![]() |
[OV-Weekend] Vrij reizen in Augustus?
Kan ik met mijn Weekend OV-studentenkaart gratis reizen in augustus? Er staat niets over op de achterzijde van mijn kaart.
|
niet als je je ov voor t eerst krijgt. wel als je je ov al een tijdje hebt, dan was die volgends mij alleen maar niet geldig tussen 16 juli en 16 augustus :) (heb ik gehoord :o )
|
OV-Weekend:
- vrij reizen van vrijdag 12.00 uur ––tot maandag 04.00 uur - vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag. - vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 8 april en woensdag 19 mei - korting op maandag vanaf 04.00 uur en op overige werkdagen vanaf 09.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag (op vrijdag tot 12.00 uur) Feestdagen: 1 januari 9, 11, 12 en 30 april 5, 20, 30 en 31 mei 25 en 26 december Dussuhm, nee, je mag niet gratis reizen, tenzij het weekend is. (bron: www.ib-groep.nl , waar die site al niet handig voor is...) |
Citaat:
|
Tussen 16 juli en 16 augustus zijn ALLE OV-kaarten niet geldig. Dan heb je alleen 40% korting. Je hoeft namelijk niet naar school dus er is geen reden voor de overheid om jou reis te betalen.
p.s. Waarom heb je in godsnaam een weekend-OV??? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het nog steeds niet logisch. |
Citaat:
Nee, als je in een stad woont waar je met 10 minuten fietsen bij je school bent, dan heb je daar weinig OV kosten aan. Ga je in het weekend naar huis toe met het OV, dan is het veel handiger als die kosten vergoed worden. En niet iedereen kan maandagochtend nog naar huis. Als je college vroeg begint is het veel handiger om zondagavond al naar je kamer toe te gaan. |
Citaat:
|
Ik heb een week-ov voor het eerst, maar mag ik die nou de laatste paar daagjes van augustus al gebruiken? Op mijn ov staat dat die geldig is van sep t/m dec. maar meerdere mensen van mijn opleiding gebruiken hem al wel gewoon en niemand die er wat van zegt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zelf ook pas mijn weekend OV opgehaald maar hij is nog niet geldig (omdat k hem dus voor het eerst heb) hij gaat pas in september in, dus volgend weekend kan je gratis reizen in het weekend :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55. |