![]() |
[php] letters uit woorden halen en vervangen door stipjes oid
Hoe kan ik met php letters uit een woord halen en die vervangen door stipjes en dan de letters die uit het woord zijn gehaald ook weergeven?
Dus bijvoorbeeld: woord: scholier wordt: sch.l..r en daaronder komen de klinkers: oie (die kan ik zelf dan nog wel in een 'random' volgorde zetten als ik wil, dat heb ik al wel gevonden). Is dit mogelijk? Dus dat ie bjiv. alle klinkers uit een woord haalt? Ik kan het zo snel niet vinden en weet ook eigenlijk niet zo goed waar ik precies op moet zoeken. |
Zoiets?
PHP-code:
Alleen hoe je de gevonden klinkers dan weer moet geven, zou ik niet weten :o |
Citaat:
Hint: Kopieer de variabele en haal in die andere variabele alle klinkers eruit en vervang ze door niks ;) |
Dit is inderdaad wel wat (y).
Alleen die klinkers weer weergeven, ja, dat lijkt me ook het moeilijkst. Volgens mij moet het wel kunnen. |
Ik heb net uitgelegd hoe! pfft :p
Jullie denken te moeilijk, allemaal met functies enzo, terwijl het simpele voor de hand ligt ;) |
Citaat:
dat is wel zo slim. danku, ik probeer nog ff. |
Citaat:
|
Eh bij die andere moet je medeklinkers eruit jassen natuurlijk, foutje
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja...was er dan maar een functie "makewhatIneed($giveyourwishmaster)" :p |
Citaat:
Citaat:
beetje jammer alleen dat je bij de functie shuffle ineens weer iets meer moet weten dan ik wist (iets met arrays :p) ;), maar ik geloof dat het wel bijna gelukt is ;). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
shuffle in arrays php (bovenste link) edit: ah je eigen oplossing nog beter ;) |
Citaat:
|
Citaat:
spelletje is working trouwens! alleen hij haalt nog geen woorden uit de database, maar dat komt nog ;). bedankt voor jullie hulp! ps is dan ook weer het eerste iets dat ik 'zelf' heb geschreven in php :). Nouja, wel een beetje hulp gehad, maar ook wel wat dingen zelf verzonnen ;). |
Citaat:
Citaat:
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=19&page=1 Citaat:
|
Bedankt (×2)!
|
|
Citaat:
zoals ik heb is het nou toch ook werkend? (en simpel geldt niet voor iedereen, misschien wel voor degenen met veel ervaring). |
Citaat:
Een str_replace is naar mijn idee moeilijker dan een preg_replace. Moet je wel regexps kunnen natuurlijk ;) |
je maakt het te moeilijk voor me ;).
ik heb nu: PHP-code:
|
Ekki, daar hebben we de PHP ubb dinges voor ;)
|
Citaat:
was te lui om te zoeken :o. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |