![]() |
[PC] Geef je mening over deze 2 pc's!
Hey!
Gister stond er in de Metro een advertentie voor een pc. Nu ik op de site van de betreffende reclame heb gekeken zou ik aan jullie willen vragen of jullie de 2 pc's willen vergelijken en de prijs/kwaliteit verhouding willen vergelijken. Het gaat om de volgende 2 pc's: YS Starter a 269 euro Moederbord: AsRock K7S41GX 2xPCi, 4xUSB2.0, AGP 8x Slot Processor: AMD Sempron 2200+ Video: 32MB DDR 128Bit shared 3D accelerator Harde schijf: 40Gb Liquid 7200Rpm ATA133 CD-Rom: Lite-On 52x Floppy drive: Samsung 3½ inch Floppy-drive Sound: 5.1 kanaals digital sound onboard Netwerk: 10/100 Fastethernet onboard Geheugen: 256MB pc400 DDR A-Merk DIMM USB: 2x USB 1.1 Front 4x USB 2.0 Achter Behuizing: YS 300 Watt Minitower 2x 5.25 1xHDD 1x FDD Toetsenbord: Toetsenbord met extra funktie toetsen Muis: Design scrollmouse Audio: 140Watt PMPO stereo speakers Garantie: 1 jaar Carry-in software: Drivers YS Office a 299 euro Moederbord: ASRock K7S41G-X 2xPCi, 6xUSB2.0, AGP 8x Slot Processor: AMD XP 2400 Video: 64MB DDR 128Bit shared 3D accelerator Harde schijf: 40Gb Liquid 7200Rpm ATA133 CDRom / DVD: 16xDVD-Rom Floppy drive Samsung: 3½ inch Floppy-drive Sound: 5.1 kanaals digital sound onboard Netwerk: 10/100 Fastethernet onboard Geheugen: 256MB pc400 DDR A-Merk DIMM USB: 2x USB 1.1 Front 4x USB 2.0 Achter Behuizing: YS 300 Watt Miditower 2x 5.25 1xHDD 1x FDD Toetsenbord: Toetsenbord met extra funktie toetsen Muis: Design scrollmouse Audio: 200 Watt PMPO Stereo Speakerset Garantie: 1 jaar Carry-in software: Drivers Om de pc up te graden van 256 naar 512 MB ram kost 49,- Is de prijs van deze pc's goed? Is het prijsverschil tussen de pc's gerechtvaardigd? Hebben jullie betere suggesties voor een budget van ongeveer 300 euro? Alvast bedankt, H F. |
Absoluut niet geschikt voor spellekes.. alleen dus voor office applicaties..
en natuurlijk, je moet nog een monitor! |
dat moederbord heeft niet zo'n goede onboard video en chipset, ik zou voor een asus met via vm400a of nforce 2 chipset gaan en 2x256 mb ram gebruiken
|
Citaat:
prijs is best okeej. Hier en daar kunnen wel wat verbeteringen aan gebracht worden, echter moetje dan zelf heel goed weten wat jij met deze pc wil gaan doen. |
Als je ze alleen voor office ed. gebruikt zijn ze goed genoeg maar anders zijn ze dat toch echt niet.
|
Het enige echte verschil is dus eigenlijk alleen de dvd-rom..
|
prijsverschil lijkt me redelijk te kloppen.
ik zou gaan voor de 299 variant. zit geen windows bij, dus die zal je zelf moeten regelen. |
Seperon heb je niet zo veel aan ..
Is alleen wat zuiniger maar wel langzamer. |
Citaat:
|
Tja, miss heeft ie evenveel overclock potentie als de Barthon 2500.
Naja, hij is wel een paar wat zuiniger hoor. Niet veel maar jah. Geloof dat het vanaf 3000 + k8 platform is. |
jij altijd met je ge-OC er zijn mensen die het niet helemaal het einden vinden om 3 dagen te zitten prutsen en vervolgens 5% winst te boeken..... :p
|
ik, doe er niet aan :P
Ga niet voor 5% ... Maar ik koop meteen rotzooi :D |
Citaat:
Maar een 2500+ Barton draait op 1.83GHz, en de Barton core gaat makkelijk tot 2.25GHz. Al verkochten ze hem op 1.0GHz, dan nog kon hij prima op 2.25GHz draaien. Snap je dat? Het is dezelfde processor als een Barton 3000+ en 3200+. De yields zijn uitstekend en veel verschil in kwaliteit van de cores is er niet. Enig verschil is dat de hogere modellen een ander stickertje krijgen en een hoger (default) voltage meekrijgen, wat wel nodig is om op die snelheden te lopen. Als je een Barton 2500+ niet overclockt is dat weggegooide performance. Want 1.83GHz -> 2.20GHz is een overclock van 20%. En dan heb ik het nog niet over de effecten van de verhoogde FSB, en dus geheugenbandbreedte. Nee hoor, dat is echt de moeite waard. Een Duron 1600MHz op 2000MHz wat hij gemakkelijk haalt is ook zeer zeker de moeite. 2GHz en 166/333MHz FSB, supahsnel en dat voor 40 euro. :cool: AMD is zo stoer gewoon. :p |
wat een n00b verhaal ;)
Je moet geluk hebben, sommige komen niet hoger dan 333 fsb, etc, bla bla bla .. Maar de meeste doen het wel goed jah :D |
als je er nou een nieuwe video kaart + extra geheugen erbij doet, zouden het dan wel geschikte pc's worden voor spellen? :p heb er wat dat betreft weinig verstand van
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43. |