![]() |
Nog geen titel
Ik gooi het bier aan de kant,
schuif een lege stoel wat dichter naar waar ik ben, want ik weet dat je komt en de nacht word lichter Je armen vangen mij en je woorden spreken waarheid, je maakt me vrij en voorzichtig raak ik mijn eenzaamheid kwijt En met een zachte zoen redde jij mijn leven, nu zou ik alles anders doen als ik je daarmee toegang tot mijn dagen kan geven Iemand tips voor de titel? |
(de) verlossing? ( hij bevrijd haar immers
|
Ik vind de eerste strofe leuk, goede afweging van gebeurtenis/gevoel en goed gebruik van enjambement, alleen dichter/lichter ietwat geforceerd.
De rest vind ik eigenlijk wat minder; het zegt mij niet zoveel, het is me wat te standaard. Een idee voor de titel is misschien 'rond middernacht tegemoet'. Ik weet niet waarom, maar dit kwam in mij op. |
Wat is dat toch met die titels?
|
Ik vind dit gedicht van begin tot eind helemaal super mooi en ook erg herkenbaar! Niks meer aan doen dus. Titel vind ik niet belangrijk..
|
Ja, ik heb een leuke titel. Ik weet alleen niet of hij van toepassing is op dit gedicht, maar het is toch een goede titel.
Gloeberdeglabberdeglibberdeglopiedonderstenen! of De groene kamerjas. Let wel, dit is dus één titel ! |
Het begin is idd heel sterk maar naar het einde verzwakt het. Maar toch is het vrij herkenbaar waardoor het me (ondanks het zwakkere einde) heel sterk aanspreekt
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |