![]() |
Privacy
Mijn moeder kan het niet laten om in mijn bankafschriften, msn-gesprekken e.d. te neuzen. Bestaat er iets waardoor ik haar kan tegen houden dit te doen? Want ik heb er echt last van, ik wil gewoon dingen kunnen zeggen zonder dat zij daarvan af weet. Ze heeft ook gewoon niks met mijn geld te maken. Ze is heel bemoeizuchtig en ze wilt alles weten wat ik doe en wat ik uitgeef enzo :( Mijn vader vind het ook niet goed maar hij kan er verder niks aan doen, we kunnen ook niet helemaal zeker bewijzen dat ze in mijn berichten zit.
Mijn vraag is dus: wat kan ik hiertegen doen? |
Er zal best iets wettelijks zijn mbt privacy...maar of je je moeder op grond hiervan aan kan en wil klagen oid is een tweede...
Geen msngesprekken opslaan en/of beveiligen met een wachtwoord (je kunt ook instellen dat een comp bij het opstarten een bepaald profiel laadt (of hoe dat ook heet), dat kan dan beveiligd worden met een wachtwoord en tenzij ze aardig wat van computers afweet zal dat wel voldoende zijn, denk ik). Heb je haar al eens duidelijk gezegd wat je er van vindt? En/of gevraagd waarom ze het doet? En/of heeft je vader er al eens met haar over gepraat? |
Uitvinken dat je msn gesprekken worden bewaard?
En wat betreft je geldzaken denk ik dat een 15-jarige nog best afhankelijk is van d'r ouders en dat daar niet zo veel tegen te doen valt, hoewel dit puur gokken van mijn kant is. Is het heel erg dan dat ze ziet wat jij uitgeeft en binnenkrijgt? Staan er dingen in die ze niet mag weten of gaat het je om het principe? Neem anders een internetrekening met een persoonlijk wachtwoord die je haar uiteraard niet geeft. Geef vervolgens aan geen bankafschriften meer te willen. |
Mijn mams heeft daar ook last van ja, maar je moet gewoon een wachtwoord op je pc instellen, dan houdt ze vanzelf op. Hielp bij mij ook :o
|
Citaat:
Verder sla ik mijn berichten al niet meer op maar ze leest ze 'toevallig' als ze zelf op de computer komt. Ik had ze neergezet zodat je alleen als je twee keer klikte je er kon komen dus ze moet er naar gezocht hebben. |
Citaat:
|
Daar kun je helaas niets tegen doen, je bent minderjarig en aangezien jouw ouders toezicht houden op jouw vermogen kun je hier weinig tegen doen. Het is niet netjes van je moeder, maar je kunt het haar niet verbieden.
|
Op zich kun je haar niet tegenhouden, maar als het je echt dwarszit: koop een geldkistje (kluisje gaat denk ik iets te ver) waar je je bankafschriften en zo in kunt doen. Lijkt me sterk dat ze dat slot openbreekt. Sla je msn-logjes op in een word-bestand waar je een wachtwoord opzet.
Jammer dat je vader haar niet kan overtuigen dat ze zich teveel met je bemoeit. |
Kan je niet iets regelen via de bank? Dat je geen bankafschriften meer krijgt maar alles via internetbankieren doet? Msn-gesprekken kan je ook niet opslaan.....
|
Vraag internet-bankieren aan, koop een geldkistje met slot, sla je msn-gesprekken niet op (wat heb je eraan?)
|
veel spinazie eten.. wordt je snel groot
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
anders ga je ff msn gesprekken van je dochter door lezen.. hoezo geen leven?
|
Citaat:
|
Citaat:
and life is like a box of chocolats..! |
TS, waarom bewaar je je msn-gesprekken?
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |