![]() |
Liefde, en nog meer van die ellende
Liefde, en nog meer van die ellende En vrijdagavond, rond een uur twaalf - wanneer het buiten donker is - Zou ik je het liefste, in het maanlicht teder kussen, en zeggen; dat ik van je hou Ik heb je van je gehouden; nachten, dagen, weken, maanden...jarenlang! Je kon me niet verliezen - en al zou je willen - ik zou nimmer kunnen gaan, bij jou vandaan Zonder jou ben ik niets waard, ben ik slechts een lege ziel, of een hoopje as dat overblijft En ook de vrijdagavond, rond een uur of twaalf zal vanaf dan; voor goed, verloren zijn... |
Goed, goed, goed! :)
Leuk om te zien hoe jij echt een eigen stijl hebt. Ik blijf er nog steeds bij: het zou zo een nummer van Acda en de Munnik kunnen zijn. En ja, dat is een compliment. :) |
Oh la la....zéér herkenbaar. En mooi gebracht..Je weet dat ik je stijl leuk om lezen vind dus (y) Meer hoef ik niet te zeggen denk ik :)
|
De boodschap wordt imo wat te veel herhaald in dit gedicht; je vertelt elke strofe niet écht iets nieuws. Maar eigenlijk komt dat doordat het gedicht me nu gewoon even niet bereikt; ik wil niet luisteren naar dergelijke inhoudelijke ellendes op het moment, vergeef me, het is slechts persoonlijk :o.
Verder vind ik dat er iets te veel leestekens instaan (ja, dat ik dat nog eens zou zeggen ;)), maar ik vind het ook knap geschreven en het leest gewoon heerlijk weg, dat wel :). Het spreekt me gewoon wat minder aan dan normaal, maar dat ligt meer aan mezelf op het moment dan aan het gedicht. |
Ik moet even mekkeren dat liefde is ellende mijn tekst is :P. (en ik heb hem weer van Jotie: Liefde en ellende).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gelukkig maar dan.....
dan hoop ik niet dat ik je met dit gedicht een hele andere betekenis heb gegeven aan deze uitspraak.... Maar net als jij , vind ik het kennelijk toch ook maar pure ellende, die liefde....slechte shit, waar een mens zich doorheen moet slaan. Totdat je ooit een keer wél op het goede adres terecht komt. Maar goed, dat dus. Grtjs. |
Citaat:
A&M (ik durf de naam niet uit te spreken) is het nèt niet. Muziek met 4 verschillende akkoorden (als ze het halen), is geen muziek. Qua teksten zijn ze voorspelbaar, saai, vergezocht, maar vooral loos. Het opzoeken van een schijnbare tegenstelling is zo vermoeiend. Dit is wel beter, maar net als A&M, het zegt me niets. |
Ik vind A&M wel eens mooi, maar ze vervelen me al heel snel... maar je weet toch al dat dit niet mijn favoriete dichtvorm is :)
Nog iets, wat ik je vergeten was te vertellen toen ik het over Liefde is ellende had :) Als er een dichtbundel uit zou komen, wil ik er 1 deze titel geven :D. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |