![]() |
Zwijg me
Zwijg me
stille kreten toe. Cocon je maar achter dat star gelaat. Toch spreken je ogen tranen En verhuist je gevoel van hart naar hoofd. |
Abstract en apart, het spreekt me wel aan. De aparte zinsbouw is leuk, het maakt het gedicht mysterieus. 'gevoel verhuizen van hart naar hoofd' vind ik wat vreemd, want dan verandert het gevoel toch in ratio, oid.?
|
Cocon je maar achter dat star gelaat, mooie zin (y) . Verder vind ik deze goed, er zit een bepaalde spanning in, maar ik mis een sterke eindregel, het bouwt niet echt op vind ik, misschien zou je de eindregel iets mooier kunnen verwoorden ofzo, ik weet het niet precies.
|
Je taalspeelsheid is retegeil, maar ik mis kracht in het gedicht.
|
Dat einde :) De ratio :) het mooiste zit in de staart ;)
Groetjes, Dreampoet |
@xineof, Ja je hebt gelijk het is de ratio. Beschrijf idd een gevoel maar het einde is open. Gevoelens spreek je niet altijd uit, in dit gedicht wel maar dat laat ik open aan de lezer.
@lovetear: Heb je tips om de eindregel sterker te laten klinken? Want mijn gevoel zegt dat dit gedicht af is maar blijkbaar vinden vele mensen van niet. Is eigenlijk een combinatie van 2 gedichten, mss helpt het indien ik de 2 versies eropzet en kan je me mss dan een tip geven (als je dat ziet zitten natuurlijk) @Paul Ryan: euhm..bedankt :bloos: Maar wat bedoel je met kracht missen? By the way, heb ergens gelezen dat je je full time op dichten wilt toeleggen, mag ik eens wat werk van je lezen? @Dreampoet: Thanks :D Check je gedicht eens dat je onlangs geplaatst hebt, heb een aanpassing van die laatste strofe gedaan om je m'n idee te tonen waar ze beetje slecht liep |
Citaat:
Over je tip, zie mijn eigen topic ;) Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |