![]() |
mijn gedichten
Ik heb twee gedichten geschreven. Vind ze zelf niet super, maar ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden. Hier komen ze:
Gedicht 1 (geen titel): Ik kijk om me heen, Alles is donker, zwart Ik wil hier weg, maar ik kan niet, Ik zit vast, vastgebonden in het leven Waarom willen ze me niet laten gaan, me laten springen, vliegen, slapen heel alleen... Ik kijk om me heen, en zie licht in de verte Omdat ze van me houden Gedicht 2: Alleen Ik ben alleen, alleen in het donker. Er is niemand om me heen Niemand om mee te praten, te lachen, te vechten, te... Ik ben alleen, opgesloten in een kamer. Opgelsoten in een kast, een ruimte zonder licht, een hokje zonder lucht. Gewoon verlaten, alleen zonder liefde... Ik ben alleen, alleen... voor altijd... Kom maar op met die harde kritieken ;) Kusjes en knuffols |
nou, dan ik ook nog maar even:
ze horen op DoP:) en eerlijk gezegd, ik vind ze vrij standaard. sorry Charlotte |
Vooruit dan maar, omdat ik nu toch even pauzeer.
Citaat:
Dan de betekenis van je gedichten. Ze zijn min of meer hetzelfde, gebruiken vaak dezelfde standaardwoorden. Er zitten geen 'diepere lagen' in je gedichten, er wordt nauwelijks een boodschap gegeven naar de lezer (of het moet zijn: "Houd van elkaar!") Technisch gezien zijn het ook nog eens slechte gedichten, bovendien heeft geen van beide gedichten boeiende rijm die het nog goed kan maken. Ik vind het allebei slechte "gedichten". |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
opgesloten in een kamer, in een kast en zonder lucht, en licht en liefde. Ik hou er eigenlijk niet van om andermans gedicht opnieuw te schrijven, maar dit is weer even om te laten zien hoe je met weinig woorden evenveel kunt zeggen. Minder is vaak meer bij een gedicht. Maak het de lezer niet te makkelijk, leg meer werk in je verwoording, zoek originele manieren om te zeggen wat je wilt, zeg niet simpelweg wat je wilt, dat is voor mij niet dichten, dat is simpelweg schrijven, dichten is meer dan dat voor mij. Citaat:
Citaat:
|
Het lijkt op een gedichtje dat ik ooit heb geschreven :)
Ik voel me alleen want het is donker om me heen. Zonder ’t geflonker van een ster, zonder het stralen van de zon, hier ver vandaan. Ik zoek overal, maar zie niets dan zwarte duisternis. Ik voel me triest, triest en alleen omdat er geen licht is om me heen. Omdat in de duisternis altijd zal blijken dat er niets is om naar uit te kijken. |
Citaat:
|
Ik heb ze samengevoegd.
Over de gedichten. Ik vind ze niet echt denderend, maar er staan een paar hele goede kritieken tussen. Lees die maar eens voor tips. |
Iedereen is erg posotief over mijn gedichten ;) Maar nu heb ik een aantal goede tips/kritieken, dus ik zal eraan werken. Thn-x-
|
O ja, sorry van al die puntjes :)
|
dan wil ik nog inhoudelijk reageren: men kan alleen werkelijk bevrijd worden als men in het diepste duister gevangen is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |