![]() |
Het meisje met de zwarte haren
Ze stapte niet, ze was geen uitgaanstype,
werd niet verliefd, zo iemand was ze niet, bedronk zich zelden, had geen echte vrienden, sober, maar ze rookte uit verdriet. Nooit had ze zich zo vogelvrij gewaand als toen ze de tabak onrustig, wellustig aan haar lippen plaatste en nonchalant een vlam ontstak. Ze rookte of haar leven er vanaf hing, -dat deed het immers ook, in zekere zin- volledig ging ze op in hoe ze niet was en leefde zonder einde of begin, ze blies het heden uit zolang dat ging en weende toen ze meende dat ze niets was. Zeg het maar. Te simpel? Te inconsequent? Of maakt dat allemaal niet uit? Ik ben benieuwd naar wat men vindt. |
Dit vind ik heel mooi! Ik ben meestal wat ingewikkeldere gedichten van je gewend, maar dt zget niet dat dez eniet goed is, ik houw el van wta simpeler! (y)
|
Ik vind het een mooi gedicht.. Misschien wat simpel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet goed is! Integendeel, soms is simpel leuker.. goed gedaan! :)
|
helemaal goed!
|
ik vind het een goed gedicht,
waarom kan ik niet zeggen. Herken mijzelf twee jaar geleden hier wel in :o |
Ik vind het door de zelfbenoemde 'simpelheid' nu juist erg krachtig en overtuigend overkomen. Het is een mooi gedicht dat echt een beroep doet op emotie. De vertellende vorm vind ik voor dit gedicht misschien iets minder omdat deze toch een soort afstand schept die ik in deze context onwenselijk zou achten. Maar dat is slechts persoonlijke voorkeur die niets afdoet aan de uiteindelijke kwaliteit. Klasse!
|
een schitterend gedicht voor een nieuwe bouquet-reeks.
de metaforen sporen niet in dit net-niet sonnet. |
Hmm, eerlijk gezegt vind ik het wel leuk, maar meer ook niet. Je andere gedichten spreken mij veel meer aan en ik denk dat ik als ik die niet had gelezen en niet wist dat deze van jou was, ik het nog wat minder boeiend zou vinden. Wat ik bedoel te zeggen is dat dit misschien wat toevoegd aan je totale dichtwerk, maar dat ik t op zichzelf gewoon niet zo bijzonder vind. Begrijp me neit verkeerd ik vind het absoluut niet slecht, vooral je derde strofe vind ik erg goed. Maar ik vind dat je gewoon "beter" kan :)
|
Citaat:
Bedankt voor de reacties (y) . |
Die laatste strofe doet 't hem! Simpelheid is niet erg, kan soms ook geweldig mooi zijn.....
Hmm je moet toch weer eens wat vaker met dit soort dingetjes aankomen hoor! Grtjs. |
Ik heb je al zo vaak geprezen dat ik nu echt niet meer weet wat ik moet zeggen...
|
Het doet me eigenlijk niets, ik heb beter van je gelezen. Hoffhuurvreter heeft daarin wel gelijk, het is het net niet.
|
De inhoud vind ik briljant, de uitwerking eigenlijk ook steengoed maar toch nog minder dan normaal; ik weet eigenlijk gewoon niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Het lijkt of je het te vaak herschreven hebt, er zit iets in de war; het staat niet 'bam' in de goede volgorde zoals het normaal wel staat als een huis. Snap je wat ik bedoel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |