![]() |
'fantaseren' over emigreren?
Doen jullie dat wel eens? Er over nadenken om te emigreren? En dan niet alleen omdat het weer hier zo klote is, maar echt een serieuze overweging?
Ik heb dat namelijk nogal sterk de afgelopen maanden. Ik ben vroeger al vaak naar Italië geweest op vakantie, en dit jaar ben ik er weer geweest. Alles vind ik fantastisch aan dat land; de mensen, het landschap, het eten, het klimaat, de gebouwen, de huizen......echt alles. En nou kan ik de laatste tijd bijna nergens anders meer anders aan denken. ik zou dr echt heeeeel graag willen wonen. Ben ik de enige die zo sterk aan een ander land gehecht is? |
Ik zal nooit buiten Nederland wonen, want ik ben een veel te grote kaaskop.
|
Ik ga tijdelijk emigreren eind september.
|
Is het omdat je hier weg wilt of omdat je daar heen wilt?
|
Ik zie nog niet echte redenen om Nederland te verlaten.
|
Ik denk wel eens over hoe het zou zijn om in een ander land te wonen, gewoon een beetje fantaseren. Maar niet zo serieus als jij, en ook niet met de bedoeling het echt te gaan doen. Nu nog niet iig, misschien ooit..
|
Soms droom ik er wel eens van om een hotelletje te beginnen, ergens in een warm land aan de kust (Griekenland, Spanje, Kroatië,..)
Niet enkel om het kloteweer, maar ook om de manier van leven.. zoals zovelen natuurlijk. Ik krijg toch altijd de indruk dat de mensen daar veel minder last hebben van stress, en veel minder het gevoel hebben dat ze zich moeten haasten enz. Dat spreekt me best wel aan. :) |
Ja, Zweden, mooie natuur, vriendelijke lui, knappe meisjes.
|
Citaat:
|
Tis om allebei: omdat ik hier weg wil én omdat ik daarheen wil..
Maar zoiets is echt een heeeeeeeeeel grote stap en ik denk dat ik het uiteindelijk ook nooit zal doen (dr is niet eens iemand die het weet :( ). |
ja, daar fantaseer ik wel eens over, maar ik denk niet dat ik dat ooit echt ga doen :)
't komt door dat programma: 't roer om :D en 'vroeger' was ik helemaal verliefd op een land.. dat helaas niet bestaat. tja. Toen zat er dus weinig anders op dan hier te blijven ;) |
Ja, ik fantaseer er soms over. Ik ben vastberaden ooit te emigreren. Waarschijnlijk naar een Noorwegen, Zweden, Engeland of Schotland.
:cool: |
Ja, daar fantaseer ik weleens over. Maar of het er ooit van komt? Denk het niet.
|
ik ga over drie kwart jaar waarschjinlijk een jaar high school doen _O_
ik wil hier weg, en heel graga naar de VS |
Ja, wellicht ga ik mijn vriendin achterna naar België.
|
Over 2/3 jaar ga ik emigreren :)
Eerst m'n opleiding af maken |
nog 1 jaar school, nog 4 jaar opleiding
en dan ben ik weg, maar m'n nederlandse nationaliteit hou ik wel |
Ik kan altijd nog in het buitenland gaan studeren.(schotland ofzo)
|
Fantaseren ook weer niet, maar ik wil later wel eens serieus overwegen om mijn heil in de VS of het VK te zoeken.
|
ik zou wel in engeland willen wonen.
engelse cultuur bevalt me wel. zweden en zwitserland zijn ook opties ah ik heb geen haast |
Laat mij maar emigreren naar Spitsbergen of Jan Mayen. :p
|
Later als ik groot ben ga ik in een hobbithol in Schotland wonen.
Écht serieus overwogen, dat nog nooit trouwens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan je niet helpen, want het is 100% jouw keuze, maar ik kan je wel vertellen dat ik één van diegene bent die het wél zou waarmaken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voorlopig niet, maar dat kan uiteraard veranderen. Een jaartje buitenland lijkt me op zich ook wel leuk. :)
|
@coldplayfan: heb je ook enig idee hoe je je in die maatschappij gaat handhaven? Hoe je de taal onder de knie krijgt enz enz? Het is meer dan alleen de mensen en de cultuur. ;)
On-topic: Ik zie mezelf nog wel eens vertrekken uit dit land, gewoon naar een land met beter onderwijs, en goede gezondheidszorg. Misschien in mijn masters, misschien na mijn studie. Geen jaar ertussenuit iig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als de Cubanen zulk goed onderwijs genieten, waarom zien we dan niet veel meer Cubaanse exchange students die allerlei prestigieuze opleidingen doen in het buitenland? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar we gaan inderdaad offtopic. Ik kraak Cuba wel weer een ander keertje af. :) |
jah, ik ga ook verhuizen, na mijn studie ga ik een geile scandinaviër aan de haak slaan(y)
|
Ik ga over twee maanden voor drie jaar naar Irak om daar een degelijke pro-westerse dictatuur op te zetten.
|
Citaat:
Tja, emigreren, ik zou op zich best in een ander land willen wonen. Voorkeuren: Polen, Engeland, Frankrijk, Amerika. Alleen dan laat ik nu iets teveel mensen achter die me dierbaar zijn:o |
kga later insallah met sinjirro in turkije wonen :cool: :o
|
Citaat:
@Kenji: je zou toch naar Japan gaan? We zouden daar Japanse chicks pimpen en vechtfilms maken. :D |
Jups ik heb dat heel erg. Mijn toekomstbeeld laat iig geen Nederland zien. Ik fantaseer er vaak over hoe het later zal zijn en dan zie ik altijd het buitenland voor me. Ik heb daarom ook altijd extra veel talen gehad op school en ik hoop echt ergens anders aan de slag te kunnen.
Mja stom misschien...maar het is wel een droom voor mij. |
Citaat:
Maar de studie die ik nu doe is wel veel leuker :cool: |
Met Gatara.
En nee geen vakantie huisje, daar trap ik niet meer in. :P |
Wij zijn al tijden aan het denken aan emigreren, vooral omdat buiten onze families ons hier niets bindt. Ik zou graag naar de USA willen, maar helaas wil hij niet, en dan houdt het op.
Wel zitten we er over te denken om in Belgie te gaan wonen, vooral omdat de huizen daar toch goedkoper zijn. |
Op vakantie is het meestal leuker. Bovendien is het anders dan je dagelijkse omgeving, daardoor lijkt het speciaal. Lijkt mij dan.
Ik zelf zou best wel eens willen emigreren, maar dan wel tijdelijk. Het lijkt me leuk en boeiend om 10 of 15 jaar in een ander land, of nog afgezaagder, een andere cultuur te wonen. Maar ja, dan moet die mogelijkheid zich wel voordoen. |
Ja, ik emigreer naar Noorwegen.
Ooit. |
Misschien een keer als correspondent ergens een hele periode werken en als het daar bevalt daarblijven hangen. Maar van echte bewuste emigratieplannen is geen sprake. Daarvoor ben ik teveel met de Nederlandse cultuur vergroeid. Zowel met de leuke als minder leuke kanten ervan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |