![]() |
Jij
De blauwe maneschijn die
zo machtig zijn lakens over de donkere nacht neerlaat is niks waard tegenover de schoonheid van uw diepe ogen die mij hun liefde niet kunnen verbergen Uw warme hand tegen mijn koude gezicht. Een stroom van alles smeltende lava dooploopt mijn bevroren aders. Mijn bloed vervoert de warmte in mijn hele lichaam. Het besef van u liefde maakt me week. Een traan vindt zijn weg op mijn wang. (ik heb wat problemen met alles te plaatsen zodat het vlot leest, misschien kunnen jullie me helpen? andere reacties zijn ook altijd welkom) |
ohhh... het gebruik van uw. Heerlijk :). Maar er staan wel wat foutjes in.
Een stroom van alles smeltende lava doorloopt mijn bevroren aders. Mijn bloed vervoert de warmte in mijn hele lichaam. Het besef van uw liefde maakt me week. Een traan vindt zijn weg op mijn wang. Ik hou wel van de vorm en groot deel van het woordgebruik (uw -aderen - ...), maar de zinsconstructies vind ik niet allemaal zo geslaagd. Heb je het al eens hardop gelezen? |
Er zitten mooie beschrijvingen in. Maar dat ge-u stoort me wat. Als je het niet over een of andere god hebt zou ik die u en uw enzo vervangen door je. Klinkt beter (naar mijn gevoel dan)
|
Citaat:
:D Ik hou ervan. Heeft niets met god te maken of met ouderen. Ik gebruik graag gij en ge en dan krijg je gewoon uw ipv jouw. En als ik iemand wil ophemelen, of iemand bewonder, dan is dat een u, een je is zo botweg oppervlakkig, je haalt neer van wat ik over iemand denk ^^. |
Ieder zijn smaak. Dat ge-u vind ik te hoogdravend.
|
Ik sluit me aan bij mutant.
|
Dit gedicht zegt eigenlijk vooral wat er staat denk ik, en dat mag hoor, alleen lees ik liever gedichten waar niet alles aan de oppervlakte ligt. Ik vind het wel een erg knappe beschrijving van zo'n moment :) Maar het blijft een beschrijving...
Het ge-u vind ik wel ok, misschien net ietsje te veel... doet me denken aan een nummer van Noordkaap, Ik Hou van U, waarin dat ook werd gedaan, als een soort verering :) Groetjes, Dreampoet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19. |