Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   klapkaak... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=93945)

DJ Incompetent 16-05-2002 19:15

klapkaak...

wie heeft er nog meer een klapkaak? of hoe je dan ook noemt :o, en heb je er veel last van?
Vroeger had ik er wel vaak last van, met eten bijvoorbeeld, ging ie steeds klappen :( :o, maar laatste tijd heb ik er minder last van, al speelt ie soms nog wel is op.

Maar goed: de echte vraag: weet iemand wat je er tegen kunt doen? zonder allemaal ingewikkelde operaties ensow, k heb het een paar x aan mn tandarts gevraagd, maar die zegt steeds: 'daar kijken we nog wel is naar', hebben we nog nooit gedaan dus...

Mollusc 16-05-2002 19:18

:confused: :confused: :confused:

Klapkaak? Leg even uit alsjeblieft?!

Mollusc

DJ Incompetent 16-05-2002 19:22

Citaat:

Mollusc schreef:
:confused: :confused: :confused:

Klapkaak? Leg even uit alsjeblieft?!

Mollusc

weet ook niet bter te beschrijven eigenlijk, ik noem t altijd zo :o, Als je je mond dicht doet brengt je kaak een klapgeluid voort, soms doet t ook pijn :(

Darkened Sky 16-05-2002 19:44

of als je je kaak opendoet je bij de zijkant je kaak hoort knakken en bijna uit de kom voelt schieten? Dat heb ik eigenlijk. :(

DJ Incompetent 16-05-2002 20:18

Citaat:

Darkened Sky schreef:
of als je je kaak opendoet je bij de zijkant je kaak hoort knakken en bijna uit de kom voelt schieten? Dat heb ik eigenlijk. :(
mja dat bedoel ik eigenlijk (y)

~sweetgirl~ 16-05-2002 20:20

Heb ik heel soms ook wel es. Gaat altijd na verloop van tijd weer over. Weet ik niet hoe 't komt :confused:

Oen 17-05-2002 15:11

Mn vriendin heeft het bij het zoenen, en soms kan dat voor haar heel pijn doen, ik vind het meestal wel grappig klinken, maar heb toch steeds de spanning, of ze nu wel of geen pijn heeft.

Aurora 17-05-2002 15:26

Jah ik heb het ook af en toe.. dan schiet het idd uit de kom zeg maar.. kan je ook voelen daarzo bij je oor haha.. najah ik ben iig naar de tandarts gegaan en die zei dat ik 7 keer per dag 5 minuten ( :eek: ) met mn ene hand tegen mn kin moest duwen terwijl ik hem open deed en met mn andere handmoest ik mijn kaak zeg maar weer 'terugduwen', zodattie niet uit de kom schoot.. najah ik hoop dat je het snapt, vast niet .. :o

Jenseltjuh 17-05-2002 16:06

keb daar ook last van...ik dacht dat ik de enige was ;)

mijn rechterkaak heeft dat heel erg en ik kan het zelf ook doen zeg maar....soms als ik in gedachten ben doe ik dat tot het pijn doet (klinkt een beetje raar maar ok...)

links is minder, maar soms voel ik hem wel...

soms als ik gaap doet het heel erg pijn en ik vind het echt niet leuk...hoe grappig het ook klinkt...

ik vraag me ook af of er wat aan te doen is, behalve die oefening van de tandarts dan.

Andijvie 17-05-2002 17:51

Mijn vriend heeft dat ook. Doet volgens mij bij hem niet echt pijn, maar als hij bijvoorbeeld kauwt hoor je telkens 'tik-tik-tik' (nou ja, ergens wel harder dan dat :) ).

DJ Incompetent 18-05-2002 02:30

Citaat:

bloem schreef:
Jah ik heb het ook af en toe.. dan schiet het idd uit de kom zeg maar.. kan je ook voelen daarzo bij je oor haha.. najah ik ben iig naar de tandarts gegaan en die zei dat ik 7 keer per dag 5 minuten ( :eek: ) met mn ene hand tegen mn kin moest duwen terwijl ik hem open deed en met mn andere handmoest ik mijn kaak zeg maar weer 'terugduwen', zodattie niet uit de kom schoot.. najah ik hoop dat je het snapt, vast niet .. :o
jaja, iig bedankt voor de tip :)

DJ Incompetent 18-05-2002 02:30

veel "lotgenoten" trouwens :eek::)

Suusjuh 18-05-2002 13:23

ik heb ut alleen bij ut zoenen :-D maarre sorry kweet nie wat je er tegen moet doen. Mijn orthodontist toen der tijd zei dat je elke keer voor en nadat je gegeten hebt moest zeggen :zeven zwanen zwemmen Zamen over de zwarte zee. dan praat je namelijk 'van boven naar beneden' met je mond...(vaag ja ik weet het maar ja het hielp toen wel..):)

marieke_temp 19-05-2002 14:36

jajajaja heb ik ook gehad. ben ervoor bij de kaakchirurg geweest en het heeft een heeeeeeeeeeele mooie naam, ff kijken, hoe was het ookalweer.... craniomandibulaire dysfunctie. oftewel nietgoedfunctionerende kaken.
vooral meisjes hebben er last van, komt waarschijnlijk door te slappen kaakspieren. de tip die darkened sky van de tandarts kreeg heb ik ook gehad, en daarbij 6 weken alleen zacht voedsel, dan kan je echt geen brinta meer zien, maar het werkt wel want ik heb er bijna geen last meer van

Darkened Sky 19-05-2002 14:49

Was dat niet bloem? :o :o :o :o :o :o :o :o

Emilia 19-05-2002 19:22

Ja, ik heb da ook en mijn moeder en broer ook. Ik ben altijd bang dat ik mijn mond nie meer ga toekrijgen (als ik bij voorbeeld stokbrood eet).

DJ Incompetent 19-05-2002 20:14

Citaat:

meriekuh schreef:
jajajaja heb ik ook gehad. ben ervoor bij de kaakchirurg geweest en het heeft een heeeeeeeeeeele mooie naam, ff kijken, hoe was het ookalweer.... craniomandibulaire dysfunctie. oftewel nietgoedfunctionerende kaken.
vooral meisjes hebben er last van, komt waarschijnlijk door te slappen kaakspieren. de tip die darkened sky van de tandarts kreeg heb ik ook gehad, en daarbij 6 weken alleen zacht voedsel, dan kan je echt geen brinta meer zien, maar het werkt wel want ik heb er bijna geen last meer van

kan je dat misschien nog iets bter uitleggen dan? snap die tip nog niet helemaal :p

marieke_temp 20-05-2002 21:32

Citaat:

Darkened Sky schreef:
Was dat niet bloem? :o :o :o :o :o :o :o :o
ehhmm.... jaaaaaaaaaaa....

en die oefening is heel makkelijk.
zet je elleboog op tafel oid, met je handpalm omhoog, vingers naar voren (kommetje dus) leg daar je kin in, doe je mond open door je kaak naar beneden te duwen, en daarna gewoon weer dicht. als je dat elke dag ff 2x 5 minuutjes doet worden je kaakspieren sterker en gaat het redelijk over
ik heb trouwens niemand gehoord over problemen met zoenen, die ik toch echt wel had...

M@rco 21-05-2002 12:09

Ik heb 't zelf ook, maar heb er verder geen last van ofzo... :confused:

KrizzZzZZzzjE :P 22-05-2002 10:57

ja, ik heb dat ook, ik kan mijn kaak ook op drie verschillende standen zetten zeg maar, is wel grappig, en met eten en zoenen vooral hoor je 2 keer *Knakskie!* <-- ofzow :P
ik heb er al een paar jaar 'last' van en vroeger zat mn kaak wel eens vast. Maar ach, ik laat me er niet aan helpen ofzow, en die oefeningen...misschien doe ik het wel...geen zin in eigelijk :o <-- KNAK! ouww.

:)

DJ Incompetent 23-05-2002 14:28

Citaat:

meriekuh schreef:

ehhmm.... jaaaaaaaaaaa....

en die oefening is heel makkelijk.
zet je elleboog op tafel oid, met je handpalm omhoog, vingers naar voren (kommetje dus) leg daar je kin in, doe je mond open door je kaak naar beneden te duwen, en daarna gewoon weer dicht. als je dat elke dag ff 2x 5 minuutjes doet worden je kaakspieren sterker en gaat het redelijk over
ik heb trouwens niemand gehoord over problemen met zoenen, die ik toch echt wel had...

(y) :)

Somebody Special 24-05-2002 20:50

Heb ik ook, vind ik wel :cool:

the Comebackkid 25-05-2002 23:40

ik heb juist het tegenovergestelde, zeer sterke kaken die maar blijven doormalen vooral 's nachts, dan knars ik aan 1 stuk door, droom ik dat ik aan het eten ben en knars ik zo mijn hele tanden kort en klein, nu ja, ik heb wel sterke tanden dus tot nu toe nog geen enkel gaatje veroorzaakt. maar die enorme sterke doorschijnende laag op mijn tanden aan de voorkant zit toch niet meer op mijn kiezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.