![]() |
Verkiezingen Forumbaas(+)
Goed we weten allen dat forumbazen aan criteria moeten voldoen, vaak op het subforum posten, nuttige genuanceerde en behulpzame post enzenz
maar zou het niet beter, en vooral eerlijker, zijn als er een stemming word gehouden door bv. een aantal genomineerden te prsenteren en de stem van 'het volk' (lees forummers) ook een beetje mee te laten tellen in het besluit? |
Volgens mij is dit al heel vaak aan de orde geweest...en zijn er verschillende redenen waarom het niet is gebeurd, bv. vriendjespolitiek (al kan je dat ook omdraaien, dat het dat nu ook is, maar goed, dat is dan dus in beide gevallen zo) en ook omdat lang niet alle leden een goed beeld hebben van het forumbaasschap ed.
Volgens mij wordt er de laatste tijd wel geprobeerd om er meer rekening mee te houden. Soms zijn er alleen ernstig weinig mensen die willen en dan kan het dus zijn dat er voor de leden een zeer onlogisch iemand aangesteld wordt. |
Ik denk niet dat het mogelijk is om goede forumbaasverkiezingen te houden. Ik weet zeker dat er mensen zijn die voor ieder subforum gaan stemmen dan, terwijl ze op die subfora helemaal nooit komen. Bovendien zullen er waarschijnlijk mensen komen die meerdere nicks gaan aanmaken (of al hebben) en die kunnen dan vaker stemmen.
Maar als het plan toch door gaat, vind ik dat er pas een verkiezing moet komen als er een extra forumbaas nodig is, of als een al bestaande forumbaas zijn/haar werk niet goed doet. Ik bedoel dus dat niet iedere forumbaas ieder jaar opnieuw moet worden verkozen. |
Ja, laten we gaan stemmen..
Dan krijgen we iemand als Flem ofzo als FB+ Goed plan.. :| |
Het is duidelijk al een populariteitswedstrijd, waarom zou je het nog erger willen maken? Ik heb andere fora gezien waar verkiezingen worden gehouden voor moderators, de kwaliteit van het moderaten is er echt niet op vooruit gegaan. Bovendien zijn goede moderators na een tijdje toch meestal niet zo populair meer, ook al waren ze dat eerst wel. Dat heb ik zelf nog wel meegemaakt, eerst vindt iedereen je aardig en dan ben je opeens een nazi. Gelukkig dan maar weer dat de meesten het niet durven te zeggen. ;)
|
Flem voor fb+
|
Ik vind het geen goed idee, zoals Leonoor al zei: dan gaat het erom wie de meeste contacten/vrienden e.d. heeft, terwijl dat helemaal niet betekend dat hij/zij de beste is in het forumbaas zijn.
|
Lijkt me een slechte zaak. Om eigenlijk de redenen die the Stranger globaal noemt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben eigenlijk wel tevreden met de fb/fb+ politiek zoals die nu is. Ik bedoel, deze site is eigendom van een paar mensen en die hebben het voor het zeggen :) Terecht.
|
Citaat:
Wil je eigenlijk zeggen :) |
Citaat:
Is een verantwoordelijke en zware taak hoor :o |
nee
|
Citaat:
|
Ach, ik denk dat de FB's ook wel kunnen inschatten wat er nou precies leeft onder 'de bevolking' (omg wat een cliché zin :D), en dat ze goed weten wie goed ligt en wie niet.
Bovendien heb ik een hekel aan vriendjespolitiek; een btje forummer kan op zijn/haar ffavoriete subforum zo aanwijzen wie het mij een open verkiezing (ook de personen aandragen) zou worden.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik stem voor ThePinkFlamingo!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ramdebiel?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vote for hasseltboy!
|
Citaat:
|
Dit topic is voor mij genoeg bewijs dat we deze beslissingen maar beter in handen van de operators kunnen houden en niet democratisch worden :)
|
Ik wil al geen forumbaas meer worden, dadelijk ga ik op bepaalde personen lijken!
|
vriendjespolitiek, ja mischien maar veel mensen hebben verschillende vrienden en ik denk dat je als geheel toch de meest geschikte op de post zet
daarom stelde ik ook een lijst met genomineerden voor zodat flem e.d. uitgebanned worden bv. het beleid denk na; die, die en die forummer komen voor die functie in aanmerking en daar kan je op stemmen eventueel in combinatie van een criteria (bv dat je meer dan een half jaar lid moet zijn om te stemmen, of een bepaald aantal post) want in mijn opinie is het juist nu vriendjes politiek |
Citaat:
zonder forummers heeft het forum geen nut |
veel mensen hier gaan ervan uit dat ik bedoel dat de forummers totale macht hebben
mijn idee is dat het team van forumbazen admins etcetc een voordracht van mensen doen die geschikt zouden kunnen zijn, en om mensen te banned die undercovers maken bv een bepaalde lidmaatschapstijd aan het stemmen binden dus zeg maar democratie maar de ge-organiseerd |
Citaat:
Om de genomineerden campagnes te laten voeren lijkt me ook een goed en leuk concept voor dit forum. Misschien is een debat-forum ook wel leuk? Misschien wel een beetje erg politiek. |
Citaat:
man ,wat lul je ,het is hier een waar debat walhalla, je ken overal over lullen, van vreten tot goden en neukende kleuters.alles.en dan kom je met zoiets? :| |
Het is sowieso onzin nu. Er is toch helemaal geen fb nodig? Ik zou best fb willen zijn, maar dan zie ik vanzelf wel of er ergens op een subforum waar ik graag kom iemand nodig is... En op zich zou het dan ook kunnen dat mensen 'solliciteren' en de fb's daar zelf een selectie van maken en men daaruit kan kiezen. ofzo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
dat soliciteren kan dus nu, al is de gewoonte dat het team iemand uitkiest |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |