![]() |
Trein....
Met een gevoel van blijdschap
stap ik weer op de trein want ik weer dat ik over een paar uurtjes weer bij mijn liefje zal zijn in de trein valt er wel wat te beleven verschillende mensen kruisen het pad hier een daar een glimlach gegeven want men wil ook wel eens wat wanneer de trein zijn stop maakt mag ik er weer uit ik neem snel afscheid en ga naar jou tot mijn besluit met kriebels in mijn buik zoek ik jouw gezicht er zijn veel mensen in dit fuik maar toch zie ik jouw licht we komen ten samen en omarmen elkaar je kan mijn liefde beamen ik hou van jou, alweer bijna een jaar.... |
Ik vind het te simpel..... Lief, maar geen poetisch hoogstandje, maar lieve gedichten mogen er ook zijn hoor...
|
Citaat:
|
Je forceert alles te veel:
die 2e strofe is helemaal fout, volgens mij. Alles lijkt zo statisch (niet de inhoud, maar de gedachte, het is alsof je het er gezet hebt om wat vulling te hebben). In het hele gedicht blijft de passie achterwege, het gevoel komt gewoon niet over. Het is alsof het onderwerp al een wandelende dode is ofzo. Je speelt wel met de taal, maar de spelingen passen er gewoon niet. Het is eigenlijk gewoon een samenraapsel van verschillende gedichten, zou ik zeggen; de stijl is bijna overal wel hetzelfde (zonder gevoel) maar je haalt onnodige dingen(alles in de trein, het aankomen) bij het algemene (de liefde). Die overbodige dingen heb je in je gedicht even belangrijk gemaakt als je boodschap, dus breekt je de boodschap af, volgens mij. Herlees je gedicht gewoon een paar keer nadat je het geschreven hebt, en herschrijf het eens, dan worden je volgende werken al stukken beter! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat, nadat ik eerst je andere topic las (hoe te dichten?), je heel veel aan die tips zal hebben :). Ik denk namelijk dat je vooral wat te geforceerd dicht; je teveel bezighoud met hoe het er zo duidelijk mogelijk kan staan en wat er op wat rijmt; dat is eigenlijk niet nodig, daardoor komt het wat onnatuurlijk over.
Dit gedichtje is lief, dat zeker, maar het mist imo aan originaliteit; probeer niet volgens één bepaald metrum of rijmschema te schrijven, maar gooi er gewoon uit wat je voelt zonder even op de vorm te letten, ik ben benieuwd wat er dan uitkomt :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
gelukkig heeft mijn mp3 deze functie (gsm ook, maar zit ik weer met al dat licht) Bedankt !! *zoekt tevergeefs de buig-smiley en neemt maar genoegen met (y) * |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |