![]() |
inteligent baantje 16 jarige
Hellow, ik ben 16 jaar en ben op zoek naar een beetje een inteligent baantje voor door de week , het liefst ergends tussen 5 en 10 ofzoiets, laat in de middag tot vroeg in de avond, heeft iemand ook maar enige idee waar ik zou kunnen zoeken?Wat misschien van belang is, is dat ik nu net ga beginnen in Gymnasium 4, zou dat in mijn voordeel kunnen werken? Of ik dat pas van belang als ik mijn papiertje binnen heb?
|
Eerst zou ik eens ergen
|
Intelligente baantjes vereisen of ervaring, of vakkennis of goede connecties.
Wat overblijft is vakkenvullen of een eigen bedrijfje opstarten waarmee je intelligente werkzaamheden uitvoert. |
Ook met alleen een gymnasium diploma kom je over het algemeen niet zo ver. Ik ken eigenlijk geen 'intelligente baantjes' voor iemand van 16 jaar zonder diploma... Ik zou gewoon een baantje kiezen wat je een beetje leuk lijkt of gewoon iets waarbij je geld kunt verdienen (vakken vullen en kassa draaien in een supermarkt komt bv. overeen met de tijden waarin jij wilt werken).
|
Dat wordt lastig zonder gerichte diploma's (met een gymnasiumdiploma bereik je weinig meer dan zonder, zoals Leonoor al zei) en ervaring. Zeker in deze tijd van weinig vacatures. De meeste uitzendbureau's zullen je hoogstwaarschijnlijk niet in willen schrijven.
|
Citaat:
Maar wat is er tegen een simpel baantje? Soms is het ook best lekker om je hersenen uit te schakelen en gewoon domweg een vak te vullen. Op school en verder in het dagelijks leven moet je al vaak genoeg die hersenen gebruiken :) |
Het is heel simpel: als je nog geen diploma van een vervolgopleiding hebt ben je ongeschoold en kun je dus niet verwachten dat je 'intelligente' baantjes krijgt.
|
Als je echt intelligent zou zijn dan zou je zelf wel wat kunnen bedenken ;) Voor dat soort baantjes heb je gewoon connecties nodig...
|
Je kan bijna geen intelligente banen vinden op jouw leeftijd. Ik zou ook graag ergens de administratie willen bijhouden ofzo, maar ik ben er te jong voor; jammer.
|
Wat boeit het echt of een baantje "intelligent" is of niet..
|
Wacht nog maar een jaar of 9 en dan zul je nog maar moeten zien hoe de arbeidsmarkt ervoor staat. Maar daarvóór is de kans dat jij een baan met veel verantwoordelijkheid krijgt met bijbehorend salaris zo goed als nihil. Je heb immers de kennis en ervaring niet om goed in zo'n positie te kunnen functioneren. Die universitaire opleidingen zijn er niet voor niks hè.
|
Citaat:
|
Best grappig topic dit.
|
Het gaat er toch om dat je met zo min mogelijk werk zo veel mogelijk geld verdient? Of ligt dat nu aan mij? :o
|
Wat versta je dan onder een intelligent baantje?
|
Je mag mijn huiswerk wel maken, dat is nog is intelligent werk, ik betaal je alleen wel onder het minimum loon en je loon zal op basis zijn van je prestaties.
|
Citaat:
|
Hmm ik zal maar es een btje serieus proberen te reageren :D
Ik verkoop dus mobiele telefoons en sluit contracten af, heb ook wel collega's van 17, maar om zo'n baantje te krijgen heb je connecties nodig. Begin dus eerst gewoon bij de supermarkt en roep tegen iedereen dat je eigenlijk ander werk zoekt. Dan is er vanzelf iemand die zegt, oh ik weet dat ze daar en daar nog iemand zoeken. Moet je die en die even bellen enz. enz. |
ik vind dit ook echt een dom topic. alsof jij omdat je gymnasium doet of whatever een beter bijbaantje kan krijgen?
mijn collega doet ook vwo en die werkt ook gewoon net als mij op zaterdag bij een bakkerij :rolleyes: nee pas later dat je wat aan je diploma hebt. |
Het zou misschien een idee zijn om naar een drukkerij te bellen of ze een corrector nodig hebben, maar gezien het aantal typ- en spelfouten in jouw post lijkt me dat geen goed idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
@TS: Ik heb zelf in een attractiepark gewerkt. Geen 'intelligent' werk omdat die attracties zo moeilijk te bedienen zijn, maar je kunt er zelf wel 'intelligent' werk van maken door het klantvriendelijk zijn als 'uitdaging' te zien. Dit geldt denk ik voor meer baantjes. Horeca misschien? |
Citaat:
|
|
Je zegt wel zo trots dat je op het Gymnasium zit, maar volgens mij levert dat je helemaal geen voordeel op. Bij baantjes waarbij je met je handen moet werken of anderzins praktisch moet zijn, denk ik eerder dat een werkgever op een havist zit te wachten.
|
Citaat:
als iemand echt op een praktisch iemand zit te wachten dan zoekt ie wel een vmbo'er. Maar dat is dan meestal weer geen intelligent werk (wat de TS zoekt). |
mensen doe normaal
ik zou zelf ook gek worden van vakkenvullen of dozen in pakken of weet ik wat ik weet alleen zelf ook geen leuk baantje |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
en anders lees je ook nog ff waar ik op reageerde... |
hahaha, ik zie dit uitlopen op een discussie wie er nu wel en wie er niet intelligent is:D geweldig!
@ ts: Ik heb bij een bakkerij in de winkel gewerkt. Ik had geluk, op een gegeven moment had ik niemand meer boven mij staan op een werkdag, dus 'runde' ik de winkel. Ik moest overal voor zorgen en was overal verantwoordelijk voor. Ik had er wel erg geluk mee, maar ik denk dat je bij verschillende baantjes best op kunt klimmen als je dat wilt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er uiteindelijk 5 jaar gewerkt, tijd voor wat nieuws! |
Non intellego.
|
Voor intelligent werk moet je iets (goed) kunnen.
Wat kun je goed? Daarin moet je werk zoeken. Helaas zitten de meeste bedrijven niet te wachten op bijdehante scholieren part-time. Intelligent werk dat jij kunt is wel te vinden, maar full-time. En dat lijkt me lastig te combineren met school. (bijvoorbeeld: ik kan computers bouwen. toch werk ik in een speelgoedwinkel. waarom? geen werk te vinden. en werken in een speelgoedwinkel is nog verrassend afwisselend..) Mijn advies: zoek 'dom' werk dat veel betaalt. Veel handiger voor jou. |
Citaat:
Er zijn genoeg leuke baantjes te vinden die je wel kunt doen als je nog scholier bent, maar intelligent zijn de meeste niet. En wat je leuk vindt, dat ligt aan jezelf. Sommige winkels zijn best leuk om te werken en soms heb je dan ook best kennis nodig om de klanten te woord te staan en te helpen ed. Op een helpdesk kan ook best 'intelligent' zijn, je hebt er iig iets meer kennis voor nodig dan voor lopende band werk. Als je kinderen leuk vindt, ga dan idd in een speelgoedwinkel werken of in een speeltuin of ga oppassen of iets dergelijks. En laat iedereen weten dat je wat zoekt, zoek zelf actief in kranten en huis-aan-huisbladen. Als je mazzel hebt, dan vind je best iets wat best leuk is, alleen het echte intelligente werk, daar zul je toch vrijwel altijd een diploma voor nodig hebben. En das maar goed ook, anders ga je voor niks naar school (dan zouden ze overal wel 15-jarigen zonder opleiding in dienst nemen: veel goedkoper en zouden ze dus geen mensen met diploma meer hoeven te hebben). |
Ik als 'aanstaande universitaire student' (dat klinkt intelligent toch? :o ) ben nu toch echt al 4 jaar vakkenvuller bij de AH. Niet dat het ook maar in de BUURT komt van intelligent werk, maar tis wel heel leuk en gezellig.
Misschien inderdaad zelf een bedrijfje oprichten waar je intelligent werk kan verrichten? |
bijles geven :)
Bij ons kan dat via school als je in de 5e of 6e zit, (al mocht ik 't in de 4e ook :), gewoon lief vragen ;)) en dan geef je bijles aan 1e,2e of 3e klassers. |
Citaat:
Als ik in mijn omgeving zie, dan blijkt dit over het algemeen ook wel. Met atheneum valt het nog wel mee, maar vooral het gymnasium vind ik behoorlijk >>dromerig<< (veel minder op de praktijk gericht). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens kan ik niet anders dan het roerend met hem eens zijn. |
Overigens gaat het nu allang niet meer over het 'inteligente' ( :rolleyes: ) baantje dat de TS zoekt
|
haha idd Ruben...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |