![]() |
Lichaamsdeel teveel?
Net een documentaire gezien op telefacts over mensen die vonden dat ze een lichaamsdeel teveel hadden. Het was niet zo dat ze echt één teveel hadden of zo, ze waren 'normaal'.
Die mensen zijn zo bezeten door het feit dat ze vinden dat ze een lichaamsdeel (vb. been) teveel hebben, dat ze het laten amputeren, dan pas voelen ze zich normaal. Weet iemand hier meer over? Of iemand die zich hierin herkent? Ik vind het nogal vreemd, daarom dat ik het beter zou willen begrijpen. |
hmm ja:) Hier ben ik ook wel nieuwssgierig naar!
|
Ik ken het niet, maar ik wil er ook meer over weten. Klinkt nogal bijzonder.
|
ik heb die documentaire een tijd geleden al eens gezien geloof ik, ik vind het ook vreemd. Maar als zij zich er beter door voelen en ze doen er verder niemand kwaad mee.. tsja :confused:
Ik dacht dat het wel moeilijk was om een arts te vinden die zo ver wil gaan om een gezond lichaamsdeel te amputeren, toch? |
Cool, fantoompijn in een bestaande hand :cool:
|
Citaat:
|
hahah mn buik is wel iets te veel ja ;) :rolleyes: :D
(nee ik ken dr niks van, nooit van gehoord) |
Ja heb ik ook gezien bij ShockDoc. Ze voelden zich pas compleet als dat been/arm oid eraf ging.
|
Ik vraag me toch af hoe het komt dat mensen op die manier denken - hoe het te verklaren valt enzo. Misschien een vorm van OCS? :s
En ja, ik heb teveel kont. :p |
Ik heb er ook zo'n documentaire over gezien. Heel vreemd :s
|
Ik heb die documentaire niet gezien. Leek me wel interessant. Ik vind het vreemd, ben benieuwd waarom mensen op die manier denken.
|
Ik heb dit ook wel is gehoord ja... lijkt me toch vreemd...
Ik heb er bij mn studie (psychologie) tot nu toe nog niets over gehoord dacht ik.. wel over als iemand een lichaamsdeel kwijt is maar er dan nog wel pijn in heeft.. maar goed dat is weer anders.. |
Ik heb het ook een hele tijd terug bij ShockDoc gezien.
Er waren idd wel een paar doktoren die het wilden doen. Hun motivatie om een gezond lichaamsdeel weg te halen bij iemand was dat als zij het niet deden, dat de mensen het dan misschien wel zelf gingen doen en dat is nog veel gevaarlijker. Zit wel wat in, maar 't blijft ziek dat je bij de één een lichaamsdeel weghaalt wat een ander maar al te graag zou willen hebben... |
Dus niemand die eigenlijk echt weet hoe het ziektebeeld in elkaar zit? Ik geloof dat het iets van DISS of zo noemde. 'k zal het even opzoeken.
Ja, die dokters die het wel wilden doen, de amputatie, deden het omdat ze vonden dat de mentale pijn ook iets ergs was of zo. En idd, als zij het niet deden, dat die mensen zichzelf iets zouden aandoen. Zo was er een kerel tussen die zichzelf in het been had geschoten, omdat er niemand de amputatie wou uitvoeren. Het was dat of zelfmoord volgens die man. |
http://www.vtm.be/telefacts/
Hier is de link van 't programma, maar er staat ook niet echt iets op over de naam van de afwijking. |
Zouden die mensen ook bijv. hun buik willen amputeren? Want dat lijkt me een beetje moeilijk.. Ws alleen armen en benen omdat die makkelijker zijn, ze doen het dan denk ik ook om een andere reden dan ze zeggen.
|
ik heb er ook wel eens iets over gehoord...
wel vreemd jah, dat hun het juist willen weghalen terwijl anderen er een moord voor zouden doen weer dat lichaamsdeel te hebben.. denk aan de mensen met kanker ofzo die bv. een been moesten amputeren... ik vind het wel verantwoordelijk van die dokters die het toch doen omdat de mensen het anders zelf doen.. die mensen voelen zich zo niet compleet.. misschien heeft het ook wel een beetje te maken met mensen die voelen dat ze in een verkeerd lichaam zitten.. die voelen zich ook niet echt compleet... lijkt me heel boeiend om meer over te weten jah.. als iemand weet wanneer dit weer op tv komt.. let me know.. |
Ik zag het ook, een man had als kind iemand met een houten been gezien en toen wilde hij dat later ook omdat hij er helemaal door geobserdeerd was. Wel raar maar ze voelen zich dan idd pas kompleet als ze een lichaamsdeel, of meerdere minder hebben. Sommige mensen probeerden zelfs zichzelf te helpe wel freaky, ben de naam san het syndroom alleen ff kwijt.
|
Citaat:
|
thx :bloos:
|
Citaat:
|
Dus niemand die iets meer weet? Jammer, ik vind er ook niets over.:(
Ja, eigenlijk is het wel raar, ik hoop alleen dat niemand die een verplichte amputatie moest ondergaan dit gezien heeft, dat moet pas kwetsend zijn. |
Wel eens van gehoord, en volgens mij is behandeling van de psyche effectiever dan het amputeren zelf, want als je dan maar niet tevreden bent heb je straks geen lichaam meer over.
Heb trouwens contact met een jongen die ook een lichaamsdeel teveel heeft; met andere woorden hij wil gewoon een meisje zijn en hij gaat zich ook laten opereren. Hier kan ik me dan iets meer bij voorstellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hier wat gevonden dat ook dat uitgangspunt heeft: Citaat:
http://www.planet.nl/planet/show/id=...2852/sc=70076a |
Citaat:
|
Dan toch liever scarification, maar goed, dat heeft dan weer hier nergens mee te maken. Alhoewel...
|
Nee, 'k vind niet dat scarification er mee te maken heeft.
De enige link is dat ik vroeger er eens iets over gepost heb. :p |
ik had hem ook gezien, vond het een beetje vaag, maarjah je begrijpt zulke mensen niet totdat je er zelf pas in hun schoenen staat!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zag laatst n docu over lichaams "bewerking" oid, was n gast die was een voor een zn vingers aan het afzagen vanaf het bovenste vingerkootje. zn tenen had ie er al af, op zn grote tenen na. Zn plan was om ook zijn oren en zn neus er op een dag af te halen ofzoiets :P
|
Citaat:
Vind dat soort dingen altijd wel erg interessanrt. Heb al wel een aantal docu's over body dismorphia (weet niet zeker of je het zo schrijft) gezien. Erg boeiend iig. |
Vreemd, maar het zal wel net zoiets zijn als de hagedisman of van dat soor types.. Mensen die zich dier voelen bedoel ik. Dat vind ik persoonlijk ook niet helemaal normaal. Maar als zij dat willen.. Ik heb er verder geen moeite mee :s .
|
Ik zag ook eens een documentaire op Discorvery hierover... Dat ging over een man (een Nederlander...) die ook van plan was zijn been te laten amputeren. Om er alvast aan te wennen en te 'kijken' hoe dat voelde tapde hij zijn onderbeen vast aan zijn bovenbeen. (Voet tegen je kont dus...) Op een gegeven moment zou dat been al wat gaan afsterven of zoiets en daarna zou hij het laten amputeren.:s Ik vind het ziek.:(:bloos:
|
ik heb 6 vingers aan 1 hand :p vet he !!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ooit eens iets op tv daarover gezien
een man was geobsedeerd door het feit dat 2 benen hat dus wat deed hij: liet zijn gezonde been aputeren --- ik vind ut ziek, maar goed.. wie ben ik |
body dismorphia
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |