Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Traagheid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=934630)

Man of Chrome 23-08-2004 02:15

Traagheid

Hoe vliegensvlug
en toch zo traag tegelijk
De manier waarop wij houden
van elkaar

Eerder was het
snelheid die alleen bestond
Maar de dagen worden langer
en te traag

De traagheid stopt
wanneer de oppervlakte zelfs
in hoog tempo niet wordt overzien
door mijn lief

Wanneer haar vuur
om de kolen gloeiend te houden
en de snelheid enkel op te voeren
is gedoofd

Dan staan we slechts

Stil

xineof 23-08-2004 02:23

Ik vind het mooi hoe je een verband legt tussen snelheid en liefde en dit aan de eeuwigheid kunt koppelen :). Dit is wat ik tot nu toe uit het gedicht haal (maar het is half vier snachts en meer komt er dus niet uit). De 'stil' is mooi; het insinueert een échte stilte.

KleineTomaat 23-08-2004 03:29

Citaat:

xineof schreef op 23-08-2004 @ 03:23 :
Ik vind het mooi hoe je een verband legt tussen snelheid en liefde en dit aan de eeuwigheid kunt koppelen :). Dit is wat ik tot nu toe uit het gedicht haal (maar het is half vier snachts en meer komt er dus niet uit). De 'stil' is mooi; het insinueert een échte stilte.
Xineof ! Foei ! Geen dure woordjes gebruiken als je niet weet wat ze betekenen ! :).

*nerwen elensar 23-08-2004 08:12

Mooi....meer kan ik niet zeggen.
Of wacht
Deze zin vind ik heel leuk

Hoe vliegensvlug
en toch zo traag tegelijk

coole contradictie...
Way you go (y)

xineof 24-08-2004 00:50

Citaat:

KleineTomaat schreef op 23-08-2004 @ 04:29 :
Xineof ! Foei ! Geen dure woordjes gebruiken als je niet weet wat ze betekenen ! :).
:| wtf. alstjeblieft zeg, ik ben al zo chagerijnig :(.

in·si·nu·e·ren (ov.ww.)
1 op een bedekte manier beschuldigen, op suggestieve wijze te verstaan geven
2 gerechtelijk aanzeggen

Dit was precies wat ik bedoelde, dus. Ik weet ik hap te veel, maar ik vond je reactie zo irritant - het is alweer over - :D.

Nu zie ik eigenlijk pas de 'afremming' in het gedicht; gedurende heel het gedicht gaat de snelheid steeds omlaag, totdat de twee personen uiteindelijk samen stil staan. Ze maken dus imo een reis, naar elkaar toe of met elkaar.

Ik denk dat het de ontwikkeling in een relatie beschrijft; eerst heel vurig en vol snelheid, dan wordt het wat trager en slepender, en dan zorgt het vuur van het meisje toch weer voor vuur in de relatie, maar als dat vuur is opgebrand, staan ze allebei stil. Maar mijn vraag is nu; is de relatie tot stilstand gekomen, of staan ze samen stil bij elkaar, herenigd?

KleineTomaat 24-08-2004 01:10

Citaat:

xineof schreef op 24-08-2004 @ 01:50 :
:| wtf. alstjeblieft zeg, ik ben al zo chagerijnig :(.

in·si·nu·e·ren (ov.ww.)
1 op een bedekte manier beschuldigen, op suggestieve wijze te verstaan geven
2 gerechtelijk aanzeggen

Dit was precies wat ik bedoelde, dus. Ik weet ik hap te veel, maar ik vond je reactie zo irritant - het is alweer over - :D.

Nu zie ik eigenlijk pas de 'afremming' in het gedicht; gedurende heel het gedicht gaat de snelheid steeds omlaag, totdat de twee personen uiteindelijk samen stil staan. Ze maken dus imo een reis, naar elkaar toe of met elkaar.

Ik denk dat het de ontwikkeling in een relatie beschrijft; eerst heel vurig en vol snelheid, dan wordt het wat trager en slepender, en dan zorgt het vuur van het meisje toch weer voor vuur in de relatie, maar als dat vuur is opgebrand, staan ze allebei stil. Maar mijn vraag is nu; is de relatie tot stilstand gekomen, of staan ze samen stil bij elkaar, herenigd?

Guttegut, het eeuwige Van Dale authoriteitsargument. Ach, laten we er niet teveel over kibbelen. Zullen we vriendjes worden xineof ? Koffe op mijn kosten ? :).

xineof 24-08-2004 01:27

Citaat:

KleineTomaat schreef op 24-08-2004 @ 02:10 :
Guttegut, het eeuwige Van Dale authoriteitsargument. Ach, laten we er niet teveel over kibbelen. Zullen we vriendjes worden xineof ? Koffe op mijn kosten ? :).
:D. Ja denk je dat ik er zin in had een lezing te houden over mijn persoonlijke visie op het woord 'insinueren'? Dan toch liever de Van Dale :p.

Lijkt me gezellig, wel met slagroom en whiskey alstjeblieft, mag dat ook? :)

Man of Chrome 24-08-2004 02:49

Tsss, offtopic reply's in mijn topic...... :mad: ;)

Ik zal het deze keer maar goedvinden, als ik mee mag een kopje koffie drinken ;)

xineof 24-08-2004 03:27

Citaat:

Man of Chrome schreef op 24-08-2004 @ 03:49 :
Tsss, offtopic reply's in mijn topic...... :mad: ;)

Ik zal het deze keer maar goedvinden, als ik mee mag een kopje koffie drinken ;)

Nou vooruit dan, als Kleine Tomaat het ook goed vindt ;) :p.

KleineTomaat 24-08-2004 03:29

Citaat:

xineof schreef op 24-08-2004 @ 02:27 :
:D. Ja denk je dat ik er zin in had een lezing te houden over mijn persoonlijke visie op het woord 'insinueren'? Dan toch liever de Van Dale :p.

Lijkt me gezellig, wel met slagroom en whiskey alstjeblieft, mag dat ook? :)

Harstikke gezellig inderdaad. Laten we het dán wel hebben over je persoonlijke visie op het woord 'insinueren', ik ben bang dat ik anders verval tot mijn twee standaardgespreksonderwerpen (muziek en seks) en vooral dat tweede is nooit zo'n vruchtbaar onderwerp op first dates, enzo.

Natuurlijk, Man of Chrome, begrijp je wel dat je een totaal ongewenste gast bent. Maar in een dramatische en slappe poging om het goed te maken reageer ik ook wel even op je gedicht.

Prachtig, al die insinuaties. :).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.