![]() |
overdragen aids
had gisteren een gesprek over aids. Als je sex hebt zonder condoom en de man heeft aids, is de kans dan groter dat je het overkrijgt dan wanneer het de vrouw zou zijn die aids heeft?
WIj geraakten er niet over uit... |
Ja
Het virus wordt namelijk het makkelijkst overgedragen door een cel met daarin het virus in het lichaam van iemand anders achter te laten; over het algemeen laat tijdens de sex een man meer cellen in de vrouw achter, dan de vrouw in de man :P. Vanaf daar moet het virus nog de bloedbaan in, door met cel en al een klein wondje in te gaan (vrouwen hebben vaker wondjes in/bij hun vagina dan mannen wondjes in/bij hun penis hebben) of door de cel te vernietigen en door een slijmvlies (plasbuis, vagina, keel, gehemelte) te dringen. |
L&g
|
Als je aids cellen door slikt, lijkt me de maag een zeer onaangename omgeving om te kunnen overleven dus kan ik er dan van uit gaan dat je zo geen aids kan krijgen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder sluit ik me wat betreft de vraag van de TS geheel bij het verhaal van Sarah aan :). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de kans errug klein is dat er geen AIDS/HIV wordt overgedragen via speeksel, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. In speeksel zitten namelijk geen cellen die het virus kunnen dragen, maar dat kan dus wel. Maar goed, dat is wat ik weet.. |
Citaat:
|
Virus zit zoals gezegd niet in speeksel
maar wel in andere slijmvliezen (ook in sperma) maar om het over te geven moet de niet besmette persoon wel iets van een wondje hebben slijmvlies op slijmvlies word het aidsvirus niet overgedragen (mits het gelemaal intact is) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |