![]() |
Vraagtekens
Avond vol verrassingen
Herkenning, liefde, spijt Passie tussen tweelingzielen Lust, zonder verantwoordelijkheid De nacht gestaag Brengt rust en vree --- Hij gaat weg En zij niet mee --- Woorden, zacht, vertellen elkaar Het is teveel gevraagd De avond is vast zo vergeten De herinnering vervaagd Toch blijven zij, na al die tijd Wel van elkaar steeds dromen En rest mij nog die ene vraag: Zal het er ooit van komen? |
Na dat cursieve stukje wordt het minder vind ik. Je eerste strofe vind ik heerlijk. Bij de eennalaatste strofe heb ik ook wat moeite met het ritme. Je rijm vind ik wel goed.
|
het eerste stuk is prachtig werkelijk waar wonderlijk.
ik had ook van het laatste stuk kunnen genieten als ik niet wist dat je het beter kon. Avond vol verrassingen Herkenning, liefde, spijt Passie tussen tweelingzielen Lust, zonder verantwoordelijkheid De nacht gestaag Brengt rust en vree --- Hij gaat weg En zij niet mee --- ^ dat stukje wonderlijk, dat heb ik er nog een keer neer gezet want dan lezen mensen het 2 keer |
Dank jullie voor je reactie en het compliment over het eerst gedeelte :D Het 2e vind ik zelf ook minder, zeker nu ik het weer teruglees. Ga er even over denken :)
|
Nou ik heb even gedacht, is dit misschien beter?
Avond vol verrassingen Herkenning, liefde, spijt Passie tussen tweelingzielen Lust, zonder verantwoordelijkheid De nacht gestaag Brengt rust en vree --- Hij gaat weg En zij niet mee --- Het was voor eens, en dan nooit weer Maar het verlangen bleef, de drang naar meer De nacht herhaalde - zonder spijt - Niet langer voor eens maar voor altijd |
Wow.
Ik vind t ge-wel-dig. Hm, daar heb je goed over na gedacht :) |
Dank dank :D
|
jieha! hij is nu zeker nog mooier.
|
Lust, zonder verantwoordelijkheid
Deze zin vind ik net wat te lang. De tweede versie is imo al wel beter, maar toch vind ik het einde in tegenstelling tot de rest van het gedicht nogal clichématig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |