![]() |
Noodgedwongen noodlot
Noodgedwongen noodlot
Het leven moet vaak zó gezond dat is nog een heel gedoe Maar wanneer het noodlot toe slaat doet gezondheid er niet toe Al heb je heel je leven nooit gedronken, nooit gerookt Nooit eens buiten alle regels iets ondeugends uitgespookt Het noodlot komt je achterna ook al doe je alles nog zo goed Kijk je twintig keer de straat op wanneer je oversteken moet Wanneer 't komt, dan komt die dus de kans dat je overreden wordt Is dan ook even groot als wanneer je door zeven zweden wordt vermoord Het maakt niet uit hoe goed je bent hoe voorzichtig, hoe gezond Het noodlot slaat vanzelf wel toe en komt wanneer het komt |
Leuk gedichtje met een waarheid erin...alleen sommige alinea's kwam ik niet goed door...maar kan ook aan mij liggen... :)
|
mooi, zo denk ik dus ook over t leven, je gaat toch wel dood!
|
Is idd ook hoe ik over het leven denk, daarom ook een lekker gedicht om te lezen. Het ritme + rijm vind ik prima, alleen de vierde alinea loopt in mijn ogen niet helemaal lekker. Komt niet door de 'rijm', maar eerder doordat je opeens een ander ritme in het gedicht brengt. In de andere alinea's is elke regel een zin op zich, maar in deze alinea laat je opeens één zin in 2 regels doorlopen... Begrijp je nog wat ik bedoel :s?! (als ik het zo nalees klinkt het namelijk een beetje raar haha). Maar ondanks het moeilijk door te komen van de eenaarlaatste alinea: leuk gedicht :d!
|
Ik vind het lekker lezen, alleen struikel ik telkens over de laatste 2 zinnen van de 4de strofe..
Ik vind de laatste juist een mooie afsluiter.. Mooi geschreven, leuk om te lezen :) |
Ik zou de 4e strofe of herschrijven of weglaten. Verder een mooi kritisch gedicht, leuk schrijfsel!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |