![]() |
De wandeling
Stappen worden uitgeteld
secuur en zo mogelijk perfect Een wandeling met een einde al lijkt dit eindpunt soms te ver Niet enkel goede keuzes kruisen hun onvoorziene pad Soms maken zij een misstap en verdwalen ze in het duister Zoekend naar de juiste weg Uitkijkend naar wat ze nodig hebben Een redder, een helper in nood om hen tot een goed einde te brengen Soms vinden zij hem voor altijd maar meestal slechts voor even Al zwerfend op zoek naar de volgende die hen een stukje verder op weg zal helpen In hun leven... |
Een niet onbekend beeld, maar toch wel mooi uitgebouwd :) Vooral het idee van de stappen die secuur worden uitgemeten, da's iets dat ik nog niet las in een gedicht met dit idee :) Niet nieuw, maar wel mooi...
Groetjes, Dreampoet |
Ik vind hem best mooi, maar de laatste zin 'In hun leven' valt er een beetje buiten..
|
Ja, ik snap het gedicht in ieder geval wel, en dat is positief. Ik vind het mooi dat je zegt
Soms vinden zij hem voor altijd maar meestal slechts voor even Al zwerfend op zoek naar de volgende die hen een stukje verder op weg zal helpen Dit lijkt mij een hele goede veronderstelling. Ik heb er toevallig ook veel over nagedacht de laatste tijd, en merk dat dat inderdaad zo is: je komt steeds weer opnieuw mensen tegen/leert steeds mensen op die manier kennen dat er steeds iemand is die een groot deel van je bewustzijn inneemt en je weer een stukje verder op weg helpt/inspireert/of waar je gewoon veel van leert. Zo zie ik het in ieder geval. Verder vind ik het mooi poëtisch en filosofisch, ritmisch gezien niet je beste werk maar verder absoluut érg goed (y). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31. |