![]() |
Vlucht voor het lot
Geleid door de angst
naar ware vrees vertrokken uit de veilige haven van hun thuis Vleugels doen geen poging tot vliegen te ontsnappen aan de boeien in tekenen van het kruis Dagen zonder rust getracht vooruit te komen een voorsprong die tevergeefs was vanaf de start Het lot nadert reeds |
Mooi, ik moest er even over nadenken, maar dat was wel leuk voor de verandering. Het heeft iets hopeloos, dat spreekt me aan. Verder ook leuk dat je met zulk simpel taalgebruik toch iets maakt wat niet direct toegankelijk is. Leuk (y) .
|
Ik snap het niet helemaal, maar als ik het misschien later nog een keer lees, snap ik vast meer. :)
|
Ik hoop nu niet dat ik Lovetears gedachten over mn gedicht naar beneden haal met mn uitleg. Er ligt één simpele gedachten achter namelijk, je kan niet aan je lot ontsnappen.
|
Citaat:
|
Ik wil niet zeiken chrome..maar waar is die rijm nou??? hahaha ;)
|
Citaat:
|
mooi, maar het raakt me niet echt, hij leest lekker weg, goed metrum etc.. Misschien moet je iets doen met de beeldspraak? of nee, ik weet niet, zal wel aan mij liggen :bloos:
|
het lot nadert steeds kun je misschien beter er niet achter zetten , maar als titel ipv vlucht voor het lot?
|
Interessante inhoud, dit is hoe ik het zie: de grootste angst is altijd het bang zijn zelf, en doordat je bang wordt voor het lot/ervoor wilt vluchten blijf je eigenlijk als een vogel vastgebonden zitten aan een ketting, net zoals je vastgeroest blijft zitten in het 'echte leven' omdat je eigenlijk gewoon bang bent om verder te gaan.
Maar dat is natuurlijk alleen maar hoe ik het zie ;). Mooi gedicht, netjes (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |