![]() |
Longbloeding
Gisternacht heeft één van mijn twee ratjes een longbloeding gehad. Ze is, godzijdank, inmiddels opgeknapt, maar door de bloeding is er kans op bloedarmoede.
Nou bedacht ik me dat het misschien goed voor haar zou zijn als ze wat extra ijzer binnen zou krijgen, maar verder dan het geven spinazie kom ik eigenlijk niet en ik weet ook niet zeker of alles wel goed voor haar is. Ik vraag me dus af of hier iemand een idee om er voor te zorgen dat mijn ratje op een veilige manier wat extra ijzer binnenkrijgt. (dus d.m.v ijzerhoudend voedsel o.i.d) |
Plantaardig ijzer wordt niet bijster goed opgenomen... De dierenarts weet vast wel een oplossing.
|
Ik geloof dat in noten en stroop ook veel ijzer zit, maar of je dat je rat kan geven, geen idee.
|
Ik denk ook dat je het beste de dierenarts om raad kunt vragen.
|
Ik ben gisteren nog bij de dierenarts geweest (om hem hartelijk te bedanken voor de nachtelijke hulp) en hij heeft alleen gezegd dat er kans bestond op bloedarmoede.
Hij heeft zelf niets gezegd over extra ijzer geven, maar ik dacht zelf dat het misschien een goed idee was. Maar goed, aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zo, dat wanneer hij er niets over zegt, het misschien niet zo nodig is. hehe... |
Ik kan áltijd contact met hem opnemen, want mijn moeder werkt er en ik mag hem altijd bellen als het nodig is.
Maar omdat hij er zelf niet expliciet er iets over gezegd heeft, maak ik me niet druk. Als het nodig is kan mama het altijd nog op d'r werk vragen. Maar bedankt :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |