![]() |
Het grote omhooggegevallen pseudo-intellectuelen muziek-topic.
Omdat wij in tegenstelling tot (N), HenkMul, (N)!!! wel weten wat goede muziek is. Onder 'omhooggevallen pseudo-intellectuelen'-muziek rekenen we...
...Jazz. (Alles soorten en maten.) ...Flamenco. (Denk hierbij aan Tomatito en Vicente Amigo.) ...West-Afrikaanse volksmuziek. (Sekouba Bambino, Diefadima Kante.) ...Bach. (En ja dat is een genre apart.) ...Retro ik ben hip want ik luister sixties en seventies muziek. ...meer van dat soort dingen. Game on. De Kleine Tomaat luister Julian Bream op de gitaar met de BWV 996. Oh, respect voor Sekouba Bambino Diabate ! http://home.t-online.de/home/pamffm/0a202.gif |
O-Zone!(Y)!
|
ik heb een hoop leuke dingen gezien op sziget maar ik ben het programmaboekje kwijt dus ik kan even geen namen op dreunen.
Vital Information staat in de melkweg, maar niemand wil daar heen :( |
Puur kijkend naar de titel vind ik dit een topic voor machin52 of hoe die fag ook heet.
|
ik vond gewoon dat ik moest reageren in dit topic aangezien de titel.
|
Ik ben op dit moment naar Rusty Bryant (Cootie Boogaloo) aan het luisteren, wat heerlijk zeg. :D
Besides, ik vind dat salsa/merengue (such as buena vista social club) ook wel in het rijtje past hoor, maarja, wie ben ik he :p Práchtige topictitel btw (Y) :D |
Citaat:
|
tuurlijk amnes-jan , jij altijd stoerkijkende omlaag gevallen metalboer krijgt meer pijn in je nek van het omhoog kijken naar mij dan van het bangen en daarom voel ik me geroepen om weer aan het door jou vastgeroeste verwachtingspatroon van mij te voldoen en maar ff te replyen (want stel dat je verwachtingen niet uitkomen wat zou dat sneu zijn)
Maar wat die tomaat zit te schateren snap ik ook niet. maar ik noem maar ff dat ik vandaag geweldig heb genoten van de prachtige nick drake docu op ned1. |
Citaat:
Je blijft namelijk een ongelofelijke bron van vermaak. :D |
Dit is vast een topic voor mij.
Belachelijke analyses van het hele Das Wohltemperierte Klavier http://jan.ucc.nau.edu/~tas3/wtc.html Pfff... Verder, natuurlijk Liszt en Scriabin. Scott Henderson in de melkweg? Dat is met Steve Smith he, of niet. Tja, dat ga ik missen vrees ik. Verder ken ik maar een album van Vincente Amige gehoord. Poeta en el puerto, dat was zeer leuk, afgezien van de flamenco-zang. Verder wil ik even het genre van karnatische muziek toevoegen, persoonlijk favoriet van me. L Shankar en U Srinivas zijn favoriet van me. Maar ik moet me nog steeds meer verdiepen in het genre. Bhimsen Joshi is wel oke qua zang. En voor de mensen die het graag een keer willen horen, Kadri Gopalnath doet het op de sax. Tomita heeft een leuke electronische versie van Ravels Daphnis et Chloé - Suite No.2, dat is echt het beste werk dat voor orkest geschreven is. En de electronische versie is misschien wat toegankelijker, in iedergeval ook een aanrader. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vind je IDM leuk dan :confused: :s
|
Citaat:
|
|
Citaat:
rare artiestennaam |
Moeten we hier niet de technische kwaliteiten en de muziektheoretische kennis van Dream Theater bespreken?
|
D_RRADIO luiser Ilkae - Smok Ballet
|
Citaat:
|
valt NOFX hieronder?
|
Als echte intellectueel kan je natuurlijk geen funk luisteren, of andere sixties en seventies muziek. Bovendien is Bach veel te toegankelijk. Over het algemeen zijn dat gestructureerde, heldere composities. Ik vrees dat je beter een mindere componist uit kan zoeken. Het liefst een langdradige, breed uitgesmeerde uitvoering van een smakeloze fuga. Bovendien constateer ik dat de meeste jazz veel te algemeen en toegankelijk is. Alles wat op het North Sea Jazz Festival te zien is, kan al niet meer. Bovendien kan je je Verve Jazz Masters en Compact Jazz series de deur uit doen, die heeft ook iedere wanna-be in huis. Tribal Tech/Scott Henderson is veel te hip. Buena Vista Social Club? Die hebben zelfs RTL 4-kijkers in huis. Helaas. Zoek liever een totaal onbekende naam uit. Het liefst een slechte gitarist die gewoon vals speelt. Een matige drummer erbij, die omdat hij uit de maat speelt 'interessante accenten' schept. Je VPRO-vrienden zullen begrijpen dat het zéér complexe dissonantie en metrum betreft.
Hehe, tijd voor Sweet Home Alabama. |
Citaat:
|
Journey.
|
Intellectuele pop: Toto.
Frank Zappa mag ook wel. |
Intellectuele black metal: Emperor
Intellectuele death metal: Internecine |
Citaat:
ze kan drinken uit een flesje en zelfs plassen! http://www.casedibambole.it/Foto/Zap...g/BabyBorn.jpg verder: wat een kuttopic (n) |
:d
|
Ik hou van Henk, en dat mag iedereen weten.
|
Citaat:
|
Ja, want in het weekend werkt tie bij mij in de stad. (y)
|
Citaat:
|
enne.. punk rock als anti-flag, good riddance, propagandhi
telt dat ook? |
Citaat:
maar omhoogGEgevallen |
|
die linker wil je een kusje geven :bloos:
|
Foshizzle ma nizzle!
|
Citaat:
wat lief :) |
Air - Premiers Symptomes\Air - 02 - Casanova 70.mpc
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:d :d :d :d
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jan is op zijn teentjes getrapt.. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat niet wegneemt dat het natuurlijk een enorme belediging is voor prins black metal :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28. |