![]() |
Oldies but Goldies
Ja weer een topic van mij (gaat wel hard).
Deze keer: WAT VIND JIJ DE BESTE GAME OF DE BESTE GAMES DIE OOIT GEMAAKT ZIJN? Het mag van alle "genres" zijn, dus van RPG tot FPS. Mijn lijstje: Operation Flashpoint (ik heb de G(ame) O(f) T(he) Y(ear) Editie. Waarom? Omdat de sfeer enorm is en het een goede gameplay heeft, je kan ook lekker makkelijk modden. Het is dus gewoon een super goed spel. Operation Flashpoint Mafia. Waarom? Ook weer de sfeer en de verhaallijn is uitstekend. Hier kan je ook makkelijk mods maken. Er is een hele goede mod die ik gisteren ondekt heb, City of Lost Dreams heet het, site *. Mafia City Of Lost Heaven Grand Theft Auto. Waarom? Omdat de opties bijna onbeperkt zijn, en weer leuke mods. Rockstar Games Wat zijn jullie favorieten? ------------------------------------------------------------------------------------ * Er is zelfs een speciale features lijst. Hier staat ie: * Interiors * 1. Salieri Bar 2. Morello's Bar 3. Italian Garden Restaurant 4. Bank 5. Hotel Corleone 6. Paulie's Flat 7. Art Gallery 8. Carlo's Apartment 9. Airport 10. Clark's Motel * Miscellaneous * 1. Car dealerships 2. Bodyguards 3. Ally and enemy gangs around the city 4. Save the game at any phonebooth 5. Be a Don 6. Ride the Lost Heaven Queen 7. Clothes Shop NEW! 8. Hoboken and New Ark gangs NEW! 9. Drive a little boat from the mission NEW! * People * 1. Lucas 2. Sarah 3. Big Biff 4. Rumrunners 5. Lost Heaven Taxi owner 6. Drug dealers 7. Crooked Cop 8. Idiot Joe 9. Luigi 10. Vincenzo as bodyguard NEW! * Missions * 1. Continue from the original plot 2. Five brand new story missions 3. Become Don of the city * Ambience * 1. Various parked cars around the city 2. Independent crooks 3. Regular people (a la Running Man, Moonlighting) 4. All * People * have a daily routine, with a car to drive and a home to go to 5. Certain buildings close down at night 6. Randomly generated rain 7. Day/night function * Betrayal * 1. ANYONE can turn on you and side with Morello 2. Informants let you in on who's betraying you... for a price 3. There are several ways to deal with rats: payoffs, beatings or murders * Other * 1. New dynamite weapon 2. New car bomb weapon 3. New throwing knife weapon 4. Easter Eggs 5. Longer draw distance 6. Damage meter on cars 7. Radios and gramophones change the music 8. Ability to add your own custom tunes 9. Collection of protection money from storefronts (many stores in each neighborhood, ruled by a thug and his army) 10. Kidnapping of Morello's important officers 11. Organized street races NEW! 12. Betting on street races NEW! 13. Capture The Flag in the Church. NEW! ------------------------------------------------------------------------------------ |
hmmm,
1) The Sims! :cool: Noem me maar een wijf, maar ik vind het een tof spel en heb het het meest gespeeld van alle spellen... 2) Operation Flashpoint Wat die kerel boven me zegt, enzo, Waarom? Omdat de sfeer enorm is en het een goede gameplay heeft, je kan ook lekker makkelijk modden. Het is dus gewoon een super goed spel. 3) Civilization (II, ctp1+2, III) Waarom; nou luister; het is een wijs spel, en het is telkens anders enzo.... + gta, ook nog ergens tussen (gta 1, 2 en 3) + de sim cities + de need for speedjes 3, 4 en 5 (y) |
Doom1&2
Wolfenstein Unreal Quake2 Hexen Stunts Ducktales - search for gold Arkanoid FF7 ff genoeg nu |
|
Citaat:
|
Black and White, zeker niet te vergeten :nono:
|
Citaat:
Ik zag laatst in m'n ouwe aantekeningenboekje(staat allemaal gamespul in van toen ik nog geen i-net had voor walktroughs) dat ik alle codes nog heb :D |
Dune2 (Emperor: Battle for Dune vind ik trouwens ook een goed spel)
Red Alert 1&2 Doom 1&2 Wolfenstein Simcity spellen GTA 1, 2, 3 etc |
- Hand Of Fate..(lekker oud, maar grappig om te spelen :P)
- The Sims.. - Riven |
Fatal Racing
Brutal Sports Footbal Championship Manager 2001-2002 Airborne Ranger Medal of Honor Allied Assault Spearhead Police Quest Syndicate Quake enz enz |
-Operation Flashpoint, die oorlogsgame is nooit overtroffen, het enige spel dat me het gevoel gaf slechts een soldaat in een groep te zijn, in plaats van de held die 393573765 vijanden afknalt. Sommige missies haalde je zelfs zonder amper een magazijn leeg te schieten. Heerlijk spel was dit.
-Max Payne 1 (en 2 ook een beetje), gewoon heerlijk(e) spel(len) met een ijzersterk verhaal, en de bullet-time effecten maakten de gevechten ook nog eens interessant. -Baldur's Gate serie, heeft geen uitleg nodig. Gewoonweg de beste CRPG's ooit en tijdloos. Ik speel ze nog steeds met plezier. -Championship Managers, beste voetbal management games ooit. Punt uit en geen discussie. -De oudere Fifa's, voordat het helemaal arcade werd. En dan nog een lijstje met games die een melding waard zijn. -Dungeon Keeper 1 -Gangsters: Organised Crime -Transport Tycoon -Simcity 2000 en 3000 -Prince of Persia -Mech Commander -System Shock 1 & 2 -Half-Life |
Syndicate
bruut, zeer bruut :cool: Half-Life de hele ervaring Farcry grafisch hoogstaand, taaie singleplayer Wacky Wheels blijft ruig Space Quest, Police Quest, Kings Quest, Larry - series geniale adventures |
Flashpoint hier!!!! Waarom, mischien omdat me eerste echte eigen pc game was, het spel was lang, (veel missie's) en wat hier al boven staat geschreven je bent een 1 heid, Je bent geen rambo, het enige slechte vond van spel dat af en toe in missie's een andere persoon was of een specaile eenheid, Maar voor de rest FUCK medal of honer, met de oeeeeeeeeeh en aaaaaaaaah van normandy,
En de warcraft serie altijd even leuk deel 1 en 2 vond beter dan 3 maar dat komt omdat het wat langer was |
Citaat:
Het gaat over GOEDE spellen... niet over gare mislukte en te ver doorgevoerde AI-experimenten met een slap en repetitief RTS verpakkingetje... De goede:
|
Half-Life (ben net te weten gekomen dat HL2 ook vlotjes zal draaien op mijn fossiel (y) )
Metal Gear Solid (geen enkel spel heb ik zo vaak gespeeld, zelfs nu nog zeker een keer per jaar) Final Fantasy VII (echt zo'n spel waar je totaal in zat, je leerde de personages echt kennen, met hun sterke en zwakke karaktertrekken) Vice City (y) |
- Prince of Persia
- King's Quest, Police Quest, etc. - Metal Gear Solid - Age of Empires 2 |
Age of Empires 2
Warcraft 2 Need for speed Underground Swarm Black & White GTA 2 :) |
inclusief console zooi:
Unreal Legacy of Kain serie FIFA 95 Mortal Kombat 2 Resident Evil 2 Half-Life Destruction Derby 1 en 2 Need for Speed 3: Hot Pursuit C&C 1 Dungeon Keeper 1 en 2 GTA 1 Network Q Rac Rally Dark Earth Phantasmagoria 1 en 2 etc |
Myth: The Fallen Lords
Half-life Wolfenstein 3D Quake 2 Diablo 2 (LOD) Pong (die heeft me vermaakt 15 jaar geleden) Tetris (Idem) Severance: Blade of Darkness Black & White Doom 1 Myth omdat het alles heeft: een goed verhaal, 5 moeilijkheidsgraden waarvan de moeilijkste ook echt fucking hard is, leuke missies en multiplayer optie (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
over een jaar voeg jij de Black and White serie 100% toe aan je lijstje... mark my words en Fifa 2001, laat me niet lachen, over afgezaagde spellen gesproken... |
Citaat:
|
Citaat:
dat zeg ik, toevoegen aan het lijstje! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Damn, die muziekjes ownen gewoon ^_^ |
Citaat:
Consider them marked. En geloof me maar ik ga de vervolgen van BW ook gaar vinden. Over een jaar mag je hopen dat BW2 al uit is aangezien hij recentelijk is uitgesteld... Het ging over Goldies niet over de mate van originaliteit... Ik vind FIFA2001 gewoon super verslavend echt een spel wat je later nog eens uit de kast trekt, iets wat je niet van het belachelijk slechte BW kan zeggen... |
Zelda 1 t/m WW, en alles ertussen.
Red Alert 1 + 2 Star Wars Rebellion Majesty |
Citaat:
hehe, en het spel is nooit uitgesteld... namelijk nooit een release date uitgegeven, kun je dus niet uitstellen... |
BnW was goed, alleen iedereen vindt em slecht omdat ze het spel niet snappen.
Of jullie systeempjes draaiden het toendertijd niet. |
Citaat:
|
Zelda OOT
Metroid Prime Fire Emblem Mario & Luigi adventure en rpg ownt |
Citaat:
1 keer de pleuris geschrokken omdat ik in het donker 2 meter voor een paar soldaten langsrende |
OFP = best war game ooit, zoals we het er over eens zijn gezien de voorgaande post
UT = Best arcade knal fun ooit ^^ instand gib CTF op face ^^ over lan :^) pwnage Tekken 2= beste fight game in mijn ogen C&C RA = best rts game.... dicussie gesloten Dune 2 = eerste Rts game en nog goed ook WC 2 = Just fun Hafelife = Beste FPS ooit, zal nooit overtroffen worden in mijn ogen, wie dit niet vind PM me ff wil daar wel over dicusieren en je gedachten veranderen Siphon Filter = koele steath shooter Zelda OOT = de game die in mijn brein is gebrand, zo mooi ( voor die tijd ) Golden eye = De shooter die liet zien hoe je shooters moet maken op consoles Sonic series = samen met mario gewoon retro ( en uber vet ) Kan wel ff doorgaan maar moet nog eten koken :| |
Inc wat consolegames
Citaat:
|
Citaat:
|
Dune (ja de oude rpg uit 1990 :D)
Simcity 2000 Terra nova Command&Conquer : Tiberian dawn Red Alert Quake 1 multiplayer Rainbow six : Rogue spear Shogun : Total war Medieval : Total war Halflife Counterstrike Day of defeat |
Command & Conquer: Tiberian Dawn
Command & Conquer: Red Alert Command & Conquer: Tiberian Sun Command & Conquer: Renegade Theme Hospital Dungeon Keeper II System Shock Civilization II Simcity Day of the Tentacle Full Throttle Sam & Max Hit the Road The Secret of Monkey Island Monkey Island II: Le Chuck's Revenge The Curse of Monkey Island |
The sims (!)
age of empire sim city hospital (ik geloof dat het zo heet, het is iigene spelletje uit het jaar 0, maar bezt lekkr als je je verveeld) zootycoon rollercoaster anno 1602 (of een ander jaartal????) |
Citaat:
Black and White 2 wordt ook echt dik vuurwerk, mensen die nu al zeggen dat ze het nooit zullen spelen zullen dan toch echt hun woorden in moeten slikken! |
Citaat:
Weer lekker retro gamen, dus als je zo vriendelijk zal willen zijn.. Hotmail is prima. You know where you can find it. Alvast bedankt. |
Vergeet ik helemaal om Lost Vikings te noemen en de Keenserie, Lemmings, Crystal Cave.
Deze heb ik overigens ook op schijf allemaal :) Ik post later nog wel een lijstje |
Morridin, mocht er ooit iemand verkozen moeten worden tot master of..... Dan heb je mijn stem, de lemmings blijven cool.
:) |
Onderstaande lijst staat niet noodzakelijk helemaal op volgorde. Ook is de lijst een mix van spellend die ik oprecht beschouw als de beste games en spellen die ik beschouw als mijn persoonlijke favorieten.
(En ja, ik ben een beetje een Nintendo fan :D) 1: Zelda: OOT N64 2: Mario 64 N64 3: Super Mario world - snes 4: Super Mario bros. 3 - nes 5: Goldeneye n64 6: Super Mario kart (64) snes/n64 7: Space invaders arcade 8: Metroid prime - Gamecube 9: Black & white - pc 10: Soul calibur - Dreamcast 11: Super Mario sunshine - Gamecube 12: Pacman arcade/gameboy 13: Super street fighter 2 Turbo Arcade/3do 14: Donkey kong country - snes 15: Zelda: majoras mask N64 16: Shenmue 2 Dreamcast/Xbox 17: The windwaker - Gamecube 18: Sim city Pc 19: Resident evil Remake - Gamecube 20: Half-life(minus dat afschuwelijke CS) - pc 21: Virtua fighter 4 PS2/arcade 22: System shock - Pc 23: Splinter cell Pc/xbox 24: Banjo kazooie N64 25: Resident evil 2 Gamecube/pc 26: Doom Pc 27: Super Mario bros - Nes 28: Tekken 2 - Arcade 29: C&C: tiberian sun - Pc 30: Eternal Darkness - Gamecube 31: Tetris gameboy/ pc/arcade 32: garou: Mark of the Wolves 33: Virtua fighter 2 - arcade 34: Mortal kombat 2 - Saturn/arcade/pc 35: No-one lives forever - pc 36: Blood - pc 37: Jungle strike Snes 38: Metal gear solid pc/psx 39: Gran turismo - psx 40: Conquers bad furday N64 41: Prince of Persia Pc 42: Magic carpet - pc 43: Marvel vs. Capcom 2 - Arcade 44: Secret of mana - snes 45: Quake pc 46: Final fantasy 3 - snes 47: Banjo tooie n64 48: Commandoes -pc 49: Deus ex pc 50: Age of mythologies 2 - pc 51: Doa 2 Dreamcast 52: Shadowman Dreamcast/pc 53: TMHT: Tournament fighters Snes 54: Donkey kong country 2 - Snes 55: Mario party N64 56: Alone in the dark 2 : Pc 57: Ring pc 58: Zelda: A link to the past 59: Heretic Pc 60: PSO 2 Dreamcast/Gamecube 61: Pokemon stadium N64 62: Tekken 3 Arcade 63: Donkey kong Arcade/gameboy 64: Project gotham racing Dreamcast 65: GTA 3 Ps2 66: Nights: into dreams Saturn 67: Super turrican Snes 68: Falcon's Crest 69: Streetfighter alpha 3 - Arcade 70: Perfect dark N64 71: Resident evil code: veronica Dreamcast/ps2/Gamecube 72: The 11th hour Pc 73: Diablo 2 74: Blake stone: aliens of gold pc 75: The amazing spiderman 2 Gameboy 76: Xenogears 77: Worms Multi 78: Bladerunner 79: Super metroid Snes 80: The adams family: Pugslys scavenger hunt Snes 81: Final fantasy 7: Ps2 82: Super Mario bros 2: Nes/Snes 83: Total annihilation pc 84: Golden axe pc/megadrive 85: Ultima 7: the black gate pc 86: Skies of Arcadia - DC 87: Scorched earth - Pc 88: F-zero snes 89: X-com pc 90: chrono trigger snes 91: Art of fighting 2 Neo Geo/Arcade 92: Rock n Roll racing - Megadrive 93: Super adventure island Snes 94: Pikmin Gamecube 95: The chaos engine Snes/Megadrive 96: Eternal champions Megadrive 97: Nemesis III - Pc 98: Rayman 2: the great escape N64/Pc 99: Pitfall: the mayan adventure Snes 100: Starcraft pc/n64 |
Oeh, en
Unreal Tournament Starcraft Mario Bros 3 ook :) |
Citaat:
|
Citaat:
maar om nog game te zeggen de warcraft 1 en 2 (nummer 3 was goed maar te weining misiie's) |
Flashpoint, zekers leuk spelletje. Het enige wat echt zuigt is het gebrek aan realisme gebruikt bij de wapens ...
Quake I , vroeger veel online gespeeld met een klasgenoot van me Sim City serie, gewoon een briljant bedacht concept Soldier Of Fortune , ow wat vonden wij dat de shit dat je armen, benen en hoofden eraf kon schieten :D Genieten was dat altijd :cool: GTA I,II waren gewoon briljant ik vond 1 leuker dan 2 , maar in 2 was alles wat mooier en soepeler. III is natuurlijk helemaal tof geworden :) en de klassieker > MOHAA :D Leuk spelletje is een van de klassiekers die al jaren lang op LAN's worden gespeeld, net als BF 1942 en alweer sinds een poosje COD :D WO2 shooters kunnen niet op dus, omdat ze zo lekker spelen @ massale potjes :D (en natuurlijk om die fietsenjatterts terug te pakken :rolleyes: ) Ook Red Alert natuurlijk net als C&C en Age Of Empires en Warcraft etc. Gewoon briljante spellen toen :P Doom 3D en Duke Nukem 3D ook eindeloos gespeelt net als Wolfestein 3D :P "Wauw wat was dat gaaf je ziet het gewoon voor je" De uber uber oldies zijn natuurlijk wel Metal Gear solid snake, pitfall, Rambo, Tetris, Zoo en nog een paar 100 andere spellen van de MSX :D Dat waren zo'n btje mijn favo oldies . Maar mijn uber gouwe gouwe ouwe is natuurlijk: Counterstrike Leukste online spelletje wat ik zo'n beetje speel omdat het gewoon relaxt speelt kwa gameplay online. (Wapens wisselen , granaten etc.). :D (y) Samen met de Rainbow Six / Swat serie :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Solid Snake ownde inderdaad... En het was nog eens teringmoeilijk ook. Wie Metal Gear Solid: Solid Snake, moet de oude (S)NES games met Solid Snake eens spelen.
Big Boss, Grey Fox, Snake himself, alles wordt al een stuk duidelijker :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |