![]() |
occupied muslim territory........
occupied muslim territory........
er jaja een territorium kan toch niet "islamitisch" zijn? er is toch geen "Islam-land"? wtf :confused: |
?
|
nouja, misschien dat jullie dit wel begrijpen :o
|
ik niet echt, sorry :bloos:
|
Citaat:
Hoezoo niet?... Ieren zijn toch ook Christenhonden?.. |
:s
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel als je een kerk inneemt?.. :confused: |
wel als je de regels baseert op de Koran?
|
Citaat:
Die heb ik op de PC staan... Welke regel bedoel je?.. |
Citaat:
ja, maar hier wordt verwezen naar Kashmir en Palestina als zijnde occupied muslim territory. Kashmir en Palestina (wat dat ook moge zijn) zijn geen moskeeen :o |
Citaat:
|
Citaat:
Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat ze zo gek als een deur zijn..... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik uitgezonderd... :p |
Citaat:
|
Citaat:
MUHAHAhahahaha :evil: |
:o
maar nu weet ik nog niks :o |
Citaat:
Als mensen die gedreven vanuit het geloof een bepaald gebied innemen, dan is het naar mijn mening legitiem om dat toe te wijzen aan dat geloof.... Of het nou wel niet door dat geloof breeduit wordt gesteund... |
Citaat:
en waarom zijn kashmir en palestina dan occupied MOSLIMgebieden? en op welke grond zijn ze dat dan? |
Citaat:
Kennelijk is de verslaggever van mening dat de gebieden onrechtmatig zijn toegeëigend door mensen die vanuit de Islam gedreven worden (naar eigen interpretatie) die gebieden toe te eigenen.... Om het zo politiek correct mogelijk weer te geven... Wat vind jij? (een vraag om een andere vervelende vraag van je te voorkomen..;)) |
Citaat:
:confused: Citaat:
|
Israel is officieel ook een joods land?
|
Ik lees weer verkeerd... JE hebt gelijk.... :o
|
Citaat:
Okee... Zij zijn gek en ik ben gek... Heb je nou je zin?... |
Citaat:
Ik vraag me alleen af of je dan - stel Israel zal verdwijnen en er zal geen _officiele_ joodse staat meer zijn - maar een bv. _officiele_ islamitische staat Palestina: spreek je dan over "bezet joods land"? Imo is er nog steeds een joodse staat; alleen dan niet officieel :P |
Citaat:
gatara heeft dus gelijk. |
'Muslim territory' betekent gewoon een gebied waar een groep moslims (historische) rechten op meent te kunnen doen gelden.
|
Citaat:
maar waarom? Waarom zou dat islamitisch zijn dan (bv. Palestina en Kashmir)? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar je al niet druk om maakt zeg :p |
islam is een geloof
land is een gebied gebied kan niet geloven ergo, land kan niet islamitisch zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik was nog even na aan het denken hierover, he, maar het kan volgens mij toch echt niet.
Zelfs als er veel moslims wonen, maakt dat een territorium nog niet islamitisch, want zou dat betekenen dat thailand boeddhistisch territorium is, polen joods en christelijk territorium is, etc.? Nee, er moet sprake zijn van wat anders dat het islamitisch genoemd wordt. Overigens geldt de vergelijking met Israel ook niet op aangezien het weliswaar een joodse staat is, maar het nog niet hoeft te betekenen dat het joods territorium is. Hoewel....... In de tora (bijbel, koran weet ik niet) staat dat het uitverkoren volk het land tussen de eufraat en de nijl toegewezen zal krijgen (dat is meer dan het huidige Israel) - in dat opzicht zou je kunnen spreken van joods territorium (wat overigens betekent dat de syriers, de jordanezen, de saoedis en de egyptenaren "joods territorium bezetten"). Moet ik me ook zoiets voorstellen bij "islamitisch territorium"? |
Citaat:
|
Citaat:
Als het het eerste het geval is, dan kan het verklaren dat "Palestina" "occupied muslim territory" is, maar het verklaart niet dat Kashmir dit ook is. Als het tweede geval is, is er helemaal geen sprake van "occupation". |
Een staat zou aan de andere kant in de practijk wel islamitisch kunnen zijn, als die geheel zo is ingericht zoals de bewoners denken dat de islam voorschrijft.
|
Citaat:
- als de meerderheid van de bevolking islamitisch is; - als de staatsgodsdienst islamtisch is en/of de wetgeving gebaseerd is op de islamitische wetgeving. Maar dat staat los van iets als "islamitisch territorium" beschouwen - dat ligt meer op ideologisch theologisch gebied. |
Jezus, wat een domme vraag zeg.
|
Citaat:
Staatsgodsdienst lijk me nogal een onhandige maatstaf; het ligt er mee raan in hoeverre deze staatsgodsdienst wordt beschouwd als de enige juiste. als ik het wel heb is de nederlandse staatsgodsdienst christelijk, maar dat maakt nederland nog geen christelijk land. En voor de rest, ja, er is een verschil tussen land en staat. (wtf doet dit in de kantine) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ahja, nee the pink flamingo begon daarover :P Citaat:
nee, goed, maar wel als er geen sprake is van seculariteit. Citaat:
njah, goed. Je moest mijn "land" als natiestaat lezen ;) Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |