Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Digi Cam]Wegwerp Digitale Camera (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=938725)

Apomes 27-08-2004 11:46

[Digi Cam]Wegwerp Digitale Camera

De digitale wegwerpcamera bestaat al een tijdje, maar in Amerika begint het nu in opmars te komen. De grote Amerikaanse drogisterijketen CVS gaat de digitale wegwerpcamera van het bedrijf Pure Digital Technologies in het assortiment opnemen.

Het toestel zal 19,99 dollar gaan kosten, omgerekend ongeveer 16 euro, zo meldt PCM. Op de camera zit een 'delete'-knop. "Mensen willen best wat betalen als ze weten dat er geen mislukte opnames tussen zitten," aldus een woordvoerder van Pure Digital.

Voor het afdrukken van de foto's moet apart worden betaald. Maar de consument krijgt wel een gratis cd met de digitale foto's erbij. Op de camera zit ook een automatische flash en een self-timer.

CVS wil binnen een jaar een half miljoen van deze camera's hebben verkocht.

Waar zijn de tijden van de Poloroid foto's :D.
Ik vind het wel handig zo'n digitale wegwerp camera

DZHAW 27-08-2004 12:16

Dus als ik het goed begrijp: je koopt daar voor 20 dollar zon ding. Je maakt een paar fotos. Eventueel delete je een paar niet mooie en maakt nieuwe. Dan breng je dat ding naar de winkel. Die nemen dat ding in, en geven jou fotos en een cdtje. Daarna drukken zei nog iets vaker op de deleteknop, zetten er misschien een nieuw batterijtje in en verkopen hem weer.

Ik denk dat de winkel best goed eraan kan verdienen, in de aanname dat ze gewoon hergebuikt worden.

Alex 27-08-2004 15:35

16 euro is een hoop geld.

Wel handig, ik zou het ook wel kopen... bijvoorbeeld voor een dagje zwembad oid :D iets waar je eigen camera te duur voor is.

Apomes 27-08-2004 16:31

Citaat:

DZHAW schreef op 27-08-2004 @ 13:16 :
Dus als ik het goed begrijp: je koopt daar voor 20 dollar zon ding. Je maakt een paar fotos. Eventueel delete je een paar niet mooie en maakt nieuwe. Dan breng je dat ding naar de winkel. Die nemen dat ding in, en geven jou fotos en een cdtje. Daarna drukken zei nog iets vaker op de deleteknop, zetten er misschien een nieuw batterijtje in en verkopen hem weer.

Ik denk dat de winkel best goed eraan kan verdienen, in de aanname dat ze gewoon hergebuikt worden.

Zal wel speciaal zijn, wanneer je je foto's hebt opgetrokken, en kaartje eruit haalt, dat het onbruikbaar is.

ILUsion 27-08-2004 16:36

Dat duurt niet lang voordat ze iets ontdekken waarmee je zelf alles van het toestel kan halen.
Waarschijnlijk is de connector hetzelfde als een gewone USB alleen een beetje anders vormgegeven (zoals bij de XBox het geval is). Een kaartje zie ik er niet insteken, intern geheugen is veiliger, lijkt mij.

Voor een dagje erop uit lijkt het mij wel handig, maar ik zou hem toch liever meerdere malen gebruiken (op zo'n klein scherm zie je niet altijd of een foto goed is of niet)...

Gimme more beer 27-08-2004 16:36

Citaat:

Apomes schreef op 27-08-2004 @ 17:31 :
Zal wel speciaal zijn, wanneer je je foto's hebt opgetrokken, en kaartje eruit haalt, dat het onbruikbaar is.
Dat denk ik niet. Je wordt keihard opgelicht!

Alex 27-08-2004 21:31

Natuurlijk is concept wel goed bedacht. Het valt waarschijnlijk niet te kraken (of moeilijk). De meeste van die dingen kunnen wel gekraakt worden maar hier zal het zo zijn dat je bijvoorbeeld de hele buitenkant moet slopen om het geheugen te kunnen uitlezen. (nieuwe buitenkant moet toch)

twain4me 27-08-2004 22:56

Citaat:

Alex schreef op 27-08-2004 @ 22:31 :
Natuurlijk is concept wel goed bedacht. Het valt waarschijnlijk niet te kraken (of moeilijk). De meeste van die dingen kunnen wel gekraakt worden maar hier zal het zo zijn dat je bijvoorbeeld de hele buitenkant moet slopen om het geheugen te kunnen uitlezen. (nieuwe buitenkant moet toch)
Alles kan gekraakt worden de enige voorwaarde is dat er iemand geld aan kan verdienen en/of uitsparen.....
:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.