![]() |
Het Grote WK 2006 Topic
Nog 1 oefenwedstrijd en dan beginnen de kwalificatie wedstrijden voor het Nederlandselftal voor het WK 2006 in Duitsland.
Eerder dit jaar stopte Advocaat als bondscoach en werden van't Schip en van Basten aangetrokken als nieuwe kopstukken. Inmiddels is hun eerste oefenwedstrijd achter de rug en hebben we een nieuwe stoming kunnen zien. De keuze gaat uit naar jonge jongens die een mooie toekomst voorzich hebben en die van meerwaarde kunnen zijn voor Oranje. Vandaag werd bekend dat Zoetebier, Ooijer, Bouma, Boulahrouz, Boutahar en Denneboom zijn toegevoegd aan de voorlopige EK selectie. Ook Bosschaart en Kuyt zijn opnieuw geselecteerd. Komende vrijdag zal van Basten de definitieve selectie bekend maken. Wat vinden jullie van het beleid van de bondscoach en de geselecteerde spelers? Gaan we ons kwalificeren met dit overschot aan kwaliteit of krijgen we het net zo moeilijk als de afgelopen 2 keer? Hebben we een lastige poule, zijn we het sterkste land? Tsjechië zonder Nedved nogsteeds goed(maar met Baros)? Is het goed dat ook spelers van 'mindere' clubs geselecteerd worden, of kan er volstaan worden met spelers van de traditionele top 3 en spelers uit het buitenland? Wat vinden we van spelers die met oefenwedstrijden altijd afzeggen om de meest kleinzerige kwetszuren? Wie moet de nieuwe leider worden, of hebben we die eigenlijk wel nodig? Voldoet Hofland-Heitinga centraal? Moet Bommel in de basis? Is van de Bergh goed genoeg voor Oranje? Moet Kluivert terug bij de selectie? Is Cocu nog wel international waardig? Is van der Sar niet te oud, moet Stekelenburg een kans krijgen of is Westerveld beter? Van plan om kaarten te kopen voor kwalificatie duels of wordt het gewoon thuis of in de kroeg kijken? En als we ons kwalificeren, dan een kaartje kopen voor een wedstrijd? Kortom, het is tijd voor WK-gelul! |
Doel: Stekelenburg en Westerveld moeten allebei kansen krijgen om te laten zie of ze beter zijn dan Edwin.
Verdediging: Heitinga - Bouma lijkt me beter dan met Hofland. De Jong en Van Bronckhorst zijn voor mij zekerheidjes. Mid is t beste af met Sneijder, Davids en Van der Vaart. Cocu vind ik ver over ze top heen. Aanval zie ik (voorlopig) t liefste Castelen, Makaay en Robben. Van der Meyde speelt als ie ze vorm weer heeft en ik vind Makaay beter dan Ruud. Maar die smaak verschilt per persoon :p |
Zoetebier, Boulahrouz, Boutahar en Denneboom, vind ik er niet bij horen.
En verder verwacht ik dat het moeilijk zal worden tegen Tsjechie en Roemenie maar denk wel dat we bij de eerste 2 zullen eindigen. |
Een met de chilli pepper hierboven.
Ooijer daarentegen vind ik er zeker bij horen en zou ik hóe dan ook in de basis zetten, hij is een fantastische verdediger, jammer dat Advocaat dat niet zag en Marco dat nog niet echt wíl zien. En nee ik ben geen PSV supporter. Kluivert hoort niet in het NL elftal, net als vd Vaart en van Persie wat mij betreft. Castelen geblesseerd, ik weet niet hoe lang het gaat duren. |
Zoetebier had een kans moeten krijgen in 't jaar van de UEFA-cup. Geef nu Gentenaar een kans als je al iemand erbij wil hebben. Verder heb ik ook liever Knopper dan Denneboom. Boutahar is misschien wel een versterking en over Boulahrouz kan ik weinig zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het voor Castelen, John, en andere nieuwelingen, ook een erg snelle ontwikkeling van hun carriere, maar ik denk dat ze er alleen maar beter van worden... Gentenaar heeft ook mijn voorkeur boven Zoetebier. |
Van Basten en Kalou zelf willen dat (Salomon) Kalou Nederlands wordt. Wat vinden jullie daar nou van?
|
Citaat:
|
Boulahrouz was ineens een stuk minder trots: 'De halve eredivisie staat op die lijst.' "Iedereen die een slof en een ouwe voetbalschoen in de kast heeft staan word al geselecteerd" aldus Louis van Gaal.. Bron VI.nl
Dat gaat de Knvd straks aardig wat kosten denk.. |
Goed nieuws, Nedved doet waarschijnlijk wel mee!
Nederland heeft een leuk team met goede nieuwe frisse spelers! Ze speelden ook niet slecht tegen Zweden! Tsjechie wordt 't moeilijkst maar de rst moet wel kunnen denk ik! |
Citaat:
|
dat ze spelers van nederlandse clubs halen is alleen maar vooruit gang spelers van bijv. barcelona en de rangers zijn geen echte nederlanders meer want ze wonen, eten en leven in het buitenland en jongere spelers die spelen nog om te winnen die oudere spelers van buitenlandse topclubs hebben alles al meegemaakt!
kortom: stekelenburg op doel, achterin: heitinga, ooijer, bouma en de jong, op middenveld: sneijder, van der vaart en bosschaart en denneboom voorin: kuijt en van der bergh |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom heeft trouwens niemand hier tot nu toe Van Bommel in het team en wel het topduo Van der Vaart en Sneijder op het middenveld :p |
Citaat:
"Geen echte Nederlanders meer.." Ga toch weg man stumper.. |
Citaat:
|
Citaat:
:D Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Van Bommel is eigenlijk ook wel een zekerheid in het Nederlands elftal. Dus (geen rekening houdende met blessures):
Doel: Westerveld/vd Sar Verd.: de Jong, Ooijer, Heitinga, v Bronckhorst Mid: Davids, v Bommel, Bosschaart Aanv: Robben, Ruud, vd Meyde Bouma en Makaay moeten er eigenlijk ook nog wel in en op plaats Bosschaart kan evt nog wel een ander. |
Haal van der Meyde alsjeblieft weg....
Misschien een optie met Robben en van Persie op de flanken. |
Lijkt me minder handig beide spelers kunnen weinig met rechts....
|
Citaat:
|
Citaat:
Kuyt? --> Als je Makaay hebt? van der Bergh? --> Als je Persie hebt? Bosschaart ? --> Als je Bommel hebt? en i.d.d. van Nistelrooy, Davids, vd Sar, Hofland, Bronckhorst, Seedorf, Persie en Robben zijn geen nederlanders meer. Die willen niet meer vechten voor hun vaderland. Die weten niet wat wedstrijd mentaliteit is. Die geven geen 100% meer........ |
Citaat:
|
Citaat:
|
*Kuch*
http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg Nu maar hopen dat het teletoeters-gehalte meevalt. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bouhlarouz geselecteerd :) hij durft wel (y), nu Zomer nog... :o
|
Groeibriljant van Persie niet meer bij de selectie, maar koning Denneboom wel.......Erg vreemd, maargoed eerst kww en dan pas kritiek....
|
Citaat:
Eerst speeltijd zien te krijgen (y) Oranje is er niet om speelritme op te doen. |
Mag ik vragen waarom van Nistelrooy niet is opgeroepen? :confused: :s :bloos:
Wel goed dat ie Ooijer heeft geselecteerd (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zomer is een talentvolle verdediger van Twente(scoorde gister ook nog :eek: ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Castelen is toch geblesseerd? Nouja hij is iig wel beter dan Denneboom ja :p
|
Citaat:
|
Selectie hoe hij zou moeten zijn volgens mij:
(rekening gehouden met blessures en schorsingen) Doel: - Van der Sar - Westerveld - Stekelenburg Verdediging: - De Jong - Heitinga - Bouma - Van Bronckhorst - Melchiot - Ooijer - Hofland - Zenden Middenveld: - Sneijder - Davids - Van der Vaart - Landzaat - Van Bommel - Seedorf Aanval: - Castelen (ik weet lichtgeblesseerd, maar verwacht m op tijd fit) - Makaay - Robben - Van der Meyde - Kuyt - Van Persie De opstelling zit hier ook in gegeven in een 4-3-3 systeem, gewoon de eerste spelers oplezen |
Geen rekening gehouden met de blessure van Robben :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
Seedorf zou idd een optie zijn en Bosschaart vind ik (nog) niet Oranje waardig |
Citaat:
|
Denneboom de beste man op de training gisteren. Kreeg zelfs een specifiek compliment van trainer Marco van Basten via het ANP :cool:
|
-----------vd Sar-----------
Melchiot-Heitinga-Bouma --De Jong--Davids-------- --vBommel--Sneijder----- Castelen--RvN---Robben reserves: V: Hofland Kruiswijk Zomer Boulahrouz (Als rechtsback eventueel zelfs Tim Cornelisse) VM: Bosschaart Ooijer (speelt nu bij PSV ook verdedigende middenvelder) AM: Seedorf Van Der Vaart Van Persie Landzaat Boutahar RS & LS: Denneboom De Ridder Van Den Bergh (als Kevin Bobson dit seizoen goed speelt is hij misschien ook wel een redelijk optie als reserve linksbuiten) (Kuyt en John) SP: Makaay Kuyt John Hasselbiank Kluivert Dit zou denk ik mijn voorselectie zijn. |
Pff zeg.. Als je de selectie bekijkt van het afgelopen Ek en wat voor middelmaat voetballers er nu allemaal tussen lopen.. Met alle respect hoor, maar Denneboom? Vd Bergh? Komop zeg..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42. |