![]() |
[DVD] DVD speler kopen
Hallo,
Ik wil een DVD speler kopen en ik heb er één gevonden met: CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD Is dit goed? of mist er is belangrijks? Wat is het nut van/ wat is: SVCD en Video CD? Kan je daarmee films afspelen die je van internet hebt gehaald? En zo ja, wat voor filmbestanden dan wel? (Het is een losse speler, dus voor op mijn TV.) Alvast bedankt |
Citaat:
het makelijkste om gedownloaden films te kijken is via een tv-out op je computter anders moetje vanalles gaan omzetten naar mpg enzo... of gewoon img van dvd downloaden en op een dvd branden natuurlijk.. btw allleen de spec neerzetten geeft niet echt wer wat het veder is... een merk /type zegt nog iets meer |
Wil je graag films afspelen die je van internet haalt, dan neem een divx/xvid speler (oftewel mpeg4). Zijn niet zo duur meer als je een van een vaag merk hebt. Dan heb ik het dus over films die op .avi eindigen.
|
Citaat:
|
voor divx gebruik je de tv-out van je pc. een goede stand alone dvd speler heeft ondersteuning voor dvd -r/rw- en svcd
|
Bedankt, maar het is niet noodzakelijk voor me om video van de computer te bekijken, maar was benieuwd naar wat het was en of ik het ooit in de toekomst zou kunnen gebruiken.
Maar het zou dus een goede DVD speler zijn? Bedankt voor de reacties! |
Citaat:
|
|
Citaat:
En ik kan het niet vaak genoeg roepen: http://www.videohelp.com/dvdplayers Daar kan je opzoeken of de dvd speler die je op het oog hebt wel kan wat je wilt. |
sja, ... op deze manier weet die jongen nooit of 't een goeie speler is of niet natuurlijk.... maar dat geeft niet, want er staan toch alleen maar specs :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Van die Yamakawa zeggen ze dat het een krot is. Dat klopt ook op zich wel. Maar de fabrikanten zijn meestal nogal laks met het verstrekken van goede gegevens omtrent het ondersteunen van DVD-R of DVD+R. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Koop er in elk geval een met MPEG 4 (DivX / XviD) ondersteuning, daar heb je tenminste wat aan als je films op je computer fijn wilt afspelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(een beetje kabel is al meer) |
Citaat: