![]() |
[Error]Cyclic Redundancy
Hoi,
Gisteren probeerde ik wat bestanden te verplaatsen van mijn ene harde schijf naar de andere, dit omdat ik de eerste schijf binnenkort wil gaan formatteren. Echter, bij het verplaatsen van sommige bestanden (oud, nieuw, maakt niet uit, leek willekeurig) kreeg ik een "Cyclic Redundancy Error". Ik heb gezocht op google maar daar vind ik vooral pagina's die gaan over errors die je krijgt als je van een CD kopieert, en dat beantwoordt mijn vraag niet. Ik wil namelijk weten: Is die harde schijf - waar dus die corrupte/slechte bestanden opstaan - helemaal kaduuk of moet het na formatteren weer in orde zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bijvoorbeeld de standaard scan met scandisk wat in windows zit.
Bij windows xp:
|
Een CRC-error kan betekenen data corruptie of falende hardware. Check goed je schijf met de disk checker zoals hierboven en mogelijk de diagnostische programma's (onder DOS vaak) van je harddisk fabrikant.
|
Bedankt voor jullie reacties. Freyk, wat jij zei heeft inderdaad geholpen: er werden problemen gevonden en die werden later verholpen. :) Daardoor kon ik weer data verplaatsen, wat eerst een error opleverde.
Jammer alleen dat ik nu al wat dingen had weggegooid omdat ik dacht dat het toch corrupte bestanden waren :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |