het voordat je je erover heen bent;
- Hoe je je voelt na een relatie. Kan echt verschillend zijn. Je hebt van die relaties die uitgaan en dan denk je "Pfuh, ik heb het helemaal gehad, ik blijf gewoon een lange tijd vrijgezel" maar ook relaties van: "Het voelde zo goed, maar het zal nooit meer aangaan. Kom op, weer op jacht!" ( :D of iets in die zin...);
- Misschien is het uitgegaan omdat je je aangetrokken voelt tot iemand anders en diegene ziet je ook wel zitten... dan is het vrij snel gepiept met die ander. Dus het ligt er ook aan of er andere mensen zijn die in je geïnteresseerd zijn en heb je (eventueel op langere termijn) zin / interesse in die persoon om die beter te leren kennen.
- Hoe vaak je de persoon waarmee het uit is gegaan nog ziet.

Mja, dat was het wel...

MC Bobie 21-08-2004 20:46

relatie? maandje of 2

zoene? uurtje?

Shitonya 21-08-2004 22:23

hangt er vanaf

El Kim 21-08-2004 22:38

Tot wanneer ik weer een nieuw leuk iemand tegenkom:p

nare man 21-08-2004 22:40

Citaat:

*Kim EL* schreef op 21-08-2004 @ 23:38 :
Tot wanneer ik weer een nieuw leuk iemand tegenkom:p
Lijkt mij ook :)

Fabel 21-08-2004 23:00

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 21-08-2004 @ 20:40 :
Hangt van een aantal factoren af:
- Hoe lang je relatie is geweest. Meestal bij een wat langere relatie duurt het voordat je je erover heen bent;
- Hoe je je voelt na een relatie. Kan echt verschillend zijn. Je hebt van die relaties die uitgaan en dan denk je "Pfuh, ik heb het helemaal gehad, ik blijf gewoon een lange tijd vrijgezel" maar ook relaties van: "Het voelde zo goed, maar het zal nooit meer aangaan. Kom op, weer op jacht!" ( :D of iets in die zin...);
- Misschien is het uitgegaan omdat je je aangetrokken voelt tot iemand anders en diegene ziet je ook wel zitten... dan is het vrij snel gepiept met die ander. Dus het ligt er ook aan of er andere mensen zijn die in je geïnteresseerd zijn en heb je (eventueel op langere termijn) zin / interesse in die persoon om die beter te leren kennen.
- Hoe vaak je de persoon waarmee het uit is gegaan nog ziet.

Mja, dat was het wel...

Precies

cyntha 22-08-2004 09:54

Dat is verschillend. (zie post Mr. Oizo)

Knutselsmurfie 22-08-2004 10:04

Daar kan je niet echt een gemiddelde tijd voor aangeven vind ik. Het gaat er om wanneer jij je er zelf klaar voor voelt en die tijd is bij iedereen en bij iedere relatie waarschijnlijk verschillend.

angel-nieke 23-08-2004 17:07

moet iemand zelf weten...

bij mij ging t uit met n jongen waar k bijna 2 maanden iets mee had... zelfde avond kreeg k weer met me vriend waar ik nu al meer dan half jaar iets mee heb dusse....

Horror Kitty 23-08-2004 18:24

die titel klinkt alsof t over een koelkast gaat.

Goeniegoegoe 23-08-2004 18:48

Citaat:

MC Bobie schreef op 21-08-2004 @ 21:46 :
relatie? maandje of 2

zoene? uurtje?

je bent zeker niet zo kieskeurig?

miro 23-08-2004 19:03

als je weer verliefd bent.

MC Bobie 23-08-2004 19:06

Citaat:

Goeniegoegoe schreef op 23-08-2004 @ 19:48 :
je bent zeker niet zo kieskeurig?
met zoene niet.. relatie en verliefd worde wel :)

STUFF 23-08-2004 19:14

Citaat:

Horror Kitty schreef op 23-08-2004 @ 19:24 :
die titel klinkt alsof t over een koelkast gaat.
hahaha :D
dacht er precies hetzelfde over

ontopic:
dat hangt van zoveel factoren af
moet je niet te snel weer in iets nieuws storten
ik moet ook altijd even uitzieken ervan, hoe kortstondig of wat het ook was.
als je de dag na dat het uitgaat alweer iemand anders hebt, dan klopt er iets niet naar mijn idee.

Sarah 23-08-2004 21:54

Dat ligt eraan hoe het uit ging :). Als het uitging door externe factoren terwijl je nog wel superbelangrijk voor elkaar was, dan kan het heel lang duren. Als het uit ging doordat 't gewoon weggezakt was, dan zal het nog even duren voordat 't nog verder weggezakt is. Als het uit ging omdat er een ander in het spel is, dan heb je de volgende dag alweer een relatie (als die ander tenmintse bij jou hoorde) Daarbij hangt het er natuurlijk ook vanaf of je het zelf uitmaakte of dat de ander het deed.

Tussen mijn ex-vriend en mijn vriend zaten vijf maanden trouwens. Het was een wegzakking, hij maakte het uit.

Horror Kitty 23-08-2004 21:58

ik vind dit trouwens een stom topic.

als je iemand anders tegenkomt dan begin je gewoon iets nieuws. of dat nou een week of een jaar na je vorige relatie is, als je verliefd word word je verliefd eh.

Tactic 24-08-2004 13:23

Ik merk vaak dat vrouwen een relatie wat langer aan het lijntje houden en dan vlug overstappen op een andere relatie.

Pas de ene tak los laten als men een andere vast heeft, noem ik dat.

Dit kan voor de ex in kwestie redelijk pijnlijk zijn. Een maat van me heeft dat op dit moment. Hij denkt nog LANG niet aan een nieuwe relatie maar zij was na +/- 1 a 2 weken alweer bij iemand. Dit was ook niet toevallig, want de laatste maand ging ze blijkbaar vreemd.

Tactic 24-08-2004 13:25

Citaat:

Horror Kitty schreef op 23-08-2004 @ 22:58 :

als je iemand anders tegenkomt dan begin je gewoon iets nieuws. of dat nou een week of een jaar na je vorige relatie is, als je verliefd word word je verliefd eh.

Dat zeker. Maar meestal moet je een verbroken relatie eerst even verwerken, voordat je aan een nieuwe begint. Ik kan persoonlijk niet zo maar 1 2 3 overstappen, hoe leuk een nieuw meisje ook is. Dat meisje zal dan even geduld moeten opbrengen :)

MC Bobie 24-08-2004 13:34

Citaat:

Horror Kitty schreef op 23-08-2004 @ 22:58 :

voor sommige maakt het dus uit of het een week of een jaar is.. dus valt wel mee hoe stom dit topic is..

(y)

Skyrise 24-08-2004 13:47

meisjes die niet zonder vriendje kunnen kunnen maar beter direct de volgende dag weer een nieuw vriendje opduikelen...

wel stom van dat vriendje dat ie er dan intrapt, maargoed.

wat mij betreft pas na 3 - 6 maanden, maar dat ligt natuurlijk ook aan het meisje in kwestie. Ik heb een hekel aan afhankelijke meisjes die "aan hun vriendje hangen".

Unexplained 24-08-2004 14:04

De eerste relaties til je misschien wat zwaarder aan een 'wachttijd'. Een aantal weken rust lijkt mij heel normaal, maar als je na vijf maanden nog steeds celibatair bent, ben je een idioot.

Warsocket 24-08-2004 14:08

Vnaf dat het goed voeld
dus dat kan wat mij betereft 1 nanoseconde zijn nadat je vorige relatie over is

dwight88 24-08-2004 14:36

wanneer je er weer aan toe bent...

Sade 24-08-2004 14:38

Ik ben een tijdje van het ene in het ander gerold, maar dat zal ik niet meer zo snel doen. Ik ben nu bijna drie maanden single, en dat zal zoals het er nu naar uit ziet voorlopig wel even zo blijven, ik vermaak me eigenlijk wel best zo :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.