![]() |
Wat dan
Als er nooit meer een gisteren zou zijn
altijd vandaag en morgen maar vandaag morgen slechts nog een feit is wat dan Als er nooit meer een morgen zou zijn slechts een verleden zou resten morgen nooit zou komen wat dan Als je opgesloten zit in deze dag geen vrolijk verleden, goede toekomst meer zag wat dan Is er dan niet nog maar één uitweg jezelf voorgoed opsluiten in het vandaag en dan ben je weg wat dan |
[QUOTE]Bloemenpoes schreef op 26-08-2004 @ 20:43 :
[B]Als er nooit meer een gisteren zou zijn altijd vandaag en morgen maar vandaag morgen slechts nog een feit is wat dan ik zou zeggen: Maar vandaag gister slechts nog een feit is Morgen blijft immers tot vandaag de dag nog fictie. Voor de rest zeg ik niks, anders lijkt het net of ik er vertsand van heb :) |
In de 1e 2 strofes gebruik je vooral het woord morgen. Het stoort me een beetje, vooral omdat je het dan niet doorzet. In de eerste strofe creëer je een soort verwarring, waarom hou je die niet aan en ga je daarin verder? De 2e strofe leidt daar ook lichtelijk toe, maar de rest gaat gewoon verder.
En weer kan ik het niet fatsoenlijk uitleggen :). verder vind ik de wat dan-herhaling niets. Wat dan is eerder iets om mee te eindigen, een shock te geven, een besef, erbij stil te staan, een pauze in te lassen. Door die herhaling valt dat een beetje in het niet bij mij. Dat besef zo van Oh Shit en wat nu, wat dan te doen, damn... nu is echt van en wat ga je doen als en als en dan wat als... Als je snapt wat ik bedoel? |
Citaat:
Ik vind de vierde strofe het geheel verpesten, en het herhalen van wat dan vind ik niet goed gelukt, het wordt saai :o . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |