![]() |
Opwekkende muziek
Als ik hiero de topics zo doorlees, zitten hier wel erg depri mensen zeg. Eerste les van psychologie: Zorg dat de patient zich niet meer solely op z'n problemen focust. Beste remedie: opwekkende muziek! Natuurlijk gaan problemen niet vanzelf weg, maar iedereen heeft wel eens shit, de een meer dan de ander, en soms mag je er best eens even wat tijd tussenuit nemen!
(Vandaar ook deze post in Psych en niet Muziek, maar als de Mods vinden dat 'ie toch echt gemoved moet worden, vind ik het best natuurlijk) Dus, hier mijn voorstel: Als iedereen nou es een lijstje nummers neerkwakt waar hij/zij altijd weer vrolijk en opgewekt van wordt, kunnen anderen die dat nodig hebben ze hier uit putten, en als iedereen ook daadwerkelijk wat namen van nummers neerzet moet er voor iedereen wel wat bij zitten dacht ik zo. :) Nou, ik begin wel dan.. Heb wat nummers uitgezocht, en getracht te sorteren, omdat het toch wel nog een redelijk lijstje was. Ook heb ik geprobeerd het redelijk overall te houden, dus niet teveel van hetzelfde genre, en om niet meer dan 1 nummer per artiest neer te zetten. Is niet helemaal gelukt tho. :: 60's, Rock 'n Roll :: Blowfly - Gemini Hipster Image - Make Her Mine James Brown - I Feel Good Teach In - Ding A Dong :: 70's, Disco, Funk & Soul :: Gil Scott-Heron - Lady Day And John Coltrane The Miracles - Love Machine (Part 1) :: 80's, Synthpop & New Wave :: Chaka Khan - I Feel For You Motors - Airport Paul King - Love And Pride Terence Trent D'Arby - Wishing Well The Fixx - One Thing Leads To Another :: 90's, Early Hardcore & Rave :: Arrested Development - Mr. Wendal Chad Jackson - Hear The Drummer Get Wicked Denise - I Love Your Smile Ini Kamoze - Here Comes the Hotstepper Mc Hammer - U Can't Touch This Monie Love - It's A Shame (My Sister) R Kelly - She's Got That Vibe (& Public Announcement) US3 - Cantaloop :: Acid Jazz :: Brand New Heavies - Midnight At The Oasis Corduroy - Mini Incognito - Don't You Worry 'Bout A Thing Jamiroquai - Do You Know Where You're Coming From Ronny Jordan - So What! :: Breakbeat & Drum 'n Bass :: Concord Dawn - Morning Light D.Kay - Barcelona (& Epsilon) Shy FX - Shake Ur Body (& T-Power & Di) Tali - Airport Lounge :: Buitenlands, Salsa & Latin :: Ana Firmino - Chico Malandro Buena Vista Social Club - Amor Verdadero Celia Cruz - El Son Sigue Ahi Fortuna - Dame Tu Fuerza France Gall - Jazz A Gogo Gipsy Kings - Bamboleo Kaizers Orchestra - Bøn Fra Helvete Manu Chao - La Marea Marta Alice - Sol Na Tchada Russian Red Army Choir - Rider's March Tetes Raides - Les Radis :: Chemial & Jungle :: Fantastic Plastic Machine - Future Lounge Overseer - Supermoves Pepe Deluxe - Before You Leave [Radio Edit] The Chemical Brothers - Let Forever Be The Prodigy - Out Of Space :: Chillout, Erotic & Lounge :: Audio Lotion - Azul De Voceo I Monster - Daydream In Blue The Avalanches - Frontier Psychiatrist :: Club, Techno & Trance :: Afropeans - Better Things (& Inaya Day) [Syke 'n Sugarstarr Remix] DB Boulevard - Point Of View Knee Deep - Latin Deluxe Milk & Sugar - Let The Sun Shine Monika Kruse - Latin Lovers (& Zafra Negra) [Sufriendo Por Ella Mix]) Mousse T - Horny Royksopp - Eple Static Revenger - Happy People [Original 12' Mix] The Disco Boys - Here On My Own Tim Deluxe - It Just Won't Do (& Sam Obernik) :: Easy Listening :: Chick Corea - Spain Edda Dell'orso - Veruschka Lydia Macdonald - Agente 077 Oriente Con Furore M.G. Buccella - Dove Vai Tutta Nuda :: Electro & IDM :: Squarepusher - Tundra Static Quo - 2-Minute Song For Soulseek :: Hardcore, Gabber & Terror :: Chosen Few - Name Of The DJ Dano - Something Big Diss Reaction - Jiieehaa DJ Promo - Up Yours [Long Version] DJ Sim - Cartoons In Progress French Connection - French Connection Human Resource - Fuck Them Lancinhouse - Atmosfera (& The Stunned Guys) Peaky Pounder - Pidikkeen Pino D'Ambini - Up & Down Ballz Slavefriese - 5 Minutes After The Pill The Masochist - Killing Scum The Prophet - Big Boys Don't Cry Toni Salmonelli - Hey! :: Hiphop, Rap & R&B :: A Tribe Called Quest - Electric Relaxation Aaliyah - More Then A Woman Busta Rhymes - Woo Haa De La Soul - Keeping The Faith House Of Pain - Jump Around Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime Outkast - Hey Ya! Snoop Doggy Dogg - G-Funk Intro Snoop Doggy Dogg - Gin & Juice Snoop Doggy Dogg - Who Am I (What's My Name) :: Jazz & Fusion :: Booker T. - Green Onions (& The MG's) Dave Brubeck - Take Five Freddie Hubbard - Osie Mae Herbie Hancock - Cantaloupe Island Herbie Mann - Deve Ser Amor It Must Be Love Mark Whitfield - Bounce Business Stanton Moore - Tchfunkta :: Klassiek, Piano Solo's & Orkest :: Mike Oldfield - Tubular Bells :: Nederlandstalig :: Blof - Laten We Gaan Dan Doe Maar - 1 Nacht Alleen Doe Maar - Belle Hélène Doe Maar - De Bom Doe Maar - Smoorverliefd :: Overig - Divers :: Des'ree - Life Inner Circle - Bad Boys (Theme From Cops ) Prince - Life O The Party Steve Miller Band - Fly Like An Eagle The Cardigans - Say That You Love Me The Streets - Don't Mug Yourself The Ventures - Hawaii Five Oh :: Rock, Hardrock & Metal :: Avenged Sevenfold - Second Heartbeat Cake - The Distance Electric Six - Gay Bar Fuel - Quarter Lenny Kravitz - Where Are We Running Mindless Self Indulgence - Faggot Nirvana - Lithium Sixpence None The Ricker - Kiss Me Smashmouth - The Fonz Stereophonics - T Shirt Sun Tan SR-71 - Let It Whip The Clash - Should I Stay Or Should I Go Tiamat - I Am In Love With Myself U2 - Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me :: Triphop & Atmospheric Breakbeat :: Hybrid - Altitude (Red Square Reprise) Hybrid - Finished Symphony [Radio Edit] Hybrid - If I Survive Hybrid - Snyper Wie volgt? |
:D tof (y) veel leuke muziekjes... :) zal is wat gaan luisteren :p
|
Oke, zie hier mijn lijstje;
Acda & de Munnik - Wees Niet Bang - Het Regent Zonnestralen Art Garfunkel & Paul Simon - Mrs. Robinson Garbage - Cherry lips Eels - I Like Birds - Guest List - Rags to Rags Hoku - Perfect Day Verder nog; bijna alle nummers van Alicia Keys, Joss Stone, Lenny Kravitz, en Letters to Cleo.. O ja, en de muziek uit Save the Last Dance is ook heerlijk.. :) Sjees, ik luister echt andere muziek als ik blij ben dan als ik verdrietig ben :bloos: |
U2 - Beautiful Day
|
Mijn lijstje:
Röyksopp - Sparks Bush - Glycerine Lenny Kravitz - Fly away Lenny Kravitz - American Women Jet - Are you gonna be my girl Jet - Get what you need B* Witched - Blame it on the weaterman Hmm.. aparte liedjes.. maar toch iets :) |
't hoort eigenlijk in het algemen muziektopic...maar ik zal ff overleggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gamma ray en manowar
|
@*Kim EL*: En dan?
@DiSiLLUSiON: Ik snap het wel, maar die topic is er niet voor niks. Maar hij is al vrij vol en toen was er een invasie aan topics mbt muziek en die is er nu niet en dan nog wat jij zelf al zegt. Ik heb Quiana en Kruimel gepm't, ik wacht ff af wat zij vinden. En ontopic: De eerste twee nummers die in me opkomen zijn: Een nummer uit de film van Bruintje Beer ('k weet de naam er van niet) Eternal flame - Bangles |
Als ik vrolijk ben luister ik altijd naar musicalliedjes. Bijvoorbeeld uit Grease, Elisabeth of Aïda.
John Travolta en Olivia Newton John - Summernights John Travolta - Greased Lightning Elton John en Tim Rice's - Medley Elton John en Tim Rice's - Dans van de mantel En ik moet altijd lachen om het liedje van Spongebob Squarepants. :o Voor de rest weet ik zo gauw even niks. |
Klassiek (piano)
Chopin: - Butterfly (op.25 nr.9) Scott Joplin: - the entertainer - bethena - maple leaf rag - ragtime dance - etc etc etc. Overig - ik ben vandaag zo vrolijk; A.J. Kwak |
Kim Wilde - Kids in America
The Corrs - Summer Sunshine U2 - Beautiful Day Nena - Ganz Oben |
kelis ft. andre 3000 - millionaire
had het nummer nog nooit eerder gehoord tot ik de cd van kelis kocht..lekker deuntje luister maar.... |
SUM 41- in too deep
Circle of life van de Lion King :p |
The birds and the bees - Jewel Atkins
Heel veel Queen En muziekjes uit films |
The Levellers - liberty song
Levellers? - what a beautiful day bijna alles van hen eigenlijk Dropkick Murphies - Wild Rover Dropkick Murphies - Heroes from our past Anastacia - boom the Darkness - I believe in a thing called love Chumbawamba - Tubthumping The Corrs - Summer Sunshine hier bij ons toch (persoonlijke favorieten dus): Bad Religion - Sorrow (word ik toch min of meer vrolijk van) Bloodhound Gang - Ballad of Chasey Lain (mja, eerder leuke meezinger, net zoals The Bad Touch) Bryan Adams - Summer of '69 The Rasmus - Sophia The Rasmus (vooral hun echt oude nummers, de nieuwe zijn eerder rock, de oude eerder folk (nou ja, eigen genre)) Als ikzelf wat energie wil krijgen, luister ik eigenlijk naar rock/metal ofzo om een beetje woede om te zetten: The Rasmus, Evanescense, Muse, Iron Maiden, Alice Cooper, Avril Lavigne, Blink-182, Sum 41, Limp Bizkit, Linkin Park, Heideroosjes etc. Zolang het wat ritme heeft, veel gitaar en veel pijn, wort ik er helemaal wild van :bloos: Offtopic: Overigens wil ik de TS zeggen dat het een geweldig idee is en dat het topic hopelijk apart blijft. Na al dat zoekwerk, is het dat wel waard en zo heb je een zeer positieve boost in het forum, en dat is toch iets dat boze tongen het psychologie-forum verwijten: 'jullie zijn een bende zwartkijkers en allemaal depri'. Dit idee kan hier toch wel enige verlichting in brengen en (aan de forumbazen): laat de regeltjes voor een keer voor wat ze zijn! Er zijn al genoeg mensen ongelukkig omdat ze enkel naar down-muziek luisteren, maar geef ze dan ook de kans om andere muziek te leren kennen zonder dat ze zich suf moeten zoeken in het grote topic waar alles door elkaar staat. Aan iedereen die zich beter voelt door naar deze muziek te luisteren, schreeuw het uit :p |
Golden Earring - Radar Love, een bepaalde live-versie (y)
Ohja, en Queen - Delilah, doet me herinneren aan een bepaalde tijd waar ik erg vrolijk van word. |
Candi Staton - You've got the love
ook een remixversie! |
The Presidents Of The United States Of America - Some Postmen
is een beetje vrolijke Punk en als ik in een errug foute bui ben is K3 ook geweldig fout:p Jojo- Leave (get out) vind ik ook wel een leuk liedje:) |
Blaque - I'm good
Blaque - As if Jimmy eat world - The middle Jimmy eat world - Sweetness Jennifer love Hewitt - Barenaked :cool: Marco - Ik leef niet meer voor jou Melissa Etheridge - Like the way I do Meredith Brooks - I'm a bitch The Beatles - I saw her standing there Whigfield - Saturday night Yellowcard - Ocean Avenue Yolanda Adams - I believe |
santana
en Herman van veen,met het nummer ''ik ben vandaag zo vrolijk'' :) |
Een hoop rocknummers van Bryan Adams's werken bij mij geweldig :)
|
kheb ook maar s een duik genomen in mijn downloadlijst waar ik me beter van voel...
christina aguilera - fighter alanis morisette - ironic en ought to know cranberries - promises, salvation en zombie hilary duff - little voice dido - thank you, white flag en don't leave home aaliyah - yourney to the past alison krauss - baby mine phil collins - on my way randy newman en lyle lovett - you've got a friend in me evanescense - everybody's fool hoobastank - the reason jewel - intuition en stand minnie ripperton - loving you skunk anansie - weak en hedonism sixpense none the richer - kiss me the 411 - on my knees |
Ik word altijd erg blij van de soundtrack van Amelie :)
En verder.. Black Eyed Peas: Let's get it started. Outkast: Hey ya! Tori Amos: Mr. Zebra Nelly Furtado: Turn off the light Kate Bush: James and the cold gun Robbie Williams: Something beautiful. en - hoe kon ik het ook (bijna) vergeten - Bert en Ernie!! (y) geweldig! |
zelf nog eentje gevonden (vanmorgen geluisterd op weg naar het werk):
Hot Action Cop - Fever for tha flava voorts nog eens door mijn collectie aan het grazen, daar komt steeds wel iets uit: Alien Ant Farm - Glow (ook zekr de clip eensbekijken, dan blijf je fun hebben aan het nummer!) Belle Perez - Enamorada; Bailaremos (zuiders tintje) Billy Idol - Dancing with myself De Kreuners - Ik dans wel met mezelf (vertaalde versie van bovenstaand nummer) Black Eyed Peas - Elephunk (gans album ongeveer) Bow Wow Wow - I want candy Lillix - What I like about you (uit de soundtrack van Freaky Friday) De La Soul - Me, Myself and I nog wat lekkere nummers, uit genre: rock/punk/...: Americana (alles) Wheatus Blink182 - Dancing with myself (cover van Billy Idol) Dandy Warhols ook een geweldig nummer, dat niemand kan stilhouden (op feestjes een succes, behalve voor een vriend van me, die de hele avond zou blijven zitten): opus - life is life Mja, zoals je misschien merkt, heb ik niet heel mijn collectie doorgespit, dus misschien volgen er nog uitbreidingen... |
Citaat:
|
Citaat:
run to you cut's like a knife the only thing that looks good on me is you :cool: en ook nieuwere, of gewoon liedjes van een album :) I wanna be your uinderwear :cool: :D 18 till' I die when you're gone fearless cloud number nine I'm a lair :) |
Citaat:
Voordat iemand zich helemaal hopeloos zoekt...volgens mij is ie van Shanice :p ontopic jaren 60 muziek doet het hier goed! Herman's Hermits, The Hollies, The Turtles, The Beach Boys, Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich, The Silhouettes etc. Gewoon overal de greatest hits van downloaden ^_^ |
Citaat:
Ontopic; Ik heb ontdekt dat ik de muziek van Norah Jones en Coldplay ook heerlijk vind als ik níet blij ben.. Trouwens de nummers van Cake zijn ook erg goed! :D |
Lucilectric - Mädchen :D
The Offspring - Self Esteem En nog heel veel muziek die gewoon prachtig is, me raakt enzo. :o... daar wordt ik op de een of andere manier ook heel 'gelukkig' van, maar meestal zijn dat juist droevige liedjes... vaag, i know |
Citaat:
|
Alles van Grease wel, word ik heel vrolijk van...
Ook: Fools garden - Lemontree Beatles - Seasons in the sun Dusty Springfield - Son of a preacherman Marco Borsato - Je zit op rozen Byrds - Mr. Tambourine man Monkees - I'm a believer Robbie Williams - Angels Weezer - Buddy Holly |
reel big fish
less than jake |
Marilyn Manson:
Deformography Disposable Teens Fundamentally Loathsome etc. :D :p |
Ok, serieus dan:
bijv. Michael Jackson - You Are Not Alone Ook muziek van The Eagles is vaak wel mooie muziek. En wat van The Dissociatives: You're Thinking in Reverse (o.a.) |
republica - ready to go
|
the white stripes - black math
|
Savana Station: de hele cd maar mss ken je Love is a jungle en Herbsman wel? (y)
En verder: Arsenal, Nelly Furtado, Joss Stone |
muse- feeling good (Y)
elmo song! :D :D :D |
POD - Youth of the Nation
Pennywise - Bro Hymn Tribute ABN - 'k geef gene fok; laat los!; toxx ; ik ben wie ik ben ; ... (heel veel, ABN is dan ook goeie Vlaamse hip-hop, site : www.abncru.com ) Pink - Trouble Prodigy - Firestarter REM - All the way to Reno (you're gonna be a star); imitation of life; ... the Radios - I'm into Folk; Swimming in the pool (ook een Belgische groep, is al lang uit elkaar en 'out' maar liedjes geven nog wel wat pit, dat eerste is wel wat het lijkt) The Ramones - Blitzkrieg Bop (Heigh ho, let's go) Ruslana Lyzhicko - Wild Dances Safri Duo - Played Alive (Bongo Song); Samb Adagio; ... (enkel instrumentaal, maar geweldig percussiewerk!) Scooter - How much is the fish?; Weekend; Traffic (allemaal techo ewa) Seeed - Music Monks (Duits, rap-achtige techno :p) Shaggy - Boombastic; Hot Shot Shakira - Suerte / Wherever/Whenever (Spaanse versie / Engelse versie); Eyes like Yours (Ojos Así); Te aviso, Te Anuncio (een van haar tango's maar geen ball room gedoe!) Snap - Rythm is a dancer Kana - Plantation / Edje Ska - probleme in minnen hof (zelfde muziek, gelijkaardige tekst, andere taal) Bran Van 3000 - Drinking in LA Bob Sinclar - the Beat goes on Karaja - She moves (la la la) Junior/Senior - Move your feet Kurt Nilsen - Here she comes sorry als er dubbel tussen staan, ik schrijf gewoon op wat er in me op komt en wat uit mijn iTunes rolt :rolleyes: |
Citaat:
this is a song, lalalala, elmo song. lalalala, lalalala, elmo song.. he wrote the music, he wrote the words.. that's elmo song! :o |
En zo'n superlief liedje van een Sesamstraatcd: :D
Want wij... zijn een vriendenpaar... Ieniemienie en Pino die horen bij elkaar... Weet iemand misschien de hele tekst?... |
Citaat:
Ik ken het liedje wel, maar de tekst heb ik denk ik niet. |
de meeste nummer die ik wilde gaan noemen werden al genoemd in andere reacties.
verder helpt bij mij eigenlijk wel elk liedje waarbij ik heel hard mee kan zingen :D goed idee van je post DiSiLLUSiON! xm |
Citaat:
die eerste is idd geweldig :D van die tweede zal ik me alleen maar kutter voelen, te vrolijk :o owja, I am evil van metallica moby heeft ookwel ietswat vrolijk makende muziek :) en radiohead ook heerlijk :) :) |
grand national -- cherry tree
the police -- message in a bottle bloc party -- banquet daan -- swedish designer drugs daan -- housewife the offspring -- pretty fly blur -- song 2 |
en ohja, waar je wel eens opgewekt en relaxt kunt van komen, vooral relaxt dan
sting -- englishman in New York |
Goed topic, hier heb ik echt wat aan en ik denk meer mensen met mij. Veel nummers zijn al genoemd, maar welke ik nog niet gezien heb:
Eagle Eye Cherry - Save Tonight |
muziek uit shrek :cool:
en tenacious d :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |